Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Småkykladerna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-06, 14:00
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Hur många dagar på Koufinissi

Hur många dagar skulle ni rekomendera att man stannar på Koufinissi för att inte känna att man missat så mycket?
2 dagar, blir det alldeles för lite. Vi har fler öar vi har tänkt besöka på 14 dagar. Det verkar ju vara en pytteliten ö som går ganska snabbt att utforska, eller vad säger ni?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-06, 15:13
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Hur många dagar på Koufinissi

Vistelselängden beror på vad man vill ha ut av resan, vad man gillar och hur man vill kombinera Kouf med andra öar.

Tycker man att finkorniga, vita, långgrunda sandstränder och kristallklart vatten är en bra kombination kan man absolut stanna längre än två dar (vilket vi gjorde)

Däremot får man onekligen överblick över den lilla byn och resten av ön rätt snabbt.

Ett försök till sammanfattning skulle kunna vara att åker man Xpr Skopelitis t.o.r. Naxos är två dar en kort tid på Kouf, men luffar man runt bland fr.a. Småkykladerna skulle det kanske vara rimligt.
Trevlig resa!

/Magnus
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-06, 15:39
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Hur många dagar på Koufinissi

För mig är två dagar alltid för lite om jag inte befinner mig på en mycket överexploaterad massturismort då räcker det. Vill ni både upptäcka, varva ner, bara njuta och ta det lugnt är enligt min personliga uppfattning minst 3-5 dagar lagom oavsett hur liten ön är. Jag stannar ofta ännu längre. En resa med allt för korta stopp blir för mycket av packande och många härliga semesterdagr blir då halvstressiga resdagar. Andra gillar att byta ö ofta men så här tycker jag.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-06, 15:49
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 410
Standard Sv: Hur många dagar på Koufinissi

Jo det beror ju mycket på. Jag brukar nästan alltid stanna mer än 3 dgr, men just Kouf tyckte jag räckte med 2. Fina stränder men f.ö. ganska trist.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-06, 15:58
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Hur många dagar på Koufinissi

Om du menar 2 hela dagar så räcker det för att se "allt".

Som redan sagts så beror det naturligtvis på vad man gillar, men du skulle väl inte ha frågat om ni vill besöka samma stränder och tavernor flera gånger.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-06, 17:14
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Hur många dagar på Koufinissi

Beror väldig mkt på vilken tid ni åker! Är det fullsmockat med folk i juli så kanske ni får nog. vi var där i början av juni och njöt av lugnet!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-06, 21:26
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hur många dagar på Koufinissi

Citat:
Ursprungligen postat av M.G Visa inlägg
Det verkar ju vara en pytteliten ö som går ganska snabbt att utforska, eller vad säger ni?
Ni hinner se hela ön under en och samma dag, om ni vill. Trivs ni kanske ni stannar hela resan.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-06, 21:59
ioslinajrs avatar
ioslinajr ioslinajr är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: västerås
Inlägg: 134
Standard Sv: Hur många dagar på Koufinissi

Jag håller lite med lemon, det är otroligt fina stränder och ganska många att utforska, men byn är väldigt liten och ser man redan på högst två timmar.. så vill du ha stränder stanna då definitivt längre än två dagar! men blir du lätt utråkad kanske det räcker, det känner du när du är där (om du inte tänker vara tråkig och boka alla biljetter i förväg)
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-07, 09:18
M.G M.G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Inlägg: 251
Standard Sv: Hur många dagar på Koufinissi

Tack! Då tror jag att jag har bildat mig en uppfattning. Det är skönt med lugnet men vi ska även på Amorgos och det kan bli för mycket av det lugna också
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT