Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-07-06, 16:15
magnus us avatar
magnus u magnus u är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Inlägg: 404
Standard Sv: Diagnos tack.....

[quote=Elisabet;96577]Den heter motivationsdepression
vad sägs om abstinensdystymi hälsn/magnus
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-07-07, 19:39
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Diagnos tack.....

Förstår dig SÅ väl, har känt likadant så många gånger.

Efter 10-12 år med en resa om året började vi åka TVÅ gånger (vår/sommar och höst) och jag kände redan första vintern hur det hjälpte! Vintern kändes kortare.

Efter ett par år med två resor om året åkte vi fyra (ibland tre) gånger. Det kändes BRA, mycket bra! Har även kunnat "acceptera" två gånger några av åren.

Vi har ofrat andra saker, som andra har prioriterat, och det har varit rätt medicin för oss.

Efter nu ca 50 resor börjar det kännas bra även när vi "hoppar över" en resa. Ja, bra och bra, men acceptabelt. Men jag tror att jag gläder mig extra mycket till nästa resa!

Min medicin har alltså varit att ha nästa resa bokat redan innan jag kommer hem - det har varit den bästa medicinen för mig!

Hoppas du lyckas med en höstresa också någon gång, kanske inte i år eller nästa år, men säkert om något år!
Det blir säkert början till "två gånger om året resor".
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-07-07, 20:06
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Diagnos tack.....

Ja DEN sjukan delar Du med alla andra här, helt klart!
Inte hjälper det att åka flera gånger om året heller....Det går troligen inte att bota den åkomman! Jag har ju redan varit 2X1 vecka i Grekland i år och förra året blev det tre ggr...om 3,5 veckor väntar en ny resa på 16 dagar....Sen är det bara att vänta in nästa resa...påsklovet 2008.... Men när barnen var små och man jobbade deltid kunde man glömma allt vad resor hette! NU när ungarna är utflugna och vi bara är 2 pers i hushållet så går det att åka fler gånger! Allt har sin tid!!!!..Och så får man prioritera... Vi måste ju avstå något annat för att ha råd att resa....Egentligen är det ju ett stort I-lands"problem" detta att inte vara nöjd....men här på Kalimera FÅR man klaga....

Lissi
Svara med citat
  #24  
Gammal 2007-07-08, 04:05
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Diagnos tack.....

Det är väldigt jobbigt att komma hem och den närmaste tiden känns jobbig men det går över som tur är. Men längtan finns kvar tills man åker nästa gång...
Och visst måste man få klaga av sig Lissi, det mår man bara bra av.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2007-07-08, 17:04
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Diagnos tack.....

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Efter ett par år med två resor om året åkte vi fyra.
Om man åker till Grekland fyra gånger under ett år måste väl det bli att göra en "dubbel Inkfish"?

Peter
Svara med citat
  #26  
Gammal 2007-07-10, 10:52
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Diagnos tack.....

Jag tror på idén att åka fler ggr per år. Det måste ju vara kanon att komma hem och boka nästa resa på en gång. Själv måste jag nog vänta tills i vinter när nya katalogerna kommer och hoppas på att ha råd med en sommarresa. Skulle verkligen vilja åka i höst, men tror det blir svårt. Håller på och strular med jobb, har ett vikariat tills i mars, och har inte helt lätt att få ledigt!
De senaste nätterna har ett nytt symptom dykt upp; drömmar om Grekland! Jag drömmer att jag är i Grekland varenda natt! Det är iofs angenäma drömmar, så jag klagar inte. Har också blivit besatt av Travel channel som numera står på mest hela dagarna. Igår var det ett mkt intressant program från Lesbos, om hur man framställer ouzo! Jag fick då uppleva lite Grekland igen.... Frågan är hur det ska gå att börja jobba på måndag.....

/Ulrika
Svara med citat
  #27  
Gammal 2007-07-10, 11:06
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Diagnos tack.....

Citat:
Ursprungligen postat av ulrikas Visa inlägg
Frågan är hur det ska gå att börja jobba på måndag.....
Det är nog precis vad du behöver
Svara med citat
  #28  
Gammal 2007-07-10, 12:11
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 315
Standard Sv: Diagnos tack.....

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Det är nog precis vad du behöver
Haha, nja kanske! Är inte så sugen, men det kanske blir bra att tänka på något annat! Jobbar på sjukhus, så det blir nog lite andra symptom och diagnoser...

/Ulrika
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT