Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-05-13, 20:01
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Hur skrockfull är du?

Idag är det fredag den 13:e och för egen del låter jag den passera obemärkt förbi. Värre är det med nycklar på bordet, en stege skulle jag aldrig gå under, ej heller trampa på en ”A-brunn” men det allra värsta (näst efter att ha sönder en spegel då förstås) är om en svart katt går över gatan, tvi, tvi, tvi…

En kvinna på min arbetsplats berättade att en gång när hennes syster åkte taxi med en finsk taxichaufför så stannade han plötsligt bilen och utbrast ”musta kissa” och hon trodde att han behövde kissa. Han pekade på en svart katt som passerade över vägen… hihi

Nuförtiden har jag en del svarta katter på bilder jag tagit, jag inbillar mig att om dom fångas på bild så häver man oturen och det verkar faktiskt fungera


Svart katt i Pigadia
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-05-13, 22:05
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 152
Standard Sv: Hur skrockfull är du?

Måste erkänna att jag är rätt skrockfull!
Håller med dig om allt, Simetra, utom om svarta katter. Hade förmånen att få vara "guardian" till en liten helsvart havannakatt i, tyvärr alldeles för få, 4 år. Hon "korsade" mina vägar dagligen Och inte tror jag hon orsakade mig otur inte.... Saknar henne fortfarande, hon var speciell!
Catlady, som är "kattgalen".........
Svara med citat
  #3  
Gammal 2022-05-14, 00:03
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 733
Standard Sv: Hur skrockfull är du?

Jag har alltid varit lite skrockfull.
När jag låser upp butiken och går in i lilla fikarummet brukar jag bli lite nojig om jag lägger nycklarna på bordet. -Ska jag stoppa ner dom i väskan..eller..näe..
Detta hände igår.. Jag avslutade kassan och släckte ner. Gick in i fikarummet och skulle ta nycklarna..Var e dom Letade på toan, vid kassan, i väskan..ja jag tömde ut allt men hittade bara massa onödigt skit rent ut sagt.
Tankarna flödade..kan det ha varit en tjuv..ett spöke👻?! Fick nästan lite panik. Hur ska jag kunna åka hem när jag har en olåst klädbutik? Ska jag sova här på lagret i natt? En film om hur mitt dygn skulle bli flimrade framför mina ögon.
Och ute på parkeringen satt maken och trummade med fingrarna på bilratten
För 3e gången länsade jag min väska och där..i nån sorts lönnfack som jag aldrig använt.. låg dom förbaskade nycklarna!
I fortsättningen kommer jag se till att jag alltid lägger nycklarna på bordet!
/ Kajja

Senast redigerad av Kajja den 2022-05-14 klockan 00:11.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2022-05-14, 07:13
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Hur skrockfull är du?

Jag tror inte på skrock **peppar peppar** 🤞
Svara med citat
  #5  
Gammal 2022-05-14, 07:21
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Hur skrockfull är du?

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg

En kvinna på min arbetsplats berättade att en gång när hennes syster åkte taxi med en finsk taxichaufför så stannade han plötsligt bilen och utbrast ”musta kissa” och hon trodde att han behövde kissa. Han pekade på en svart katt som passerade över vägen… hihi
Tack för dagens första skratt!

Citat:
Ursprungligen postat av Kajja Visa inlägg

För 3e gången länsade jag min väska och där..i nån sorts lönnfack som jag aldrig använt.. låg dom förbaskade nycklarna!
I fortsättningen kommer jag se till att jag alltid lägger nycklarna på bordet!
/ Kajja
Sånt där får jag också panik av. Som att nycklarna skall alltid vara i just "den" fickan och sen har man satt dem någon annanstans.....

/ Anne
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT