Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-06-14, 22:09
jaerha jaerha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 13
Standard Rafina

Vi skal ta båt fra Rafina ,men må ha en overnatting i Rafina.Er det noen som vet om noen billige og bra steder og bo på? Er det vanskelig og få overnatting der?
Takknemelig for alle tips.

Nå er det bare noen dager igjen før det blir 3 uker i kykladene

Jan Erik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-06-15, 01:18
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: Rafina

Citat:
Ursprungligen postat av jaerha
Vi skal ta båt fra Rafina ,men må ha en overnatting i Rafina.Er det noen som vet om noen billige og bra steder og bo på? Er det vanskelig og få overnatting der?
Takknemelig for alle tips.

Nå er det bare noen dager igjen før det blir 3 uker i kykladene

Jan Erik
Det finns ett mycket bra nyrenoverat hotell i Rafina som heter Coralli. För 2 år sedan gav jag 40 € för ett dubbelrum, men det lär ha gått upp en hel del sedan dess. Det finns dessutom några riktigt "fina" hotell, som Avra t ex, men de är riktigt dyra. Du kan även åka upp mot Nea Makri någon mil norr om Rafina, men då måste du ta dig ner till Rafina nästa morgon, och går din färja tidigt kan det ju vara lite jobbigt.

Jag vet inte fler tips i Rafina, men hade själv gärna tagit emot fler. Jag har gått runt och tittat där men inte hittat några "domatio" eller sådant.

Jag misstänker att Rafina är en hamn där det bara är vi turister som övernattar pga tvång för ankomst eller avresa. Grekerna som kommer in med färjorna ska säkert bara in till Athen och behöver inte sova över...

Peter

Senast redigerad av Peter den 2006-06-15 klockan 01:19. Anledning: Stavar som en kråka...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-06-15, 14:09
CarinaNs avatar
CarinaN CarinaN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalmar
Inlägg: 805
Standard Sv: Rafina

Vi ska bo på hotell Corali den sista natten innan hemfärd. Eftersom det är den 1 juli tar de då högsta pris, 70 euro per dygn, men jag prutade ner det till 65. I juni tar de 60 euro. Detta är utan frukost, så inte är det speciellt billigt... Svårt att hitta billiga boenden i den här regionen. Jag har kollat på flera hotell i Sounio och mailat till några. Alla ska ha 80-85 euro.

Carina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT