Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2012-06-18, 15:20
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Självklart så menar jag att ruinen som kunde återstå och kan vara en plats som ännu finns idag.

Godag yxskaft.
Svara med citat
  #22  
Gammal 2012-06-18, 21:08
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Citat:
Ursprungligen postat av Lax Visa inlägg
Självklart så menar jag att ruinen som kunde återstå och kan vara en plats som ännu finns idag.

Godag yxskaft.
Funderade just på vad du menade, var den stod 'tvistar di lärde'. En del påstår att den stod någontsans vid stormästarpalatset, o endel säger att den stod i Mandraki
Irene
Svara med citat
  #23  
Gammal 2012-07-03, 07:06
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Då är det snart dax för avresa!
Hoppas vattnet är varmt och att gyrosen är god!
Svara med citat
  #24  
Gammal 2012-08-10, 09:31
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Måste tyvär säga att Sun beach resort var ett uselt hotel och förtjänar INTE 4 stjärnor! Rent patrask att bo på.

Vi bodde vid den stora poolen, kanske är bättre på andra fastigheten där barnpoolerna finns....?

Balkongen var patetiskt liten,dåligt städat varje dag,fick vänta 40min för att ens få checka in!! när man frågade varför blev idiot personalen otrevlig.
Dom hade flera timmar på sig att hinna städa rummet innan vi kom dit ändå fick vi vänta helt, sjukt dåligt!

Rhodos i övrigt tänker vi aldrig återvända till heller, en resa dit får räcka, nu siktas det mot andra mål, Karibien next!
Svara med citat
  #25  
Gammal 2012-08-10, 10:21
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Så leit at dere fikk den opplevelsen av en ellers etterlengtet tur
Slik kan det gå om Man havner på feil bosted... Eller feil"ort"
Rhodos har veldig mye fint å by på, en fantastisk gamleby, flotte strender osv. Men havner man i utkanten av Ixia på en middelmådig hotel så kan man bli så skuffet at man mister lysten til å utforske øya noe nærmere....
Desverre har AI hotellene ødelagt mye mange steder... Men uansett så er Ixia ikke min favorittplass.. Den har blitt så stygt utbygd... Men for litt over 30 år siden var det ikke så verst
Svara med citat
  #26  
Gammal 2012-08-12, 00:07
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Citat:
Ursprungligen postat av Lax Visa inlägg
Måste tyvär säga att Sun beach resort var ett uselt hotel och förtjänar INTE 4 stjärnor! Rent patrask att bo på.

Vi bodde vid den stora poolen, kanske är bättre på andra fastigheten där barnpoolerna finns....?

Balkongen var patetiskt liten,dåligt städat varje dag,fick vänta 40min för att ens få checka in!! när man frågade varför blev idiot personalen otrevlig.
Dom hade flera timmar på sig att hinna städa rummet innan vi kom dit ändå fick vi vänta helt, sjukt dåligt!

Rhodos i övrigt tänker vi aldrig återvända till heller, en resa dit får räcka, nu siktas det mot andra mål, Karibien next!
Det är stor synd o skam att Rhodos visade sig från sin "värsta" sida. Det finns mycket fint att se inne i Rhodos stad och även utanför stan. Ön har MÅNGA återvändare, då kan den inte vara så dålig som ni upplevde den. Själv har jag vart på Rhodos 6 ggr, första gången 2001 i Ialyssos, och dit åker jag inte igen. Men de fem senaste åren har jag bott inne i Rhodos stad och där tycker jag att det är kanonbra. Men det är klart, vet ju inte vad ni hade för färväntningar av denna resan, det finns mycket att se o uppleva på Rhodos, så jag skulle föreslå att ni gav ön en chans till. Då skulle jag inte bo på de typiska charterorterna utan boka något inne i stan o ta dagsresor ut till pärlorna. Det finns många o täta bussturer.

Irene
Svara med citat
  #27  
Gammal 2012-08-12, 01:06
Peter å Stina Peter å Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Västerås
Inlägg: 77
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Tänkte först skriva att Rhodos är fantastiskt och förtjänar en chans till men å andra sidan så tycker ju vi förmodligen ännu sämre om Kreta än hur dom upplevde Rhodos. Ser man på hur många som tycker kreta är bäst så borde ju vi haft fel och prövat en gång till men det blir aldrig mer nån resa till den ön för oss. Är väl så enkelt att öarna inte per automatik måste älskas bara för att det är Grekland.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2012-08-12, 02:11
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Så är det säkert...jag har gett Rhodos en chans till och en till och en till igen... varit där 4 ggr från 2002 till 2012 och det hjälper inte...Rhodos har inte det Kreta har i mina ögon Kreta har jag nu varit på 23 ggr sen 2004 och jag kommer aldrig bli färdig där... men det är jag på Rhodos och då har jag ändå bott på olika orter och hyrt bil , men det hjälper inte Så visst är det så att vi fastnar för olika ställen i världen ...

// Malin
Svara med citat
  #29  
Gammal 2012-08-13, 12:37
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Rhodos stad tycker jag inte har något särkilt att komma med heller..

Den typiske svensken reser dit den hör att andra reser sen vill de inte bryta sin rutin så de återvänder och har ju då inget att jämföra med..

Nä det är utanför europa man hittar de finaste ställena rent naturmässigt men visst blir det säker någon mer resa till Grekland framöver men inte till Rhodos.

//L
Svara med citat
  #30  
Gammal 2012-11-15, 06:36
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Personalen på Sun beatch resort var under all kritik! Inte nog med att vi var tvugna att vänta 40min på att checka in utan man möttes av en stöddig attityd när man frågade varför, en dålig bortförklaring blev det då om att de förra gästerna checkade ut kl 12 men klockan var ju 14:00 när vi var där!!!

Städningen var också usel så det där 4 stjärniga hotellet är inte mer än två stjärnigt i min bok.

Tvi faaan åt hela resorten!
Svara med citat
  #31  
Gammal 2012-12-05, 10:00
suss67s avatar
suss67 suss67 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 45
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Jag och familjen har har också bott på Sun Beach och jag håller med om att det inte är ett ställe man återvänder till. Kan inte säga att jag upplevde servicen så usel då för 4 år sen, det vi tyckte sämst om var att det stökigt och högljutt och att poolen var smutsig... låg ett lager hår och skräp på ytan. Vår balkong var inte alls dum, tvärtom mycket rymlig med delvis havsutsikt.
När vi var det vimlade det av mysiga tavernor i området, alla med utmärkt service och jättebra mat. Undrar vart de tagit vägen... försvunna på bara 4 år! Vi hade inte alls den hemska upplevelsen av Ialyssos/Ixia som flera andra här har haft, tvärtom.
Hälsningar Susanne
Svara med citat
  #32  
Gammal 2013-01-28, 20:51
Rojo72 Rojo72 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 276
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Citat:
Ursprungligen postat av Lax Visa inlägg
Personalen på Sun beatch resort var under all kritik! Inte nog med att vi var tvugna att vänta 40min på att checka in utan man möttes av en stöddig attityd när man frågade varför, en dålig bortförklaring blev det då om att de förra gästerna checkade ut kl 12 men klockan var ju 14:00 när vi var där!!!

Städningen var också usel så det där 4 stjärniga hotellet är inte mer än två stjärnigt i min bok.

Tvi faaan åt hela resorten!
Lite gammalt inlägg att svara på kanske men eftersom jag var och letade efter lite ixia/ialysosinfo så hamnade jag på denna tråden och kan inte låta bli att undra om uttrycket "som man frågar får man svar" är applicerbart i det här fallet...

Hälsningar
Roger
Svara med citat
  #33  
Gammal 2013-02-09, 17:15
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Åt fanders med Sun beatch resort nu och för evigt!!
Svara med citat
  #34  
Gammal 2013-03-01, 19:34
meltemi meltemi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Örebro
Inlägg: 129
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Citat:
Ursprungligen postat av Lax Visa inlägg
Men Kolossen finns i miniatyr (kanske 4m hög) i Faliraki motsatt sidan till Ixia, alltså öst sidan.
Svara med citat
  #35  
Gammal 2013-03-14, 13:44
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Nej tack aldrig mera Rhodos!

Har funderat på Cypern som sista Grekiska ö att besöka.
Svara med citat
  #36  
Gammal 2013-03-14, 15:29
BOKAs avatar
BOKA BOKA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2006
Ort: Borås
Inlägg: 344
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Har jag missat något tro? Du har ju massor av trevliga öar ni kan besöka utöver Rhodos och Cypern
Ta bara någon av dessa så får Ni en fin Greklandsupplevelse, Karpathos, Skiathos, Skopelos, Naxos, Paros, Samos, AntiParos, Ikaria med flera. Tror inte Ni blir besvikna på någon av dessa öar.
BOKA
Svara med citat
  #37  
Gammal 2013-03-14, 20:05
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Citat:
Ursprungligen postat av Lax Visa inlägg
Har funderat på Cypern som sista Grekiska ö att besöka.
Fast Cypern är ju inte en grekisk ö, det är ett eget land.
Svara med citat
  #38  
Gammal 2013-03-14, 22:36
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Varför välja stora fula hotell Välj istället små familjeägda, man
blir nästan aldrig besviken
Svara med citat
  #39  
Gammal 2013-07-09, 15:26
Laxs avatar
Lax Lax är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Ort: smygehuk
Inlägg: 84
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Då går funderingarna mot Cypern!

Blåser det lika mycke där som på Rhodos?

Hur är deras flygplats? Liten o smidig som chania eller stor och jobbig?

Hur är matpriserna?


//Lax
Svara med citat
  #40  
Gammal 2013-07-09, 18:40
Ulfark Ulfark är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 4
Standard Sv: Sun Beach Resort Ixia.

Stor och jobbig flygplats.
Inte lika blåsigt.
Matpriser som Rhodos ungefär.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT