Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2016-07-23, 11:55
Greekfamilys avatar
Greekfamily Greekfamily är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Athens
Inlägg: 152
Standard Räkningar

Hej!
Jag och min fru ska flytta till ett nytt hus. Vi har lämnat en deposit vid inflyttningen till den gamla värden och flyttar ut nästa vecka.
Nu säger han att han vill att vi ska betala dels sista elräkningen på 213 euro samt en vatten räkning på 40 euro totalt 253 euro. Depositionen vi gav honom var på 350 euro och enligt DEI så får han använda dessa pengar till det och vi ska inte lösa det genom att betala dom.
Orsaken till att vi flyttar är att han under 1 års tid drygt aldrig velat oss att ha el räkningen på vårt namn vilket DEI säger är helt fel efter som man har rätt att få den på sitt namn som hyresgäst. Hyresvärden förnekar det till oss genom att säga att han vill ha den på sitt namn för att som han sa "save his own ass ".
Men det är ju det han inte gör för att om den hade vart på vårt namn så hade han kunnat behålla depositen helt och hållet och DEI sa till oss att hade den vart på vårt namn och vi flyttat så hade den följt oss till nästa lägenhet och vi hade ändå fått betala den. Har jag rätt eller? Snälla någon????
I detta huset är något väldigt fel för under november till januari fick vi en el räkning på nära 500 euro och det har vi aldrig haft förut och därför hade vi velat haft den på vårt namn för då hade man delat upp den på 2 gr med DEI och sluppit alla dessa problem med honom.........

Ps. Han vill även att vi ska skriva ner detta på ett papper och underteckna detta vilket vi aldrig kommer att axeptera. Ds........
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT