Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-10-22, 17:29
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Hotell Lenio?

Har förstått att Apollo har tagit bort Lenio från sitt hotellutbud sommaren 2013. Kan inte hitta det hos varken Ving eller Airtours heller. Är det någon som vet vad som har hänt med detta underbara hotell? Hyr de ut rum "på egen hand" hädan efter?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-10-23, 12:11
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Lenio?

Jag förstod att det var nå´t på gång när jag var där i september!! Kan det bero på att "standarden" inte blivit bättre trots att många klagat ( INTE JAG)...såååå tråkigt om det är så! Jag har bott där säkert femton gånger och trivs bra där!! Jag ska till Apollo i dag och ta reda på fakta!! Än ger vi Lenioälskare inte upp,eller hur??
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-10-23, 13:35
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 166
Standard Sv: Hotell Lenio?

Så kan det kanske vara. Men tycker inte att de marknadsför sig som något lyxhotell direkt så man kan ju undra vad de som klagar på har förväntat sig

Hoppas i alla fall att det blir bokningsbart på något sätt framöver. Lycka till hos resebyrån!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-10-23, 18:36
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Lenio?

Vart på Apollo i dag och fått bekräftat att Lenio inte längre finns hos "dom"...Madelene förstog inte varför,och visste ingenting förräns jag kom in!!! Det e ju det Hotellet som blir fullbokat först av alla...KONSTIGT!!?? Har Costas adress och ska försöka "luska" ut vad som hänt och om Taverna Lenio fortf. ska finnas kvar...Vad lessen jag blev!!!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-10-23, 21:52
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?

Precis vad jag skrev i mitt ämne nedan flyg från Landvetter till Skiathos... blev så glad när flyg fanns, men oerhört förvånad när jag inte fann hotell Lenio. Skrutt återkom när du kollat med Kostas vad som hänt och hör om man kan boka privat boende hos honom/Lenio?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-10-23, 22:03
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?

Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Precis vad jag skrev i mitt ämne nedan flyg från Landvetter till Skiathos... blev så glad när flyg fanns, men oerhört förvånad när jag inte fann hotell Lenio. Skrutt återkom när du kollat med Kostas vad som hänt och hör om man kan boka privat boende hos honom/Lenio?
Kan grek-krisen spela in här tro?? Många hus/fastigheter har tagits från ägare av banker pga obetalda skulder till banken trots att skulderna varit väldigt små på fastigheten Näää de får vi verkligen inte hoppas.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-10-24, 09:30
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Lenio?

Återkommer så fort jag vet något!!! Trist e det i alla fall,eller hur! Kramar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Precis vad jag skrev i mitt ämne nedan flyg från Landvetter till Skiathos... blev så glad när flyg fanns, men oerhört förvånad när jag inte fann hotell Lenio. Skrutt återkom när du kollat med Kostas vad som hänt och hör om man kan boka privat boende hos honom/Lenio?
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-11-06, 09:01
marie lenio marie lenio är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 3
Standard Sv: Hotell Lenio?

hej bodde på lenio sista veckan de hade öppet nu i september. De har gått ur apollo och skall köra det privat. Jag har redan bokat för att åka dit i maj 2013. Det bästa utav allt är att de har installerat aircondition till nästa säsong.
Jag bokade bara flygstol genom ving ca 3000:- och med rummet i 2 veckor blir det inte dyrare nu när de kör privat än när de var med apollo.
Hör av er så kan jag ge er telofonnummer till Lenio och berätta mer hur ni skall gå till väga för att boka.
Mvh Marie.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-11-06, 10:23
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Lenio?

Åhhh vad glad jag blir,har oxå bott där MÅNGA gånger,skicka gärna nr till mej och tala om hur jag ska göra...Kram o tack på förhand
Citat:
Ursprungligen postat av marie lenio Visa inlägg
hej bodde på lenio sista veckan de hade öppet nu i september. De har gått ur apollo och skall köra det privat. Jag har redan bokat för att åka dit i maj 2013. Det bästa utav allt är att de har installerat aircondition till nästa säsong.
Jag bokade bara flygstol genom ving ca 3000:- och med rummet i 2 veckor blir det inte dyrare nu när de kör privat än när de var med apollo.
Hör av er så kan jag ge er telofonnummer till Lenio och berätta mer hur ni skall gå till väga för att boka.
Mvh Marie.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-11-07, 08:23
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?



De va de bästa jag hört på länge!!!!!
Jag vill också få telnr och veta hur jag skall gå till väga när det blir bokningsdags.
Finns det ingen hemsida eller bokningssida på nätet man kan hitta Lenio på?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-11-07, 17:39
marie lenio marie lenio är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 3
Standard Sv: Hotell Lenio?

Jag vet inte om de har någon hemsida,men man kan ringa till( bossen) Stavros heter han, det är den lite kraftigare killen som alltid sitter och röker alldeles vid baren Han pratar väldigt dålig engelska tyvärr prova att ringa han och boka det är samma nr som till Lenio 00302427022761 annars får jag ringa till hans bror, han pratar lite bättre engelska( han som blandar drinkarna på kvällana).
Flyget bokade jag på vings hemsida valde bara flyg.
p.s funkar det inte med bokning så hör av er
Lycka till
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-11-07, 21:41
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?

Bokade du på telefon? Hur betalade du i så fall?
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-11-14, 16:51
marie lenio marie lenio är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 3
Standard Sv: Hotell Lenio?

jag har bokat på telefon ja, betala gör jag när jag är på plats, men som sagt de kommer att få en hemsida också då kanske det blir annorlunda.
marie
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-08-05, 21:20
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?

Har Lenio fått någon hemsida ännu? Är det någon som bokat eller bott på Lenio i år och som vet telefonnumret?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2013-08-06, 11:03
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Lenio?

Ingen hemsida än vad jag vet men jag har tel nr ;2427022761,det var det jag fick när jag var där i Juni! Lycka till
Svara med citat
  #16  
Gammal 2013-08-07, 01:08
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?

Hej Skrutt!
Bodde du på Lenio då i juni? Fick du veta varför de inte är med i Apollos utbud längre?

Vad tror ni - vågar man resa med enbart flyg i mitten av aug o boka boende på plats - på Lenio eller annat boende i Meg Amos?
Svara med citat
  #17  
Gammal 2013-08-13, 12:20
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Hotell Lenio?

Tror Apollo tyckte det var för dålig standart på Lenio??? Nu har dom fixat AC i alla fall...tittar själv på resor dit just nu,men det finns inga flygstolar så vitt jag kan se (på Apollo)...Jag bodde inte på Lenio i Juni,men DÅ hade dom dåligt med bokn. i alla fall.Beror väl på att dom inte fixar nå´n hemsida!! Lycka till,vi kanske ses där nere
Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Hej Skrutt!
Bodde du på Lenio då i juni? Fick du veta varför de inte är med i Apollos utbud längre?

Vad tror ni - vågar man resa med enbart flyg i mitten av aug o boka boende på plats - på Lenio eller annat boende i Meg Amos?
Svara med citat
  #18  
Gammal 2013-08-13, 15:47
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Landskrona
Inlägg: 541
Standard Sv: Hotell Lenio?

Vid vår bonusvecka på Skiathos nyligen såg det inte ut att vara någon större aktivitet på Lenio. Det fanns en skylt om "Rooms to let" med tel nr. Vi åt lunch på tavernan när vi precis hade kommit ner och nu måste jag vara ärlig, det var tyvärr den sämsta maten vi åt på hela veckan.

Om man nu gärna vill bo i närheten av Lenio och i Megali Ammos finns Lydia Studios precis bakom. Rimliga priser, lite äldre standard och perfekt om man, som vi, enbart vill fixa frukosten själv. På andra våningen finns det studios med havsutsikt och balkongen är lika stor som halva rummet. Det går att boka både via deras hemsida och via Booking. Vid det sistnämnda får man faktiskt kvitto (eller slippen i alla fall).

Edit: Det finns flygstolar med Ving och danska Spies också.

Celbe
Svara med citat
  #19  
Gammal 2013-08-16, 22:08
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?

[QUOTE=marie lenio;290896]jag har bokat på telefon ja, betala gör jag när jag är på plats, men som sagt de kommer att få en hemsida också då kanske det blir annorlunda.
marie[/QUOTOkey de funka iaf med att boka på telnr du gav, så nu e de gjort. Återstår o se va polarna tycker om Skiathos o Lenio. De åker dit i morgon

Tack återkommer med vad de tyckte om ca 1 vecka
Svara med citat
  #20  
Gammal 2013-08-17, 18:20
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: Hotell Lenio?

Va konstigt mitt inlägg blev igår.
Jag ville iaf säga att det funka med att boka på telnr du gav, så nu e de gjort , så nu återstår att se va polarna tycker om Skiathos och Lenio. De åkte dit i morse De köpte flygstol för 1400:-/pers och skulle få betala 80 euro/natt på Lenio.

Återkommer med vad de tyckte om ca 1 vecka
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT