Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2007-08-11, 13:35
Ankris avatar
Ankri Ankri är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Helsingborg
Inlägg: 162
Standard Sv: Pigga upp mig!

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
Är det den jättemysiga restaurangen som ligger på vägen/tvärgatan som går från Perissas huvudgata ner förbi Vattenparken till dykarklubben o stranden?
Ja...det stämmer...soft musik och det är mamma, pappa o dotter, tror jag, som serverar...vi önskar att vi kunde tagit den restaurangen med oss till dom andra öarna
Svara med citat
  #22  
Gammal 2007-08-13, 23:15
tjoddans avatar
tjoddan tjoddan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 12
Standard Sv: Pigga upp mig!

Citat:
Ursprungligen postat av tramp Visa inlägg
..Sen kan man alltid ta nån båt någonstans och göra nån utflykt, man kan nog åka till vulkanens mitt som är en egen ö precis utanför om jag minns rätt. Det borde finnas båtturer som går runt ön. Utgrävningarna kan vara kul att se men kolla om dom är öppna, förra året var dom stängda pga nån olycka där.
Vi var på Santorini ett par svängar i juni och åkte med buss-båttur från hotellet (Honeymoon B.) till hamnen och ut i kalderan till vulkanöarna + dopp i en halvljum källformation på vägen till ett längre stopp i Thirasia. Sedan kunde man antingen ta solnedgången i Fira eller vända hem (vilket vi gjorde då vi hade både stora o små barn med oss). Mkt trevlig tur!

Vid ett senare tillfälle vandrade vi från Honeymoon till foten av berget i Perissa och upp till Anchient Thira och tillbaka. Det går jättebra att bära barn denna väg men det går inte att ta joggern upp. Anchient Thira är stängt på Måndagar, och stänger övriga dagar kl 14-15. Gå tidigt.
Den omtalade utgrävningsplatsen Akrotiri var fortfranade stängd efter raset/olyckan, förstod det som att det kommer att ta ett tag innan det öppnar igen pga oenigheter om vem betalar vad etc... svårt att tro att det öppnar i år.. Santorini är magiskt, och har mycket att ge om man ser förbi all tourism-krims-krams. Så ha en trevlig tur!
Hannah
Svara med citat
  #23  
Gammal 2007-09-15, 19:05
Anna70 Anna70 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Inlägg: 6
Standard Sv: Pigga upp mig!

Vi bodde på Meltemi i somras. Jättebra! Lagom stor pool, trevlig lunchrestaurang, bra rum och läge. Ja, alltså bara bra!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT