Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Skiathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-09-07, 09:43
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Restaurangtips önskas!

Citat:
Ursprungligen postat av MonicaC
Hej Eva .

Nu när vi var där så åt jag en kanongod kycklingrätt som hette Chicken Skiathos på Asprolithos som man fick i en ungsbakad form med vittvinskokt kyckling blandad med potatis och vitlök och gratinerad ost.... supergott.

Annars så vet jag att våra grannar på hotellet hade ätit en kanongod Kleftiko på restaurangen rakt fram när gågatan slutar ( upp mot busshållsplats 4 , Akropolis. ) precis vid skolan , vad restaurangen heter vet jag inte men den ser jättefin ut om du bara följer gågatan från hamnen tills den tar slut.

Annars gå in på bakgatorna så hittar du fler grekrestaruanger. Ta höger in vid posten och där tror jag det ligger en restaturang som heter Roda som är typisk grekisk, har aldrig ätit där men gått förbi många gånger.

Du kommer hitta något som passar, det lovar jag !

Ha en skön semester...... vilket jag är övertygad om att du kommer att ha !!
Jag längtar tillbaka till sol och värme !!!

/ Monica
Tack det låter bra. Jga åker först i juni nästa år. Ska eventuellt åka med en väninna som liksom jag gillar vällagad grekisk mat. Först ska jag på en längre resa till Brasilien och uppleva helt andra saker.

Eva

Eva
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-09-07, 11:44
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Restaurangtips önskas!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Först ska jag på en längre resa till Brasilien och uppleva helt andra saker.
Vad roligt! När reser du och hur? (Förresten börja gärna en ny tråd om detta i Kafé K, det är säkert fler än jag som gärna vill höra mer om den resan! )
Svara med citat
  #23  
Gammal 2005-09-26, 13:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Restaurangtips önskas!

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L
Om man nu som jag inte är speciellt förtjust i pizza och avskyr snabbmat. Gärna äter goda grönsaksrätter, klassisk Stiffado, älskar citronkyckling med riktig ungsbakad potatis, zuccini i alla former,lamm, lever och kikärter hoppas jag att det finns en del att välja på. Eva
Det finns en bra grekisk taverna/ouzeria längst bort på hamnpromenaden som serverar bra grekisk mat, färsk fisk är deras speciallitet. Stället heter Ouzeri Ta Psaradika.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2005-12-13, 00:21
Kakris avatar
Kakri Kakri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Larvik
Inlägg: 17
Standard Sv: Restaurangtips önskas!

Resauranten øverst i Papadiamantes heter Polikratis :-) Ellers så ble jeg imponert over maten (og service) på Lyhnaris. Kan også anbefale Taverna Thessaloniki som ligger ned PÅ stranden. På Megali Ammos.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2005-12-13, 08:02
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Restaurangtips önskas!

Tack för tipsen nu går nog inte färden till Skopelos nästa år eftersom jag vill åka till Folegandros om det blir någon resa till Grekland överhuvudtaget. Finns så mycket annat som lockar och jag har varit i Grekland nästan varje år sedan slutet av 70-talet. Åker till Brasilien snart och sen vill jag till Thailand nästa vinter men om det finns billiga flygstolar när jag har möjlighet att planera för Grekland så vem vet. Svårt att få semesterdagarna att räcka och hinna med jobbet också för den delen med flera semesterperioder.

Eva
Svara med citat
  #26  
Gammal 2006-03-19, 17:22
kjainaho kjainaho är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: ÅLESUND, Norge
Inlägg: 2
Standard Sv: Restaurangtips önskas!

Citat:
Ursprungligen postat av Karamellen
Hejsan!
Åker till Skiathos 8:e augusti !!!!!
Har hört att "Marias pizza" ska vara bra. Är det någon som kan tipsa om andra restauranger också? Nå´n annan som ska dit samtidigt förresten?
Hesvejs /Eva
Hei!

Taverna Lyhnari øverst i Papadiamantisgata har fantastisk god mat og hyggelig betjening.
Det samme på Taverna Twilight ved starten av Megalo Ammos stranden.
De har en lammefilet (filet mignon) av ypperste klasse.

kjainaho
Svara med citat
  #27  
Gammal 2008-08-07, 13:35
Homeross avatar
Homeros Homeros är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Standard Sv: Restaurangtips önskas!

Citat:
Ursprungligen postat av kjainaho Visa inlägg
Hei!

Taverna Lyhnari øverst i Papadiamantisgata har fantastisk god mat og hyggelig betjening.
Det samme på Taverna Twilight ved starten av Megalo Ammos stranden.
De har en lammefilet (filet mignon) av ypperste klasse.

kjainaho
Instämmer att lammfilén på Twilight är mycket bra. Dessutom är det en härlig miljö invid vattnet.
Min favorit blev Plakes i Gamla Stan. Stan bästa Moussaka serveras här. Överlag är det en väldigt hög klass på allt här, och prisnivån är inte alls farlig för att vara på Skiathos !
Finns även flera bra restauranger i början på den s.k "Club Strip"
Tex. En Plo. Italiensk-Grekisk restaurang. Ät gärna deras Risotto eller Chicken in oven.
Ät även färsk fisk på någon av fisktavernorna ovan "Lilla Hamnen"
Kan rekommendera både O Batis och Stamatis, men även Ouzeri Ta Psaradika är bra.
/Homeros
Svara med citat
  #28  
Gammal 2008-08-08, 22:15
skrutt skrutt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 262
Standard Sv: Restaurangtips önskas!

Jag håller med...gå in i gränderna och fastna inte nere i hamnen!!!
Min favorit heter Mesogia,underbar mat och jätte trevlig personal.Där är ca tio bord ute i en gränd bakom kyrkan in en bit.På väggen inne i rest. är ett stort foto av Skiathos med massor av snö...
Missa INTE Mesogia....jag åker 22/9.
Svara med citat
  #29  
Gammal 2008-08-09, 14:27
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Restaurangtips önskas!

Jag åt en helt suverän Biff Stiffado i lergryta på Alexandros..rekomenderar verkligen det stället jätte mysigt och suverän mat.

Sen åt jag Skiathos godaste Moussaka på Plakes....mysigt ställe långt upp i gamla delen med utsikt över havet....helt suveränt ställe det med.

På Folia fick jag världens godaste Pizza...smälte i munnen.

En dag åt vi lunch på Mandraki beach och fick där en jättegod Omelett....jag kan hålla på i evighet,allt vi åt och på varenda ställe vi åt på så var maten helt suverän.

Sen har vi ju Windmill...dyrt men värt varenda euro ...du kommer hitta din favorit vad du än väljer...det lovar jag.

//
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT