Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2006-07-24, 19:31
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Fickpengar 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Cecilia
100 euro per dag och per person tror jag definitivt är för saftigt beräknat.
Det var den siffran jag fick när jag själv frågade i någon tråd här i forumet. Summan var då beräknat per person o dag. Det kan ju som sagt bero på vad man har för levnadsstandard.

Däremot kan jag nog tänka mig att jag ändå kommer att förbruka med mindre per dag, då jag oftast inte väljer det något dyrare sakerna. (om jag själv skulle åka, vilket jag kommer att göra).

Senast redigerad av inha den 2006-07-24 klockan 19:33.
Svara med citat
  #82  
Gammal 2006-07-24, 19:50
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Fickpengar 2006

Fast sammantaget ÄR inte priserna som i Sverige. Nu har jag inte läst Aftonbladets resebilaga på ett bra tag - men senast jag gjorde det låg grekiska priser på 84 procent av Sveriges.

Indexet de använder är proffessionellt sammanställt.
Svara med citat
  #83  
Gammal 2006-07-24, 21:06
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Kungsängen
Inlägg: 371
Standard Sv: Fickpengar 2006

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Fast sammantaget ÄR inte priserna som i Sverige. Nu har jag inte läst Aftonbladets resebilaga på ett bra tag - men senast jag gjorde det låg grekiska priser på 84 procent av Sveriges.

Indexet de använder är proffessionellt sammanställt.
vi menar ju inte att det är på pricken öret som här hemma, men att det är ju inte heller lika billigt i Grekland som det var förr när de hade den tidigare valutan (drachmer).
Svara med citat
  #84  
Gammal 2006-07-24, 21:12
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Fickpengar 2006

Jag håller med om att det inte är lika dyrt i Grekland som i Sverige! Var på Thassos två veckor i juni, vi gjorde av med cirka 12000 SEK på två vuxna och två ungdomar (12 och 15 år)! Då kan jag berätta att vi är ganska slösaktiga, vi bryr oss inte så mycket när vi har semester. Vi åkte charter och hade alltså boendet betalt. Vi hyrde minst två solstolar varje dag, vi åt och drack ute minst en gång per dag. Vi köpte donuts, läsk, vatten, gyros, öl och glass nästan varje dag på stranden. Vi åkte buss flera gånger och vi åkte banana boat en gång (10 E/person). Vi köpte flera telefonkort och vi köpte mycket mat till våra kattvänner som kom till vårt hotell varje kväll! Hade vi varit en sparsam familj så hade vi lätt kunnat spara ett par tusen! När vi var ute och åt på kvällarna så kostade det cirka 40E för två tatziki, fyra varmrätter, minst två stora öl och minst två läsk, tror inte att man kan äta för den summan hemma eller? Jag hör till de som tycker att det är billigt i Grekland, vad folk än säger!!

/Ulrika
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT