Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #61  
Gammal 2016-03-17, 10:31
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 936
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi nyper oss I armen och undrar: Får man ha det så här bra?

Lissi
Ja, det får man! Och vi har det bra som får följa med på resan. Flera av oss borde ju resa lite mera offseason, beroende på möjligheterna förstås.

Som vanligt är du så inspirerande.

/ Anne
Svara med citat
  #62  
Gammal 2016-03-17, 10:46
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg

Som vanligt är du så inspirerande.

/ Anne


Tack Lissi för uppdateringarna, de är så kul att läsa. Följer dig ju på facebook också och du är precis lika inspirerande där. Hoppas ni har ännu en underbar dag idag.
Kram
Svara med citat
  #63  
Gammal 2016-03-17, 17:51
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 724
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Inte illa att bada redan nu. 16 gr låter en aning kyligt dock
Svara med citat
  #64  
Gammal 2016-03-17, 21:31
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Hela dagsrapporten försvann då jag blev utslängd från hotellnätet då jag tryckt på förhandsgranska...när nätet kom tillbaks var allt borta. Sorry orkar inte skriva igen men vi har det jättebra I Pylos. Vi har varit hela förmiddagen på borgen och blivit guidade på museerna där. Oerhört intressanta museer om hittade skatter ur havet och städer under vattnet alldeles nära här. Vi gick isolsken på förmiddagen och borgen är gudomligt fin! Så har njutit av byn I duggregn som kom sen. Slitet och väldigt lugnt kan man säga om Pylos. I morgon ska vi ta bilen till fågellagunen. Fyra svenskar har vi träffat här. Två igår och två idag.En av dem var deltidsboende I Koroni.
Prognosen för vädret lovar åska I morgon. På lördag ska visst vädret bli bättre.

Lissi
Svara med citat
  #65  
Gammal 2016-03-18, 05:15
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 757
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Det där med att bli utslängd från nätet har vi råkat ut för flera gånger. Det är inte roligt när man har tappat allt, utbrottet är nära.

Numera gör vi så att när vi vet att vi ska skriva lite längre skriver vi i word och då behöver vi inte vara inne på nätet.
När vi vet att nätet fungerar kopierar vi in filen på forumet.

Birgitta
Svara med citat
  #66  
Gammal 2016-03-18, 08:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Jag har ju bara min androidtelefon, så jag har inget word där...men oftast funkar det. Men igår var extra långt så det kändes surt...Man kan visst ladda ner en wordapp...ska testa.
Nu på morgonen regn, så vi avvaktar en timme på vårt fina rum innan vi tar bilen på utflykt norrut I okända marker.

Lissi- väl rustad för regn
Svara med citat
  #67  
Gammal 2016-03-18, 10:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 370
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Precis som Anneli varnat oss för är hela hamnområdet nedanför torget uppgrävt. Här ska bli en ny och fin hamnpromenad.
Jag som tyckte den var jättefin som det var. Hoppas att de är klara tills jag kommer dit igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi har varit hela förmiddagen på borgen och blivit guidade på museerna där. Oerhört intressanta museer om hittade skatter ur havet och städer under vattnet alldeles nära här. Vi gick isolsken på förmiddagen och borgen är gudomligt fin!
Visst är det både fint och jätteintressant! Det var grymt varmt när jag var där i höstas, så jag skulle hellre se allt nu på våren. Synd att din rapport försvann. Tack än för den lilla rapporten.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Nu på morgonen regn, så vi avvaktar en timme på vårt fina rum innan vi tar bilen på utflykt norrut I okända marker.
Hoppas att ni får bättre väder så ni kan se de vackra stränderna i rätt ljus.
Svara med citat
  #68  
Gammal 2016-03-18, 10:18
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag har ju bara min androidtelefon, så jag har inget word där...men oftast funkar det. Men igår var extra långt så det kändes surt...Man kan visst ladda ner en wordapp...ska testa.
Nu på morgonen regn, så vi avvaktar en timme på vårt fina rum innan vi tar bilen på utflykt norrut I okända marker.

Lissi- väl rustad för regn
Kjekt å følge dere videre. Det regner her også, men det skal gi seg i morgen, håper det samme gjelder på vestsiden!

Når jeg har ustabilt nett, bruker jeg forumets "forhåndsvisning-funksjon" ofte. Hvis nettet faller ut en liten stund, kan jeg som regel finne igjen teksten etterpå. Det tekniske rundt det kan jeg ikke forklare
Svara med citat
  #69  
Gammal 2016-03-18, 21:25
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Fredag kväll och idag har vi upplevt både Gialova fågellagun I duggregn och en promenad I byn med lunch på en creperia som enda gäster. (Vi har konstaterat, att p g a det lite ostadigare vädret så har vi gått väldigt lite. 6 km/ dag har väl varit det vanligaste och det är bara hälften av det vi brukar gå på en dag.) Senare på dagen kom slagregn med åska och blixtar och lite översvämning vid altandörren, så yttre dörrarna fick sättas för.... Vilket åskväder! Häftigt att uppleva detta och det slutar ju så tvärt! När vi framåt 21-tiden gick ner till torget så var nästan allt stängt, så vi inhandlade lokalt vin och massor med jordgubbar och har njutit av detta på rummet I kväll. Eftermiddagen var en lugn en på rummet med kaffe, korsord och god bok och så snart det regnade mindre var vi ute en sväng. Nu visar alla prognoser sol och fint väderr fortsättningsvis så det vore ju härligt att få lördag- måndag I sol. I morgon kör vi till Loutraki!

Lissi- himla glad att snart komma tillbaks till detta fantastiska Peloponnesos!

Senast redigerad av Lissi den 2016-03-18 klockan 21:37.
Svara med citat
  #70  
Gammal 2016-03-19, 17:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Lördag kväll....
Solen lyste över oss när vi lämnade To Kastro I Pylos, ett av de bästa boendena nånsin I Grekland och det passade ju bra eftersom vi vistades mycket I studion p g a regn
Vi åkte väldigt vacker väg över från västra sidan via Kalamata, Tripoli , Isthmia till Loutraki. Vi stannade vid vattenfallen I Polilimni och fick sträcka på benen ner I dalen för att titta.Jättefint!!! Innan Tripoli tog vi oss upp på betalvägen och körde av I Korinthos. Vi ville inte missa vyn ner I Korintkanalen från bron vid Isthmia fast vi sett den många gånger förr. 4 betalstationer bara på den ganska korta vägen 8 euro ca.Men man spar ju tid! I Loutraki har jag gått längs havet I flera kilometer och vi har även ätit gott. Claes åt mousaka och jag åt bläckfisk och spenat...jättegott. Tomatsallad till. Allt utvalt I köket. Då vet man vad man får Att återvända hit I maj några nätter ser jag verkligen fram emot! Då blir fi a promenader längs havet och bad. I dag var vinden för kall och vågorna var höga.

I morgon tidig start mot Aten för att lämna bilen vid flygplatsen vid lunchtid. Sen tar vi bussen in till Syntagma och den korta promenaden till Adonis hotell för två nätter innan hemfärd på tisdag. Det känns bra!
Lissi
Svara med citat
  #71  
Gammal 2016-03-19, 18:09
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 370
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Solen lyste över oss när vi lämnade To Kastro I Pylos, ett av de bästa boendena nånsin I Grekland
Kul! Då är det där jag ska bo nästa gång jag åker till Pylos. Där jag bodde var också ett av de bästa boende jag haft i Grekland, men lite jobbigt att gå hem (trappor) på kvällen.

Citat:
Vi stannade vid vattenfallen I Polilimni och fick sträcka på benen ner I dalen för att titta.Jättefint!!!
Dit kom inte jag. Men jag hoppas komma dit i maj.

Citat:
I morgon tidig start mot Aten för att lämna bilen vid flygplatsen vid lunchtid. Sen tar vi bussen in till Syntagma och den korta promenaden till Adonis hotell för två nätter innan hemfärd på tisdag. Det känns bra!
Förstår att det känns bra, för ni verkar vara mycket nöjda med resan, trots vädret.
Svara med citat
  #72  
Gammal 2016-03-19, 22:44
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Så här fint hade vi i Koroni idag
[IMG]
[/IMG]
Svara med citat
  #73  
Gammal 2016-03-20, 08:58
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Åh så vackert ni har det där borta Anneli.
Tack för ett jättefint foto.
Svara med citat
  #74  
Gammal 2016-03-20, 09:06
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 677
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Tack för dina rapporter Lissi

Ni verkar ha haft en härlig resa med mycket fina upplevelser trots vädret. Ha det fortsatt gott nu de sista dagarna i Aten också!

Maria
Svara med citat
  #75  
Gammal 2016-03-20, 09:21
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Jag längtar tillbaks till Aten. Se till att fortsätta njuta medan ni är där.
Svara med citat
  #76  
Gammal 2016-03-20, 09:22
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

God tur til Athen, Lisa og Claes! Vi reiser jo hjem samme dag, men ikke samme tid, så god tur hjem også.

Vi var også i Korinthia fylke i går, i vakre og særpregede Agionori.

Svara med citat
  #77  
Gammal 2016-03-20, 09:37
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 1 605
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
God tur til Athen, Lisa og Claes! Vi reiser jo hjem samme dag, men ikke samme tid, så god tur hjem også.

Vi var også i Korinthia fylke i går, i vakre og særpregede Agionori.



Otroligt så vackert det är på våren i Grekland med alla färger.
Svara med citat
  #78  
Gammal 2016-03-20, 09:40
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 936
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Fint om ni får lite sol också även om det hör våren till att vädret är omväxlande. Njut av Aten!

Och tack Anneli och Admirala för fina bilder!

/ Anne
Svara med citat
  #79  
Gammal 2016-03-20, 09:49
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

Till er alla som skriver och lägger in bilder!
Tack!

Katitzi
Svara med citat
  #80  
Gammal 2016-03-20, 12:03
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Peloponnesos direkt.

En underbar dag att gå i alla dessa gränder här
[IMG][/IMG]
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT