Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-23, 15:04
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard 14 september

Ja då är det inte långt kvar till planet tar mej till Skiathos! Det e ju flera av oss "kalimeror" som tydligen är där samtidigt...vore det inte kul att ses över en ouzo nå´n em. eller kväll nere vid gamla hamnen?? Är det någon som är intresserad så skriv gärna tid och plats när det skulle passa...vi kommer jag lovar!!!Vi är där en vecka...och åker alltså den 14 september...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-08-23, 17:44
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 256
Standard Sv: 14 september

Vi åker ner till Skiathos den 7:e september. Bestäm tid och plats så kan vi ses över en Ouzo ... eller Retsina. Det vore kul om vi blev några stycken.

Mvh. Lilla sjöborren
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-08-27, 19:59
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: 14 september

Hejsan! Vi åker ner den 14:e sept. och stannar två veckor och bor på Rea.
Vore trevligt att träffa er på "riktigt", så vi kommer gärna ner till hamnen på en Ouzo. Vi är väl oftast inne och äter var kväll, så det är bara att bestämma något...
Ta ett beslut "Skrutt" så tror jag att vi är flera som hänger på.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-08-27, 22:18
Iréne Iréne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 80
Standard Sv: 14 september

vad kul!
Vi åker ner den 10 september. Bor på ja det har jag glömt. men så stor är väl inte ön. panget ligger 350 m från stan.
var ses vi?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-08-28, 12:44
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: 14 september

Hejpå Er...va kul att ses tycker jag.Helt plötsligt kommer jag inte ihåg ett enda namn på nå´n liten "bar" i hamnen???? Vi kan väl ses på tavernan på Bourtzi,där e mysigt t
ycker jag,sen får (eller fick) man lite goda meze till ouzon...
Va sägs om torsdag den 17 september vid 19:00 tiden???är det någon som har ett "bättre" förslag så hänger jag på...sen får vi väl lista ut "vilka vi är"!!Tänk nu e det bara 14 dagar kvar för min del...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-08-30, 09:54
Ping_I10s avatar
Ping_I10 Ping_I10 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2
Standard Sv: 14 september

Hej Skrutt!

Om jag inte är på Skopelos kommer jag Torsdag 17/sept. Kl 19.OO


Mr.Ping.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-08-30, 20:23
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: 14 september

Vi gör ett givet försök att hitta er ute på tavernan vid 19. Skall bli kul!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-09-02, 22:32
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: 14 september

Ja du skrutt, du har längtat länge efter skiathos.
Tänk om jag också dyker upp den 17:e! Vi får se!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-09-03, 20:04
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: 14 september

Ja du Oliw-Ewa det vore underbart kul om du gjorde dé!!!
Har du allvarliga funderingar åt det hållet tro???
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-09-03, 22:35
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: 14 september

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Ja du Oliw-Ewa det vore underbart kul om du gjorde dé!!!
Har du allvarliga funderingar åt det hållet tro???
Skulle åka till Magaluf/Mallorca sista minuten men plötsligt fanns det inga resor kvar i helgen. Satt olurade på vad göra då? Skiathos då kanske tänkte jag Men idag lika plötsligt hitta vi en Mallisbiljett och flyger lördag kl 7.00. Så ni får klara er utan mig
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-09-04, 10:04
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: 14 september

Va synt att vi inte får ses på Skiathos...men men Mallorca e inte dumt det heller!Ett bra alternativ...Trevlig resa!
Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Skulle åka till Magaluf/Mallorca sista minuten men plötsligt fanns det inga resor kvar i helgen. Satt olurade på vad göra då? Skiathos då kanske tänkte jag Men idag lika plötsligt hitta vi en Mallisbiljett och flyger lördag kl 7.00. Så ni får klara er utan mig
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-09-07, 19:30
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: 14 september

Nu kan vi snart räkna ner.. Väderprognoserna ser mycket olika ut, så det är väl bästa att ha bredd i bagaget!
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-09-07, 20:50
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: 14 september

Ja du förra året nar jag var nere regnade det VARJE dag och då menar jag ösregn!!! Jag har oxå sett lite olika prognoser,men senast i dag såg jag att det ska bli soligt from 14/9,med lite moln...men vem vet.Vi kan bara hoppas!!!Oavsett väder så lääängtar jag nu...
Citat:
Ursprungligen postat av gotlandica Visa inlägg
Nu kan vi snart räkna ner.. Väderprognoserna ser mycket olika ut, så det är väl bästa att ha bredd i bagaget!
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-09-08, 20:38
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: 14 september

Ja, du; längtar gör vi också och jag har lagt ner paraplyet för då kommer inte regnet.... Vi fick ändring på flygtider idag så vi få vänta 2 timmar till på att nå paradiset!!!! Men jag väljer den bästa och mest tilltalande prognosen, så får det bli.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2009-09-09, 19:23
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: 14 september

HEJ..tittade just på väderprognosen...det ser faktiskt JÄTTEBRA ut!!!Hoppas bara att den stämmer...vi ses den 17/9...det ska bli jätte kul att träffas tycker jag.Nu e det nog dax att hämta ner resväskan och börja planera klädval!?Vårat plan går från GBG 07:05 måndag morron...bra tid att komma ner tycker jag.Vi bor förresten på Mario(för första gången)..
Citat:
Ursprungligen postat av gotlandica Visa inlägg
Ja, du; längtar gör vi också och jag har lagt ner paraplyet för då kommer inte regnet.... Vi fick ändring på flygtider idag så vi få vänta 2 timmar till på att nå paradiset!!!! Men jag väljer den bästa och mest tilltalande prognosen, så får det bli.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2009-09-11, 19:55
gotlandica gotlandica är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2007
Ort: Visby
Inlägg: 103
Standard Sv: 14 september

Jodå, tvättmaskinen får göra sitt i helgen. Vi åker up till Stockholm på sön kväll och har fått vår flygning ändrad till 8:30 (tid. 06.00) så vi är nere efter lunch. Bor på REA för första gången, bodde på Ekaterini som ligger mitt emot Mario för några år sedan. Nära och bra till ett morgon och kvällsdopp, samt välbehövlig promenad till och från maten i stan'... Tyckte vi! Ses på torsdag!!!
Svara med citat
  #17  
Gammal 2009-09-12, 19:11
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: 14 september

Ja nu e det inte långt kvar...det ska bli underbart!!!Vi bodde på Ekaterina förra året,det var lite si o så med det mesta där tyvärr,och jag är inte den som klagar i första taget!!!I morron blir det packning...jag har inte ens tagit ner resväskan från vinden än.Jag var på kräftskiva i går så det har sin naturliga förklaring.Kul att ses på torsdag...
Citat:
Ursprungligen postat av gotlandica Visa inlägg
Jodå, tvättmaskinen får göra sitt i helgen. Vi åker up till Stockholm på sön kväll och har fått vår flygning ändrad till 8:30 (tid. 06.00) så vi är nere efter lunch. Bor på REA för första gången, bodde på Ekaterini som ligger mitt emot Mario för några år sedan. Nära och bra till ett morgon och kvällsdopp, samt välbehövlig promenad till och från maten i stan'... Tyckte vi! Ses på torsdag!!!
Svara med citat
  #18  
Gammal 2009-09-12, 22:10
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: 14 september

Citat:
Ursprungligen postat av skrutt Visa inlägg
Va synt att vi inte får ses på Skiathos...men men Mallorca e inte dumt det heller!Ett bra alternativ...Trevlig resa!
Kommit hem från Magaluf idag.... rena skiten!! ...sorgligt men sant! Värsta stället jag varit på.. INGET kan mäta sig med Skiatos.. ångrar mig så in i...

Ha nu en RIIIIKTIGT trevlig resa!!! & hör av er när ni är hemma igen!
Svara med citat
  #19  
Gammal 2009-09-13, 09:58
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: 14 september

Nej va trist för dej...ja det ska bli underbart att komma till denna våran vackra ö.Snart ska jag börja packa...OOOO va jag längtar!!!Tänk i morron så har dax e vi förhoppningsvis snart landningsklara....Jag ska tänka på dej när jag tar min första ouzo!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Oliv-ewa Visa inlägg
Kommit hem från Magaluf idag.... rena skiten!! ...sorgligt men sant! Värsta stället jag varit på.. INGET kan mäta sig med Skiatos.. ångrar mig så in i...

Ha nu en RIIIIKTIGT trevlig resa!!! & hör av er när ni är hemma igen!
Svara med citat
  #20  
Gammal 2009-09-21, 20:09
Oliv-ewa Oliv-ewa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 144
Standard Sv: 14 september

Nu vill man förstås höra hur ni haft det på Skiathos och om ni var många som "hittade varann" på Bourtzi den 17:e ?????

*nyfiken*
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT