Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2022-05-15, 19:33
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Tidsresa

Tänk om ni skulle få göra en tidsresa till Grekland, ni skulle få välja vilken tid, århundrade eller decennium.

Resan skulle pågå i tre dygn, ni skulle få ha på er kläder som var från tiden ni väljer och vara utan alla nödvändigheter och viktiga saker som ni har idag. Ni skulle få exakt så mycket eller lite pengar ni behöver för att klara er i tre dagar men det skulle vara upp till er att hushålla med dem så att de räcker.
Ni skulle få leva under samma villkor som en då tidstypisk invånare, inget skulle rädda er om en olycka eller annat skulle ske. Ingen skulle veta om att ni var en ”nutidsmänniska”. Och ni skulle vara där alldeles själva...

Vilken plats i Grekland skulle du välja att åka till och vilken tidsperiod eller årtal?

Själv tror jag att jag hade varit feg och valt någon gång under femtiotalet (jag levde inte då) och till någon större ö, Rhodos eller Kreta eller kanske till en storstad som Aten eller Thessaloniki.
Hade jag inte varit feg hade jag valt att resa till Antika Grekland men tror det hade varit tufft att klara sig som nutidsmänniska då, även om så bara i tre dagar.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT