Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Syros

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2018-07-22, 12:28
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Varför fick jag...

Citat:
Ursprungligen postat av SteffTee Visa inlägg


Ön, utanför Ermoupolis, tyckte vi inte stack ut speciellt i jämförelse med många andra öar, dvs allt var jättefint precis som nästan överallt i övärlden :-)



Här kan jag nog hålla med och grunna lite på hur partisk jag vill vara. Som så många nu har gemensamt så ÄR verkligen Ermoupolis magneten som drar de nyfikna till Syros. Dess landsbygd är inte särskilt mer speciell, vi har nog fått den biten av kärleksförhållandet till Syros utan att fundera mer på det. De mindre orterna är inte så kompakt byggda som andra öars favoriter vi fått genom åren. Därför måste vi se dem som antingen badutflyktsmål eller kortare besök pga att någon taverna stuckit ut från mängden och bara måste besökas. Att grundligt "kartlägga" t.ex Finikas, Azolimnos eller Megas Gialos för att ta några exempel, tar väldigt mycket tid pga att det är glest med "sevärdheter". Det är mest boendekvarter/områden i orterna utanför respektive orts strand där de lätträknade turisterna vistas.


De båda västliga orterna Kini och Galissas (där vi alltid bor) liknar inte varandra särskilt mycket och har fler variationer på taverna-sittningar än de andra orterna på öst-sidan (nyss nämnda).



/Hasse
Svara med citat
  #22  
Gammal 2018-07-22, 12:38
msts avatar
mst mst är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 354
Standard Sv: Varför fick jag...

Hej igen!

Hasse och Festis, det vore jättetrevligt att träffa er någon kväll på Syros över en god bit mat! Kanske finns det någon ytterligare Kalimeran på Syros 7-11/8 så att vi får till en riktig Kalimerafest??

Jag brukar titta in på Forumet dagligen, annars nås jag lättast på Messenger/FB. Jag heter Maria Fahlqvist och min mail adress är: maria.fahlqvist@gmail.com.

Ha en fin dag! Vi hörs!

/ Maria
Svara med citat
  #23  
Gammal 2018-07-22, 17:37
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Varför fick jag...

mst, du har ett PM nu


/ Hasse
Svara med citat
  #24  
Gammal 2018-07-30, 17:37
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Varför fick jag...

Packningsdag idag, det mesta är klart så stänga väskorna är mer eller mindre vad som är kvar att göra. Plus i och för sig rätt mycket annat som inte har direkt anknytning till resan, men som måste ordnas innan ytterdörren ska låsas TIDIGT i morgon bitti.


Att besöka Syros för fjärde gången blir spännande på väldigt många sätt. Framför allt hur vi kommer att se på allt vi har varit med om ytterligare en gång och värdera vad vi tycker är roligt att göra igen. Och lite vad vi kan göra som vi aldrig gjort, mest nya platser. Mest av allt blir dock att NJUUUUUTA av den speciella atmosfär som särskilt Ermoupolis har. Det vackra blänkande vattnet i hamnen när man "sitter bar" och filosoferar hur förträfflig tillvaron är.


Flera dugliga bläckpennor är nedpackade för att göra sitt bidrag till ett dagboksplitande som ska bli en berättelse igen.


Förutom stunderna i Ermoupolis kommer det för övrigt att bli hur bra som helst, garanterat !!




/ Hasse
Svara med citat
  #25  
Gammal 2018-07-31, 09:56
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Varför fick jag...

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Förutom stunderna i Ermoupolis kommer det för övrigt att bli hur bra som helst, garanterat !!
Trevlig resa!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT