Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-09, 12:53
santa santa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Inlägg: 5
Standard Tips ang. Naxos, Mykonos och Santorini sökes...

Hej allesammans,

I denna tråd söker jag tips inför 2 veckor i Grekland, huvudsakligen angående boende, mopedutflykter och snorkling. Några dagar på Naxos, möjligen ett kort besök på Mykonos (är det svindyrt där??), knappa veckan på Amorgos och slutligen några dagar på Santorini i anslutning till hemresan. 11-25 juni är det som gäller för mig och min sambo. Ett problem som jag redan hunnit fråga Yak om i en annan tråd är ankomsten till santorini kl 00.15 eftersom vi inte har något boende arrangerat och planerar att ta båten vidare dagen efter på förmiddagen. Någon som har erfarenhet av denna situation?

Tacksam för alla typer av riktlinjer eftersom vi helt saknar en referensram att förhålla oss till (första greklandstrippen...).

/santa
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-09, 13:04
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Tips ang. Naxos, Mykonos och Santorini sökes...

Det finns några hårda soffor nere vid hamnen, men det gåratt sova där o man missar inte båten plus att man sparar en övernattning.

Uffe
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-13, 16:18
jonny jonny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 53
Standard Sv: Tips ang. Naxos, Mykonos och Santorini sökes...

ang mykonos vi startar alltid vå båtluff från mykonos sen 20 år tillbaka det finns en förutfattad mening att mykonos är dyr vilket inte stämmer så åk till en av dom finaste öarna i grekland
Citat:
Ursprungligen postat av santa Visa inlägg
Hej allesammans,

I denna tråd söker jag tips inför 2 veckor i Grekland, huvudsakligen angående boende, mopedutflykter och snorkling. Några dagar på Naxos, möjligen ett kort besök på Mykonos (är det svindyrt där??), knappa veckan på Amorgos och slutligen några dagar på Santorini i anslutning till hemresan. 11-25 juni är det som gäller för mig och min sambo. Ett problem som jag redan hunnit fråga Yak om i en annan tråd är ankomsten till santorini kl 00.15 eftersom vi inte har något boende arrangerat och planerar att ta båten vidare dagen efter på förmiddagen. Någon som har erfarenhet av denna situation?

Tacksam för alla typer av riktlinjer eftersom vi helt saknar en referensram att förhålla oss till (första greklandstrippen...).

/santa
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT