Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa med barn

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-02-13, 20:26
ÅsaÖ ÅsaÖ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Ängelholm
Inlägg: 4
Standard Med 2 små, önskar sandstrand och "nära till allt" kan Korfu vara något?

Hej, Funderar på en greklandsresa i september. Reser med två små barn, och valet av resmål får ju anpassas efter det.

Vi önskar:
Kort transfer (ingen båttur)
Boende - helst direkt invid barnvänlig sandstrand (behöver varken pool eller restaurang på hotellet.)
Nära till restauranger, vi har tänkt åka 14 dagar, så det är en fördel om det finns flera restauranger att välja på.

Har tittat lite på Korfu. Först fastnade jag för Agios Georgios, men efter att ha läst på lite verkar Agios Gordis passa bättre. Ont om hotell på stranden där dock... Apollo har Lägenheter Nereides. Någon med erfarenhet därifrån? Hur är stranden? Finns det något mysigt ställe i närheten där man kan äta frukost? Bra restauranger?

Tar tacksamt emot tips på helt andra öar/orter också. Det var ett tag sedan vi var i Grekland. LÄNGTAR dit!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-02-14, 12:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Med 2 små, önskar sandstrand och "nära till allt" kan Korfu vara något?

Amopi på Karpathos är en trevlig turistort med flera fina - och barnvänliga - stränder inom gångavstånd. Transfern är kort, ingen båtresa. Det finns gott om tavernor, och skulle ni tröttna åker ni till Pigadia.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-02-14, 12:41
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Med 2 små, önskar sandstrand och "nära till allt" kan Korfu vara något?

Var själv i Agios Gordis med småbarn för knappt 10 år sedan. Är litet och nära till allt. Dock aningen för litet för 2 veckor. Stranden är fin. Hyfsat bra med restauranger.

Kan även rekommendera Kefallonia. Lassi har många trevliga restauranger. Riktigt fina bad. Faktigt några av de bästa jag varit på i Grekland. Nära till staden Argostoli och bara 10 min från flygplatsen.

Kan även rekommendera en liten ort på norra Kreta. Agia Pelagia. Vet att Apollo kör charter hit. Kort transfer från flygplatsen i Heraklion. Jag bodde här för några år sedan på det mycket barnvänliga Belvedere vilket jag kan rekommendera. Bra med fina restauranger samt barnvänliga bad. Detta är en riktig liten pärla på Kreta !

Lycka till
/Homeros
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-02-14, 19:58
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: Med 2 små, önskar sandstrand och "nära till allt" kan Korfu vara något?

Min svåger och svägerska har i många, många år rest med sina fyra barn till Agia Pelagia på Kreta. Första gången de var där hade de bara två barn och jag tror de var 1 och 3 då. Nu är den minste 13 år. Allihop älskar stället och vill aldrig åka någon annanstans. De brukar ta enbart flygresa med Apollo till Heraklion, kort transfer. Barnvänlig strand, mysiga restauranger och ändå ganska nära till mysiga Rethymnon och fler stränder om man blir uttråkad, fast det har de aldrig blivit! Jag har aldrig varit där så jag vet egentligen inte hur det är!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2011-02-15, 11:26
ÅsaÖ ÅsaÖ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Ängelholm
Inlägg: 4
Standard Sv: Med 2 små, önskar sandstrand och "nära till allt" kan Korfu vara något?

Tack för alla tips - det får bli ett par timmar vid datorn ikväll för att ta reda på mer!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2011-02-15, 11:46
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Med 2 små, önskar sandstrand och "nära till allt" kan Korfu vara något?

Jag säger bara Kefalonia och Lassi passar dig perfekt

PANAKAKIS
Svara med citat
  #7  
Gammal 2011-02-15, 11:57
ÅsaÖ ÅsaÖ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Ängelholm
Inlägg: 4
Standard Sv: Med 2 små, önskar sandstrand och "nära till allt" kan Korfu vara något?

Jag har faktiskt tittat lite på Lassi, och det ser härligt ut. Enda kruxet är att de flesta hotellen (har bara kollat charter) bara verkar erbjuda rum för upp till 3 personer, och vi är 4. Känns ju lite trist. Har någon tips på boende (så nära finaste stranden som möjligt) där vi kan få in 4 personer i ett rum?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2011-03-14, 09:51
MatsB MatsB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 11
Standard Sv: Med 2 små, önskar sandstrand och "nära till allt" kan Korfu vara något?

Hej
Vi bodde på hotell Mediteranee i Lassi för två år sedan och stortrivdes där med våran då fyraårige son. Vår kravspecifikation liknade eran i hög utsträckning. Nära sandstrand, kort transfer, gärna nära en lite större stad/by. Och angående din sista fråga skulle det förvåna mig om de inte tog emot 2 vuxna + 2 barn i ett rum även om det på Apollos hemsida står 2-3 personer per rum. Testa att boka.

Hotellet ligger vid en en inte jättestor sandstrand som inte är särskilt välbesökt trots att den är väldigt fin. Där spenderade vi mycket tid. Hotellet har pool och barnpool och restaurang. Vi åt bara frukost där, middagar på tavernor längs huvudvägen, det ligger ett tiotal inom promenadavstånd. Många kvällar åt vi också inne i Argostoli som är en fin stad med ett väldigt trevligt utbud av det mesta.

Ön lämpar sig väl för utflykter och upptäcktsfärder även om det är ganska stora avstånd.
Lycka till
Svara med citat
  #9  
Gammal 2011-03-14, 19:22
ÅsaÖ ÅsaÖ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2011
Ort: Ängelholm
Inlägg: 4
Standard Sv: Med 2 små, önskar sandstrand och "nära till allt" kan Korfu vara något?

Tack för tipset, lät ju riktigt bra! Ska genast kolla på apollo!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT