Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Andros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2013-08-11, 14:45
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Hälsning från Andros - Ö-luffen som kom av sig

För att ge en kortversion om vårt möte med Andros så kan jag säga att vi var dåligt pålästa om ön, viste inte vart det var bra att vara/bo. Gick vilse, det blev mörkt innan vi hittat någon stans att bo, fick till slut kontakt med en uthyrningsdam som var mycket proper och snygg, men hon hyrde ut det värsta boendet jag sett. Där var så skitigt och otrevligt. Vi betalade för två nätter men packade och stack tidigt nästa morgon. Förstår att det inte ger rättvisa till ön, men känslan vi hade var att vi ville lämna ön och for till Rafina och övernattade där innan hemresan. På vägen till båten passerade bussen genom vad jag tror var Batsi, där såg det riktigt trevligt ut. Vi passerade inte där åt andra hållet, vi hade nog stannat där i så fall. Nog med gnäll. Det är enda gången på alla år som jag inte varit nöjd med allt i Grekland.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2013-08-12, 11:01
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Hälsning från Andros - Ö-luffen som kom av sig

Andros är verkligen ingen turistö liksom de andra Kykladerna. Jag tror att dom vill ha sitt paradis för sig själva och gör därför inte så mycket reklam för ön. Men dock kommer flera turister nyförtiden till ön och det är naturligtvis en god sak för ekonomin.
Synd att du hade så dåliga erfarenheter på denna fina ö. Vi bodde i Batsi i Nora-Norita 12 dagar i maj och var hemskt nöjda även om det var MYCKET blåsigt på den tiden.
Gjorde en fantastiskt fin rundresa med bil över bergen. Andros fordrar tid för att bli erövras !
Hoppas att ni ska få en ny möjlighet nån dag!
Svara med citat
  #23  
Gammal 2013-08-12, 11:13
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hälsning från Andros - Ö-luffen som kom av sig

Ingen ursäkt för att man ska hyra ut skitiga rum det bör man inte göra någonstans även om man inte anpassat sin ö för turism vad det nu egentligen innebär.

Eva
Svara med citat
  #24  
Gammal 2013-08-12, 20:51
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Huddinge
Inlägg: 844
Standard Sv: Hälsning från Andros - Ö-luffen som kom av sig

Inger, låter ju jättetrist. Vårt första möte med ön, när vi klev båten i Gavrion, kändes lite stökigt: oskyltade bussar, mycket folk, trafik och bilar. Är glad att vi visste vart vi skulle och var vi skulle bo. Vi tog en taxi direkt till Villa Nora.

Båten från Syros till Andros var en positiv upplevelse. Det var en mindre båt som gick på eftermiddagen. Absolut inte fullsatt, bara greker och vi kändes det som. Vid första stoppet, Tinos, gick personalen runt och påminde/frågade om vi skulle av. Det var lite gulligt!

Tror absolut det är värt att hyra bil på Andros för att se mer av ön!

Aina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT