Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-11-10, 11:27
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard 36 mezedopoleia i Psirri

Inspirerad av att försöka hitta ”Ivis glassbar” i Psirri, googlade jag på ”Psirri” och under ”Food & Drink” hittade jag inte bara glassbaren Gelatomania, barer, cafeer, tavernor, restauranger m.m., men även inte mindre än 36 mezedopoleia!

Vad är egentligen skillnaden på en mezedopoleio och en taverna? Jag kan inte svara på det, annat än att jag själv uppfattar ordet mezedopoleio som ett ställe med många smårätter. Men även huvudrätter. Gott, enkelt och mysigt – det är min erfarenhet.

Adresser, öppettider och om/när de har musik och om det är LIVE/grekisk – allt kan läsas på denna sajt.

Jag prickade in glassbaren, några tavernor och alla dessa mezedopoleia i Psirri på min karta – och det blev trångt om platsen! Dessutom finns massor av barer, cafeer, restauranger osv. – och så har Psirri öppet när Plaka har gått i säng!



Hur ska en vecka räcka?


Och googlar man på Athinaikon så kan man under 'katalogos' få hela menyn 'serverad' (på både grekiska och engelska!). Inte dåligt att sitta hemma och tänka på alla de läckra rätter man gläder sig till - om man nu lägger in ett besök på Athinaikon på Themistokleos vid Omonia nästa gång man kommer till Aten.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-11-10, 14:21
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: 36 mezedopoleia i Psirri

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
inte mindre än 36 mezedopoleia!
Dessutom finns massor av barer, cafeer, restauranger osv. – och så har Psirri öppet när Plaka har gått i säng!
Hur ska en vecka räcka?
- det blir å sove litt på morgenkvisten og ta en liten siesta på ettermiddag/tidlig kveld, og ellers - være på farten
HVILKEN FIN SITE

Kari
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT