Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-09-22, 10:28
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: 14 september

Letar efter Bourtzi nere runt hamnen - förgäves - inte förrän jag frågar vår hotellägare om adressen, hittar vi dit. När jag kliver in genom dörren till det eleganta, supermoderna hotellet, känner jag att någonting är fel ... mycket fel!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2009-09-22, 11:03
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: 14 september

Om någon undrar varför jag skriver små, korta inlägg, är det för att jag gärna skriver länge ... och när jag sen skickar det, är det borta! Uffe har berättat för mig hur jag ska göra för att slippa problemet ... men jag är inte så bra på att klippa och klistra. Varför kan vi som skriver sakta och ibland mycket, inte få lite mer tid på oss?

M.v.h lilla sjöborren, nyss hemkommen från Skiathos.
Svara med citat
  #23  
Gammal 2009-09-22, 12:10
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: 14 september

Jag vet inte om jag uttalade Bourtzi fel ... om det stavades likadant, det eleganta hotellet och serveringen ute på udden - mellan den gamla och nya hamnen - Hursom helst! Tillslut hittade vi varandra.

Runt borden satt Skrutt, Ping, Annica K, Gotlandica, Sjöborren, några familjemedlemar och vänner. På borden duggade ouzoglas tätt Det var en trevlig stund, och roligt att få ett ansikte på t.e.x. Skrutt, som jag trodde var en man. Ursäkta igen! .

Iréne dök inte upp, kanske hittade hon oss inte eller ...

Lilla sjöborren
Svara med citat
  #24  
Gammal 2009-09-22, 15:32
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: 14 september

Ja visst var det kul att ses...det gör inget att du trodde jag var en man,det var ju faktiskt fler som trodde...sen att vi "stötte" på varandra fler gånger under veckan var ju oxå jätte kul tycker jag (och Gunilla).Nu e det arbete som gäller tills nästa resa...blir det Skiathos igen tro...Vem vet!!!
Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Jag vet inte om jag uttalade Bourtzi fel ... om det stavades likadant, det eleganta hotellet och serveringen ute på udden - mellan den gamla och nya hamnen - Hursom helst! Tillslut hittade vi varandra.

Runt borden satt Skrutt, Ping, Annica K, Gotlandica, Sjöborren, några familjemedlemar och vänner. På borden duggade ouzoglas tätt Det var en trevlig stund, och roligt att få ett ansikte på t.e.x. Skrutt, som jag trodde var en man. Ursäkta igen! .

Iréne dök inte upp, kanske hittade hon oss inte eller ...

Lilla sjöborren
Svara med citat
  #25  
Gammal 2009-09-22, 18:40
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: 14 september

Citat:
Ursprungligen postat av sjöborren Visa inlägg
Letar efter Bourtzi nere runt hamnen - förgäves - inte förrän jag frågar vår hotellägare om adressen, hittar vi dit. När jag kliver in genom dörren till det eleganta, supermoderna hotellet, känner jag att någonting är fel ... mycket fel!
och det som kändes fel - mycket fel var?? att Skrutt var en skitsnygg tjej som gillar ouzo... och ingen man som du trodde... eller??? (gissar jag rätt?)

hahaha...
Svara med citat
  #26  
Gammal 2009-09-23, 09:53
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: 14 september

Oliv-eva! 10 poäng! Skrutt är en snygg tjej, och jag tror inte att hon bara gillar ouzo ...jag tror att hon älskar ouzo. Och vem gör inte det!

Lilla sjöborren.
Svara med citat
  #27  
Gammal 2009-09-23, 20:09
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: 14 september

Du har sååå rätt lilla sjöborren...jag älskar ouzo,men som sagt det gjorde
ju dom flesta av oss!!! Vilken tur att vi träffades "där nere",jag tänker mycket på det.De e sån´t som förgyller tillvaron,träffa personer man inte känner och så kan det bli så mysigt.
Nu e det levande ljus som gäller och bilder på Grekland.Tyvärr köpte jag ingen ouzo men men det smakar ändå inte lika bra hemma i kalla Sverige!!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT