Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2020-12-07, 11:21
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: När reste du till Grekland första gången?

April -88. Fem voksne damer som skulle ta eksamener som ledd i spesialisering i en profesjon. Alle hadde hektiske hverdager, og mann og barn, vi trengte virkelig å komme bort for å få arbeidsro. Men hvor? Og hvordan? Det måtte koste lite..I en pause mellom forelesninger falt blikket på en annonse i en avis, aller billigste charter til ‘syden’. Avgjørelsen ble tatt samstemt, spontant og raskt.

Da vi landet på Kos, ante jeg ikke hvor på kartet vi var. Kun at det var Hellas. Varmen og alle duftene slo mot oss. Men ingen feriereise, vi jobbet steinhardt og disiplinerte hverandre. Leste og kollokverte på en folketom Tigakistrand, spaserte i pausen, observerte tyrkiske krigsskip, jobbet videre i hotellhagen om kvelden. Det ble heftige faglige (og politiske) diskusjoner. Som medførte både sinne, mye glede og mye latter. Siste kvelden slo vi oss løs, gikk på bar, drakk (mye) ouzo. - Hva hotellet het, husker jeg ikke. Men jeg har passert det noen ganger når jeg har vært innom Kos by, på vei til busstasjonen.
Svara med citat
  #42  
Gammal 2020-12-07, 18:17
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Trollhättan
Inlägg: 1 007
Standard Sv: När reste du till Grekland första gången?

Första resan gick till "tada" Rhodos 2001, tillsammans med min mamma, som bjöd de två sista barnbarnen (hon hade rest med sina andra barnbarn redan) Vi åkte till "Blue star Forum beach" som ligger i Ialyssos. En vecka då vi gjorde några resor in till stan, gick runt i gamla stan o åt god mat på lite olika ställen. det var då jag bestämde mig för att åka tillbaka, men att bo inne i stan.
Sen dröjde det till 2008 innan jag åkte tillbaka, och bodde på Annapolis (hette tidigare Flora), med mig var min dotter (som då var 18 år). Året efter var jag tillbaka med sonen (som skulle fylla 18 senare på året), och min moster. Sedan dess är jag Rhodos stad trogen. Åkt varje år 2 veckor, och från 2013, 2ggr/år.
Har en bokad resa i April -21, hoppas på att få komma iväg då...

Irene
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT