Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2019-05-15, 21:26
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard utbytt flyg: Avion express

Nu har Norwegian bytt ut vårt flyg ner till Aten och ersatt det med ett litauiskt bolag: Avion express. Någon som känner till något om det?
Jag har redan ont i magen då jag inte alls gillar att flyga överhuvudtaget och verkligen inte med okända inhyrda....
/emma, som känner sig orolig
Svara med citat
  #2  
Gammal 2019-05-15, 23:18
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: utbytt flyg: Avion express

Det verkar inte vara något dåligt bolag direkt. De verkar varit en räddare i nöden också när Boing 737 Max fått flygförbud.

https://newsroom.aviator.aero/avion-...oeing-737-max/
Svara med citat
  #3  
Gammal 2019-05-16, 13:17
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: utbytt flyg: Avion express

Det er ikke første gangen Norwegian mangler fly. Jeg reiste innenlands i Norge midt på sommeren for et par år siden, og da var det Go2Sky som erstattet dem. Jeg kom fram dit jeg skulle. Men det var et møkkete fly, flyvertinner i olabukser og som ikke snakket annet enn engelsk. Ikke alle nordmenn gjør det, faktisk. Såvidt jeg kunne se var det en norsk flyvertinne i bakgrunnen, hun så jeg først på slutten av turen.
Jeg fikk beskjed om dette på forhånd, og jeg kunne ha avbestilt. Men jeg hadde avtaler, så det er ikke så enkelt.
Men ellers flyr jeg Norwegian mye, og er fornøyd med dem.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2019-05-16, 14:20
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: utbytt flyg: Avion express

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
Det er ikke første gangen Norwegian mangler fly. Jeg reiste innenlands i Norge midt på sommeren for et par år siden, og da var det Go2Sky som erstattet dem. Jeg kom fram dit jeg skulle. Men det var et møkkete fly, flyvertinner i olabukser og som ikke snakket annet enn engelsk. Ikke alle nordmenn gjør det, faktisk. Såvidt jeg kunne se var det en norsk flyvertinne i bakgrunnen, hun så jeg først på slutten av turen.
Jeg fikk beskjed om dette på forhånd, og jeg kunne ha avbestilt. Men jeg hadde avtaler, så det er ikke så enkelt.
Men ellers flyr jeg Norwegian mye, og er fornøyd med dem.
Icke-skandinavisk talande besättning kan du få på SAS också, om det är SAS Ireland som opererar flygningen tex, så var de sist när jag åkte till London

Avion Express verkar ju helt ok , hoppas de går bra även med dem
Svara med citat
  #5  
Gammal 2019-05-17, 11:17
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 651
Standard Sv: utbytt flyg: Avion express

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
...flyvertinner i olabukser og som ikke snakket annet enn engelsk. Ikke alle nordmenn gjør det, faktisk.
What? Är det så? Jag trodde att normän var lika bra på engelska som vi är i Sverige. Men det är ju klart. Eg borde jag inte vara förvånad. Jag jobbade inom IT-sektorn i Oslo för ett par år sen och jag förvånades att den tekniska dokumentationen var skriven på norska! Mitt första initiativ var att försöka få den översatt till engelska, men där stötte jag på patrull då norska kollegor protesterade!

/Netwolf
Svara med citat
  #6  
Gammal 2019-05-17, 15:15
SteffTee SteffTee är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Sigtuna
Inlägg: 720
Standard Sv: utbytt flyg: Avion express

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
Det verkar inte vara något dåligt bolag direkt. De verkar varit en räddare i nöden också när Boing 737 Max fått flygförbud.

https://newsroom.aviator.aero/avion-...oeing-737-max/
Instämmer med MickeKöping! Helt OK flygbolag! Flög själv hem med dem till ARN förra veckan.
Tänk på att om du har förbokad plats (ev nödutgång) att du nu flyger med en Airbus A320 isf Boeing 737 Max8. Den har en annan seatconfiguration.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2019-05-18, 10:22
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Sv: utbytt flyg: Avion express

Tack för svaren o lite lugnare... har en förmåga att kunna få lite panikångest vid flygning och undrar ofta varför jag utsätter mig för det... men jag vet ju också svaret; att komma ner t Grekland! (jo, jag vet att det går att både bila och åka tåg , men det är inte aktuellt då vi inte har så mycket ledig tid till förfogande...)
/emma
Svara med citat
  #8  
Gammal 2019-05-18, 14:40
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: utbytt flyg: Avion express

Til Netwolf:
Ja, Norge består jo også av en stor andel eldre mennesker. Selv er jeg 67 år, og kjenner mange på min alder som ikke snakker engelsk - mens andre klarer det utmerket. Når jeg skrev innlegget mitt, gjaldt det et innenriksfly med eldre mennesker ombord som antagelig aldri hadde snakket annet enn norsk.
Vi har så lett for å tenke at alle snakker engelsk, men sånn er det nok ikke.
Vi har feks et vennepar som aldri reiser alene utenlands pga dette.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT