Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2010-02-28, 12:55
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Vilka är er favorit stränder?

Hej!
När man åker till Tsougria med någon av båtarna från gamla hamnen, dvs de båtar som går 1 gång/timme t o r Tsougria, så ser man först en tom sandstrand dit man bara tar sig med privat båt. Runt udden kommer man sedan till min favo strand med Kostas taverna på, solsängar etc. Där stannar alla dessa t o r båtar vid bryggan. Fortsätter man rakt fram så han runt den andra udden den långa också rel tomma stranden, med en taverna. Där stannar de större utflyktsbåtarna som går runt ön, typ att man åker med en hel dag. Om man tar båten till Kostas sida så är det mkt lätt att gå till andra sidan och käka. Dock mkt stenig botten. Kan vara intressant att gå och titta på ruinerna efter den Olivolje frabrik som en gång fanns på Tsougria (då ön var bebodd). Sedan passerar man ju den vackra kyrkan på toppen.
/jeanette
Svara med citat
  #22  
Gammal 2010-02-28, 12:56
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Vilka är er favorit stränder?

Tack Klick . Ön är ju som mitt andra hem, så jag svarar gärna på frågor.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2010-03-01, 21:41
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Vilka är er favorit stränder?

Det märks nästan Jeanette för på dona svar märks att du kan ön utan och innan!!!

Ok en ytterligare fråga om Tsougria På stranden (den första man kommer till när man hoppat av båten från Skiathos) såg jag att det var en sandig backe uppåt... Är det den man skall ta för att komma till andra ställen av ön? T e x ruinen efter fabriken. För någon annan väg såg jag just inte att det kunde vara därifrån.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2010-03-02, 09:11
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Vilka är er favorit stränder?

Precis den backen är det. Ha skor på fötterna är ett tips. Stanna till vid den vackra kyrkan en stund. Utsikten är enorm. Forsätt sedan neråt till stranden och ruinerna.
/Jeanette
Svara med citat
  #25  
Gammal 2010-03-13, 15:52
Klick Klick är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Helsingborg
Inlägg: 893
Standard Sv: Vilka är er favorit stränder?

Citat:
Ursprungligen postat av jeabys Visa inlägg
Precis den backen är det. Ha skor på fötterna är ett tips. Stanna till vid den vackra kyrkan en stund. Utsikten är enorm. Forsätt sedan neråt till stranden och ruinerna.
/Jeanette
Nu till en foljdfraga...
Svart att ga? Hur e stranden och e det sandbotten?
Svara med citat
  #26  
Gammal 2010-03-15, 08:38
jeabys jeabys är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 299
Standard Sv: Vilka är er favorit stränder?

Skor är ett måste när man ska gå över "berget" från Kostas sida. Det finns en stig. Mkt stenar bitvis på stranden också och på botten, så jag rekommenderar nog skor hela tiden .
/Jeanette
Svara med citat
  #27  
Gammal 2010-03-15, 16:18
Irene53s avatar
Irene53 Irene53 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Inlägg: 180
Standard Sv: Vilka är er favorit stränder?

Hoppar rätt in i" debatten". Varamobadet i Motala Sweden är min favorit badstrand Tyvärr just nu istäckt och det är frågan om det tinnar till sommaren. Som många bad här i norr så kan man inte bada så många gånger på en sommar.Tur att Grekland finns.Tslivi Beach på Zante är helt ok.Hälsar Irene.
Svara med citat
  #28  
Gammal 2010-03-21, 18:08
MsLeia MsLeia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 8
Standard Sv: Vilka är er favorit stränder?

Vilken härlig tråd, tur jag hittade den.
Vi åker i augusti till Skiathos.

Jag vill åka till Tsougria. Men jag hängde inte riktigt med hur man kom till den sidan som ni kallas " Kostas sida". Är den bättre? Där gick det inte att äta? Eller var det tvärtom.... jag vet bara att man ska kunna ta en badbåt ifrån hamnen till Tsougria. Det gör mig inget att promenera över toppen, se kyrkan och utsikten. Men vilken sida ska man kliva av på helst?

Hjälp mig reda ut detta
Svara med citat
  #29  
Gammal 2010-04-20, 12:14
Sporaderna08 Sporaderna08 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 25
Standard Sv: Vilka är er favorit stränder?

Nr 22 har varit "allas" favorit i vårat resesällskap sista 2 åren. Men, sista kvällen -09 tog jag och min då 11 åriga dotter en moppeutflykt och svängde av vid hållplats nr 13. Vi fick köra rätt långt efter vägen så mopeden var ett måste för att ta sig dit från stora vägen. Sedan fick vi kämpa oss ner längs den branta lilla stigen ner till en liten oas En jätte mysig liten strand! Det mest imponerande var att tom där hade dom lyckats trolla fram en lite taverna som serverade lite enklare dryck. Värt att ses. men ta inte med halta Lotta, spädbarnet eller gammelmormor dit.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2010-04-21, 10:37
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 689
Standard Sv: Vilka är er favorit stränder?

Citat:
Ursprungligen postat av Sporaderna08 Visa inlägg
Nr 22 har varit "allas" favorit i vårat resesällskap sista 2 åren. Men, sista kvällen -09 tog jag och min då 11 åriga dotter en moppeutflykt och svängde av vid hållplats nr 13. Vi fick köra rätt långt efter vägen så mopeden var ett måste för att ta sig dit från stora vägen. Sedan fick vi kämpa oss ner längs den branta lilla stigen ner till en liten oas En jätte mysig liten strand! Det mest imponerande var att tom där hade dom lyckats trolla fram en lite taverna som serverade lite enklare dryck. Värt att ses. men ta inte med halta Lotta, spädbarnet eller gammelmormor dit.
Hej!
Vilka sträder menar du?
Vid 22 ligger ju Maratha och vid 13 ligger Vromolimnos, men den kan det ju inte vara som du beskriver. Vägen dit är hy betydligt enklare ... Det skulle vara intressant att veta...
//C@nny
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT