Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-05-28, 16:24
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 742
Standard Sök, och du ska finna!

Och så kom det sig att jag spenderade senaste veckan med att leta efter två solklänningar. Jag sökte i alla garderober hemma, jag sökte i stugan, jag frågade min bästis om jag hade lånat ut dom till henne men icke.
Jag höll på att bli tokig..dom kan ju inte bara försvinna! Hade jag lagt dom I nån klädinsamling..av misstag Jag köpte 4 stycken i olika färger förra sommaren, på torget i Varberg och nu var två på rymmen. Tanken var att de skulle följa med på Greklandsresorna.
Resor ja.. I morse konkade mannen upp våra resväskor från källaren.
Min fina, gula "Gullan" skulle se dagsljuset igen. Hon fick en kärleksfull blick av mig innan jag öppnade upp dragkedjan. -MEN VAD 17 ÄR DET SOM LIGGER DÄR!?
Jo där inne, gömda för omvärlden, ligger klänningarna!! Och inte bara dom. Som sällskap har de bland annat badlakan, jeansshorts, bikini, blus och ett skärp som skvallrar om att det inte behövdes på hemresan. Lätt chockad inser jag att detta har bylte har legat där nästan en hel graviditetslängd!
När jag hade förlöst "Gullan" från altet frågade jag mannen om han inte känt att min resväska var lite tung. -Nä den vägde som min ungefär fast min var tom, svarade han.
Så kan det gå när man har köpt en ultralätt resväska och på något konstigt sätt glömt att packa upp allt. Ett huvudbry mindre i alla fall
/ Kajja
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-05-28, 17:26
piam piam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 325
Standard Sv: Sök, och du ska finna!

Är det i resväskan jag ska leta min ryggsäck🤔
I 3 dagar har jag letat en del till robotgräsklipparn
Vet att jag tog den ur växthuset och la nånstans
Kan den också ligga i resväskan🙃
Ordning på saker å ting,de skulle man ha!!

Pia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2022-05-29, 08:10
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 600
Standard Sv: Sök, och du ska finna!

Skrattde gott åt din historia.
För några veckor sen letade jag efter min ”fintunika” precis överallt kunde verkligen inte förstå hur den kommit bort, min sambo tyckte inte att de var så konstigt då jag ofta letar efter både det ena och andra. Ringde dottern i stora staden om jag möjligtvis glömt kvar den efter senaste besöket, men icke. Kom då på att jag kanske skulle kolla resväskan och jajamensan där låg den alldeles ensam kvar, fattar bara inte hur jag missat den. Så Kaja du är inte ensam i detta. 🙃😉
Pian
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT