Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2022-04-03, 16:58
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Imerovigli

Hejsan...jag ska äntligen tillbaka till Naxos och Santorini.

Inte ensam denna gång, har en vän som är så trött på mitt tjat om Kykladerna så hon bestämde sig för att följa med mig denna gång för att se vad jag älskar så mycket med dessa öar ;P .

Detta sätter lite press på mig....Naxos har jag ordnat med både boende och utflykter.

Men Santorini vill jag hon ska bo så spektakulärt som möjligt för en liten budget.

Jag har hittat ett hotell i Imerovigli med panorama utsikt över Calderan, för bara 2000 kr för 2 nätter för oss båda. alltså 1000 kr var för 2 nätter. Ska jag boka, med pool med caldera wiev?
Det är inte avbokningsbart och jg kan inte få tag på henne nu.....men har någon av er sett ett så bra pris någon gång?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2022-04-05, 11:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Imerovigli

Det låter som en bra pris. Jag skulle gärna bo i Imerovigli någon gång. Det måste vara fantastiskt!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2022-04-25, 19:26
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Imerovigli

Vi bokade och betalade...så nu har vi 2 nätter med Caldera utsikt och en Infiniti pool och balkong med utsikt över Calderan för bara 500 kr natten. Hoppas vi gjorde rätt och det inte är alltför långt att gå in till Thira på kvällen, men att gå med caldera utsikt ett par km är väl bara en njutning

Vi tänkte spendera första kvällen med att sitta på Santo wines, antar vi måste boka i förväg så ska kolla hur man gör det.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2022-04-26, 10:19
Alalas avatar
Alala Alala är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 865
Standard Sv: Imerovigli

Låter härligt, Theresa. Ni får det säkert fint!

/ Anne
Svara med citat
  #5  
Gammal 2022-05-29, 10:46
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Imerovigli

Det är väl bara runt 2,5 kilometer så borde vara 30 minuters vandring. Vet dock inte hur det är att gå i mörker...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2024-03-09, 01:24
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Imerovigli

Har inte kollat svaren jag fick förrän nu

Det var vääääldigt långt att gå in till fira.....funkade för mig men inte för mitt rese sällskap.

Tog oss ca 1h....upp och ner i värmen. Sen i mörkret på kvällarna ville den jag åkte med inte gå hela vägen in så, resan blev inte riktigt som jag tänkt. Finns en anledning till att jag reser själv .

Som sagt inga problem för mig. Hade varit perfekt boende om jag åkt själv, som jag brukar och föredrar.

Utsikten från balkongen var fenomenal.....så otroligt vackert. Jag njöt av varje sekund.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2024-03-09, 12:07
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Imerovigli

Härligt att höra!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2024-03-09, 16:48
Getpinglans avatar
Getpinglan Getpinglan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 319
Standard Sv: Imerovigli

Så härligt med den utsikten! Senast idag rafsade jag bland gamla målardukar där jag försökt måla av kalderan med vulkanen, utan att avsluta. Kalderan ska upplevas på plats, allt annat blir platt.... tycker jag.

Jag känner igen lite av det du skriver. Första ggn jag var på Santorini hade jag sällskap. Åkte tillbaka ganska snart för att kunna njuta på egen hand, utan att förhandla om småsaker. Älskade att gå, och gick från Fira till Oia också. (Det var då...) Men som jag gillade Imerovigli och att bara sitta där på kvällen efter fina solnedgången, och se alla ljusen från Fira... Skulle också vilja visa familjen Santorini, men det verkar som så många andra från hela världen har den idén, just när vi brukar ha semester i varje fall .....

Bodde förresten mycket budget, i Karterados, i den gamla delen med otroligt gamla och "genuina" hus i närheten av de hårt arbetande åsnornas nattkvarter. Såg soluppgången 🌄 från svarta stranden. Men att bo i Imerovigli och få se solnedgången 🌅är på min bucketlist. 🪣📜
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT