Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1101  
Gammal 2021-10-06, 10:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Det var länge sedan jag skrev i den här tråden. Men nu tycker jag att det behövs en uppdatering.

Antal fall är fortfarande höga, antal patienter på IVA är fortfarande höga och antal döda ökar. Nu har Grekland fler avlidna i Covid-19 än vad Sverige har. Vaccinationsnivån är tämligen dålig, och verkar ha stannat upp. Idag onsdag ska regeringen komma med förslag som kommer att förändra livet för ovaccinerade.

Läs mer om Covid-19 i Grekland här.
Svara med citat
  #1102  
Gammal 2021-10-12, 13:02
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Hahaha, detta var det roligaste jag läst. Antivaxxare mutade läkare för att få vatten (!) insprutat istället för vaccin. Detta bara för att få intyget.
MEN. Läkaren ville inte hamna i problem att han utfört fake-vaccinationer, så han gav dom riktigt vaccin istället!

/Netwolf
Svara med citat
  #1103  
Gammal 2021-10-12, 13:12
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Hahaha, detta var det roligaste jag läst. Antivaxxare mutade läkare för att få vatten (!) insprutat istället för vaccin. Detta bara för att få intyget.
MEN. Läkaren ville inte hamna i problem att han utfört fake-vaccinationer, så han gav dom riktigt vaccin istället!

/Netwolf
Antivaxxare mutade läkare[/URL] för att få vatten (!) insprutat istället för vaccin. Detta bara för att få intyget.

MEN. Läkaren ville inte hamna i problem att han utfört fake-vaccinationer, så han gav dom riktigt vaccin istället!

Masse
Svara med citat
  #1104  
Gammal 2021-10-12, 13:13
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Hahaha, detta var det roligaste jag läst. Antivaxxare mutade läkare för att få vatten (!) insprutat istället för vaccin. Detta bara för att få intyget.
MEN. Läkaren ville inte hamna i problem att han utfört fake-vaccinationer, så han gav dom riktigt vaccin istället!

/Netwolf
Är det myt eller sanning?
Om det är sant så är det ju klockrent
Svara med citat
  #1105  
Gammal 2021-10-12, 14:02
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av MickeKöping Visa inlägg
Är det myt eller sanning?
Om det är sant så är det ju klockrent
Jeg tviler sterkt på at dette stemmer. Især etter å ha lest om eieren av MegaTV, et selskap som angivelig slapp nyheten. Av noen ansett som en ‘filantrop’, men også en som har vært involvert i diverse lyssky/tvilsomme ting. Mye rart kan gi penger i kassen.
Svara med citat
  #1106  
Gammal 2021-10-12, 14:38
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Jag skiter om det är fejk. Det är hysteriskt kul ändå!
Svara med citat
  #1107  
Gammal 2021-10-12, 17:25
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag skiter om det är fejk. Det är hysteriskt kul ändå!
Enig, kult! Veldig gresk. Hver pasient skal ha betalt 400 euro i konvolutt.

(Min skepsis skyldes en ‘yrkesskade’)
Svara med citat
  #1108  
Gammal 2021-10-21, 15:44
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Läser om en musiklärare i norra Grekland som uttalat skepticism mot vacciner och coronavirusets farlighet.

Nu har han själv avlidit i COVID-19.

Jag som trodde att lärare var pålästa och bildade personer, men uppenbarligen gäller det inte alla. Han efterlämnar fru och tre minderåriga barn. Må han vila i frid...

/Netwolf
Svara med citat
  #1109  
Gammal 2021-10-21, 17:09
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Läser om en musiklärare i norra Grekland som uttalat skepticism mot vacciner och coronavirusets farlighet.

Nu har han själv avlidit i COVID-19.
Jag som trodde att lärare var pålästa och bildade personer, men uppenbarligen gäller det inte alla. Han efterlämnar fru och tre minderåriga barn. Må han vila i frid...

/Netwolf
Han uppskattade nog inte livet. En riktig gambler som ville leva i sin övertygelse tills han blev överbevisad...men då var det redan försent! Stolle
/ Kajja
Svara med citat
  #1110  
Gammal 2021-10-21, 20:49
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 155
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Tycker mest det är sorgligt, hans tre barn lär inte tacka honom! Och, om artikeln är sann, har hans fru skrivit på samma sorts papper! Det innebär ju att deras tre barn, tyvärr, riskerar att bli föräldralösa
Så ledsamt!!! Hur kan man, fortfarande, förneka allvaret med corona/covid??????
Catlady, som verkligen undrar hur folk tänker (om de gör det?).......
Svara med citat
  #1111  
Gammal 2021-10-21, 23:09
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 290
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Man blir ju både arg, ledsen och förvånad över hur en del personer förhåller sig till vaccinering mot covid-19. Nu möts vi ju av beskedet av att det t o m finns folk i Sveriges Riksdag som går till jobbet utan att vara vaccinerade.

Det kommer ju att ta ett tag till men så småningom torde ju problemet med ovaccinerade kunna lösa sig den naturliga vägen, beroende på vilket som är farligast, vaccinet eller covid-19. Till dess så kan ju berörda politiker ta med sin inställning till detta i förestående valrörelse så att väljarna får veta vad de röstar på. Med eller utan foliehatt?

Masse
Svara med citat
  #1112  
Gammal 2021-10-22, 00:09
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Det är låter kanske konstigt..men efter att jag hade haft Corona i juni 2020 så kände jag att..ja nu smittar jag aldrig mer någon annan. Sen efter 2 vaccin så känner jag mig bombsäker på att inte varken smitta någon eller att få corona igen.

Som sagt..jag är en känslomänniska och det här är bara något som jag själv är övertygad om.
Det händer fortfarande att jag får konstiga dofter och att mitt älsklingsvin smakar "jord". Benen är tunga och flåset inge bra! På nåt sätt tror jag att jag faktiskt fortfarande har skitviruset i kroppen och därför inte är mottaglig ingen.
Återkommer när jag har doktorerat i ämnet.
Vem vet...ingen som vet, ingen som vet!
/ Kajja
Svara med citat
  #1113  
Gammal 2021-10-24, 14:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Coronaviruset härjar fortfarande i Grekland. Sedan en vecka tillbaka har det rapporterats runt 3 000 fall per dag. Antal avlidna i Covid-19 är nu 15 598 och antal patienter som vårdas på IVA är just nu 353 stycken. Antal fullvaccinerade är 60,7%.
Svara med citat
  #1114  
Gammal 2021-11-02, 18:05
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Igår slogs det ”nytt rekord” för antal smittade med Covid-19. Då rapporterades 5 449 nya fall, vilket var den högsta siffran sedan pandemin började. Idag slogs det ”rekordet” med råge då det rapporteras 6 700 nya fall.

Idag rapporteras även 59 nya dödsfall och sedan pandemin började har 16 050 avlidigt till följd av Covid-19. Antal patienter som vårdas i respirator är 434 stycken.

Drygt 60 % av befolkningen är fullvaccinerade. I norra Grekland är vaccinationsviljan extra låg, där finns områden där endast 40 % är fullvaccinerade.

Ikväll ska grekiska myndigheter presentera en ”plan” för att få ner smittspridningen.
Svara med citat
  #1115  
Gammal 2021-11-07, 15:08
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Grekland rapporterar dagligen nya hemska siffror. Mellan 6000 och 7000 fall per dag den senaste veckan. Antal avlidna är nu upp i 16 243 och antal patienter på IVA är 459, och antal fullvaccinerade är 61,5 %.
Svara med citat
  #1116  
Gammal 2021-11-08, 04:47
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 866
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Det är verkligen hemska siffror. Man skulle ju tro att detta skulle få folk att springa och köa för att få bli vaccinerade. Märkvärdigt hur segt motståndet kan vara hos folk. Detta gäller ju inte bara Grekland, tyvärr.

/ Anne
Svara med citat
  #1117  
Gammal 2021-11-08, 18:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

För tredje gången på två veckor har Grekland ”slagit rekord” i antal smittade. Idag rapporteras 7335 nya fall av Covid-19 i Grekland. Attica/Aten (1455), Thessaloniki (1298) och Larissa (416) har flest fall. Av dagens tester var 6,41 % positiva.

Antal avlidna i Covid-19 i Grekland är nu uppe i 16 361 (65 idag) och 477 intuberas på IVA. Antal fullvaccinerade (hela befolkningen) är 61,5 %.

Det verkar som att vaccineringen har stannat kring 61 %. Hur i hela friden ska myndigheterna få fler invånarna att vaccinera sig? En stor anledning till oviljan att vaccinera sig är att man inte litar på myndigheterna, plus att det florerar ett gäng konspirationsteorier. Det verkar som att man hellre dör än vaccinerar sig, för majoriteten av alla dödsfall och patienter som vårdas på IVA är ovaccinerade. Det ser onekligen dystert ut.

Antal fall på öarna kan ni läsa om här.
Svara med citat
  #1118  
Gammal 2021-11-09, 01:20
LaRose LaRose är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 753
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Har det sports nånstans, vad den plötsliga dubbleringen av fall beror på? Har jag missat nåt?
Svara med citat
  #1119  
Gammal 2021-11-09, 14:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av LaRose Visa inlägg
Har det sports nånstans, vad den plötsliga dubbleringen av fall beror på?
Den låga vaccinationsgraden.
Svara med citat
  #1120  
Gammal 2021-11-09, 18:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Coronaviruset (Covid-19) i Grekland

Jag har återigen den tråkiga nyheten att det idag sattes ett ännu nytt ”rekord” i Grekland. Idag rapporteras 8 613 nya fall vilket är den högsta siffran sedan pandemin började. Igen! Antal avlidna i Covid-19 i Grekland är nu uppe i 16 414 (46 idag) och 486 intuberas på IVA. Antal fullvaccinerade (hela befolkningen) är 61,6 %.

Hur ska det här sluta?!?!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT