Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-04-29, 18:03
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Var ligger Hotel Harmony?

Blir inte klok på strandremsan Agia Anna-Maragas-Plaka, frågar därför nu; vid vilken bit ligger Hotel Harmony? Sedan undrar jag; är det långgrunt vid det hotellet? *hoppas*

Ciao från Lena - *Naxos i sommar*
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-05-02, 10:47
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Var ligger Hotel Harmony?

Så många Naxos-kännare här och ingen som kan svara på mina frågor...? Ni kan inte mena att jag ska leva i ovisshet i sju veckor till!

Kom igen, Apollos Hotel Harmony, vilken strand, långgrunt eller ej? *tjatar*

Lena* - på väg till Naxos!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-05-02, 12:10
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Var ligger Hotel Harmony?

Det är nog bara så att ingen av dem som sett din fråga vet. Var lugn, det kan ju fortfarande dyka upp nån
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-05-02, 15:37
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Var ligger Hotel Harmony?

*s*

Jo, jag vet. Ville bara hojta till en gång extra, så jag inte blir bortglömd.

Lena* - Naxos i år.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-05-02, 21:51
Annkis avatar
Annki Annki är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Standard Sv: Var ligger Hotel Harmony?

Harmony ligger vid Maragas, alldeles bakom Maragas camping, bara några minuters väg från stranden. Stranden är fantastiskt fin med lite grövre sand. Den är långgrund, jag minns inte riktigt, men jag tror att det blir djupt relativt snabbt.
Hoppas ni får en härlig semester på Naxos!

Ann-Kristin.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-05-02, 22:59
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Var ligger Hotel Harmony?

Tack för svar!

Hm, ska jag tolka ditt svar som att det _är_ långgrunt och därmed ok för småbarn, _men_ sen_ när det blir djupt så blir det djupt snabbt?

Hoppas jag inte framstår som alltför trögfattad!

Och ja, vi får säkert en underbar Naxosvistelse, det blir vår tredje på denna ö. Första gången "med barn i bagaget", det ska bli härligt att "visa" upp vår pärla för dem!


Hej från Lena* - Naxos i juni.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-05-03, 12:42
SUZANN SUZANN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Var ligger Hotel Harmony?

Hej Lena
Jag såg att du ska på Hotell Harmony på Naxos, jag och min familj ska också bo där i Augusti vore kul om du kan skriva och berätta lite om hotellet och dess omgivning när du kommer hem och lite tips.
Tackar på förhand.
Suzann
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-05-03, 16:02
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Var ligger Hotel Harmony?

Javisst, det lovar jag att göra!

Åker ni med barn?

Hej från Lena* -
Svara med citat
  #9  
Gammal 2006-05-04, 12:34
SUZANN SUZANN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Inlägg: 2
Standard Sv: Var ligger Hotel Harmony?

ja , åldern är 10 och 14 år så de är rättså stora. Har aldrig varit på Naxos förut men har besökt andra Grekiska öar.Men har varit nyfiken på Naxos länge
//suzann
Svara med citat
  #10  
Gammal 2006-05-04, 17:17
AnitaC AnitaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 100
Standard Sv: Var ligger Hotel Harmony?

Vi (mannen min og jeg) bodde på Harmony i fjor. For oss var det helt topp hotell. Stille, på kveldene hørte man bølgene slå mot stranden. Om morgenen hanen som gol og kuene som rautet. Litt støy fra campingen ved siden av, men ikke noe å klage på. Hotellet ligger rett ved en taverna som serverer kjempe god mat og matbutikk som selger det meste man trenger.. Bussen går rett ved og det er kort vei til Naxos by for shopping. Flere andre tavernar er innen gangavstand. Stranden er kjeeeeempe lang og nydelig. Fint for barn, men ikke veldig langgrunt.Bølgene var kjempe store og kraftige et par dager hvor vinden var sterk, da var det fint med hotellbassenget. Vi har akkurat bestilt ny tur i august, JIPPY. Ser at de fleste reiser på egenhånd, dvs. ikke bestiller hotell på forhånd. Det hadde vi også lyst til, men det ble en god del dyrere enn å reise med Apollo. Hvorfor forandre noe vi var kjempe fornøyde med, ja i allefall Naxos og Harmony. Apollos guider på Naxos får man bare håpe man ikke trenger hjelp av, unge og uerfarne. Kan noen komme med tips om ting å gjøre/se litt utenfor turistløypene så blir jeg kjempe glad.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2006-05-04, 18:28
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Lappland
Inlägg: 318
Standard Sv: Var ligger Hotel Harmony?

Tack så jättemycket Anita! Det låter ju superbra, även om nu stranden inte är väldigt långgrund. Man är ju flyttbar! Många ggr har vi kommit på oss själva, med ett fåtal dagar kvar av semestern, att vi måste ju prova på vår "egna" strand också. Det är ju så kul att kajka runt med vespa/bil och utforska olika platser att vi ibland glömmer den plats vi bor på.

Ser såååå fram emot vår Naxos-resa, blir ju den tredje i ordningen och vi vet att det är en underbar ö. Ofattbart att vi snart åker... *längtar*

Ciao från Lena* - Naxos i år.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT