Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Norden

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-01-25, 19:03
Chrass avatar
Chras Chras är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Tomelilla
Inlägg: 679
Standard Sverige har blivit kortare

Som kanske framgick av tidningsrubriker förra veckan har Sverige krymp.
Eftersom det var en soligt vinterdag idag, var jag nere vid stranden i Löderup och fotade förödelsen. Här såg man verkligen att vårt land blivit litet mindre. Campingen har blivit av med ca 20 meter söderut. Elkablar och elkontakter låg litet hur som helst och bl a låg en lampa ute i vattnet. Om Ni inte har möjlighet att själva se hur det ser ut finns det litet bilder på min hemsida.
Gå in på:
http://www.onslundafoto.se/osterlen_2.html
och välj album "Österlen 4".
Idag har det verkligen varit en vacker dag. Temp vid havet ca-1 och ca 20 km in i landet -8. Strålande sol. Tyvärr håller det sig inte i utan man har till morgondagen lovat sämre väder.
Häls Chras
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-01-26, 16:48
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Sverige har blivit kortare

Mycket vackra vinterbilder Chras! Jag fastnade speciellt för bilden med isen på stenarna.

Jag läste också i SydSvenskan om att Sverige blivit 9 Meter kortare! Och att alla politiker käbblar om, och i så fall hur, man ska ersätta de "förlorade" stränderna... Att sedan de kunniga på området säger att det är ett visst kretslopp med sand och stränder, verkar de inte kunna ta till sig. Sanden som försvinner dyker upp någon annanstans. Man visade bl a hur sydspetsen på Falsterbo förändrats sedan början på 1900-talet. Och det var inga små förändringar! Men sedan så finns det ju ställen som måste skyddas av olika anledningar.

Peter
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT