Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-27, 10:10
Babsilibabs Babsilibabs är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 1
Standard Båt från Aten till Lefkas?

Hej, vi ska bo på Lefkas två veckor i juli, och planerar att ta varsin flygstol till Aten. Men hur tar man sig smidigast från Aten till Lefkas, om man inte vill hyra bil? Kan man till exempel åka båt?
Tacksam för tips!
BABS
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-27, 13:47
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Båt från Aten till Lefkas?

Man kan inte åka båt till Lefkas från Aten, däremot finns det säkert buss man kan ta. Lefkas har broförbindelse med fastlandet, så ni slipper båtresor.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-01-27, 14:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 319
Standard Sv: Båt från Aten till Lefkas?

Citat:
Ursprungligen postat av Babsilibabs Visa inlägg
Men hur tar man sig smidigast från Aten till Lefkas
Ni åker buss från Kiffisus Bus Station i Aten, ganska nära Omonia. Jag tror att det går buss dit från flygplatsen. Det går fyra-fem bussar dagligen åt båda håll. Priset för en enkel biljett är cirka 23 Euro.

Här är en tidtabellfrån busstationen i Lefkas stad.

Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-03-19, 21:47
rasalex rasalex är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Inlägg: 6
Standard Sv: Båt från Aten till Lefkas?

Citat:
Ursprungligen postat av Babsilibabs Visa inlägg
Hej, vi ska bo på Lefkas två veckor i juli, och planerar att ta varsin flygstol till Aten. Men hur tar man sig smidigast från Aten till Lefkas, om man inte vill hyra bil? Kan man till exempel åka båt?
Tacksam för tips!
BABS
Jag ser det som slöseri med tid att flyga till Athen om ni bara har två veckors semester. Räkna med att det går åt 2 hela dagar att ta sig till och från Athen. Flygbussens (vet inte om det finns fler men en av dem)ändhållplats är bussterminalen Kiffissou där ni tar en annan buss till Lefkas. Räkna med minst en timme från flygplatsen till bussterminalen och ca 6 timmar till Lefkas. Har rest en hel del kommunalt i Grekland och skulle inte rekommendera det om man inte har gott om tid.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-03-19, 22:55
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2006
Ort: Kalmar
Inlägg: 992
Standard Sv: Båt från Aten till Lefkas?

Citat:
Ursprungligen postat av Babsilibabs Visa inlägg
Hej, vi ska bo på Lefkas två veckor i juli, och planerar att ta varsin flygstol till Aten. Men hur tar man sig smidigast från Aten till Lefkas, om man inte vill hyra bil? Kan man till exempel åka båt?
Tacksam för tips!
BABS
Flygplatsen i Prevesa på fastlanddet räknas som Lefkas flygplats, det är jättenära via bron.
Antingen kan man flyga direkt dit, eller ta inrikesflyg från Aten, om man inte vill åka buss, som ju är en resa i sig .

Abi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-05-18, 22:09
AntikaAnn AntikaAnn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Inlägg: 1
Standard Sv: Båt från Aten till Lefkas?

Ni kanske redan har löst detta med tanke på att inlägget är lite gammalt. Men jag skall själv till Lefkas i juli och har bokat flyg till Preveza som är på fastlandet inte långt från Lefkas (under 1 timme bilresa till södra Lefkas). Jag åker med Airtours som flyger på lördagar från Stockholm. Apollo flyger oxå och även Ving om jag inte minns fel. Alla tre på olika dagar. Kostar strax under 4.000 för bara flygstol.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT