Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2020-02-01, 14:29
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Super Bowl, amerikansk klassiker

Finns här några fans av amerikansk fotboll ?

Jag är en i alla fall, dock inte så mycket att jag beger mig till någon sportsbar för partyt i morgon natt är tydligen en upplevelse i sig på det viset.

San Francisco 49ers går i klinch mot Kansas City Chiefs i en troligtvis MYCKET sevärd och spännande drabbning. 49ers har vunnit några av de mest ikoniska finalerna någonsin medan Kansas City senaste finalbesök var för 50 år sedan.

Jag tänker sitta upp och kolla, San Francisco är "mitt" lag och de har övertygat på ett minst sagt överraskande sätt i år efter att ha legat helt under isen i flera år. Jag brukar ha koll på rätt många av lagen i NFL-ligan men Kansas City vet jag inte mycket om just nu mer än att de också har haft en övertygande säsong bakom sig.

Jag törs inte tippa resultatet men tror det kommer att bli en segrare med bara några få poängs marginal. Vill minnas att endast en Super Bowl har gått till förlängning.

"Go Niners"
Svara med citat
  #2  
Gammal 2020-02-01, 16:46
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 652
Standard Sv: Super Bowl, amerikansk klassiker

Jag försökte sätta mig in i spelet en gång, men det var inte min grej. Jag vet inte. Det är inte ngt som tilltalar mig. Kanske är det de ständiga avbrotten. Jag är mer för vanlig fotboll. Men alla gillar vi olika. Jag älskar ju t ex Trav, vilket många inte alls kan förstå sig på.

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2020-02-01, 20:37
Hasse Hasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 1 995
Standard Sv: Super Bowl, amerikansk klassiker

Det är fullt förståeligt Netwolf, amerikansk fotboll är inte enkelt att förstå om man inte ger sig rejält med tid att förstå grunderna. Idag är sporten dessutom mycket mer komplex och snabbare än för ett par decennier sedan. Och ja, jag vet att decennier är många år men en sport tar tid att förändra sig, om än kanske med alla de små detaljerna man fastnar för och förstår.

Efter att jag i över 35 år har följt denna sport har jag inte bara positiva omdömen att ge. Den kan verka våldsam i många stycken och det håller jag i viss mån med om men den är också reglerad med ett minutiöst konstruerat regelverk. Särskilt när det till synes våldsamma kan ta fel vägar under spelet.


/ Hasse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2020-02-02, 16:51
C@nnys avatar
C@nny C@nny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Mälardalen
Inlägg: 2 679
Standard Sv: Super Bowl, amerikansk klassiker

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Jag försökte sätta mig in i spelet en gång, men det var inte min grej. Jag vet inte. Det är inte ngt som tilltalar mig. Kanske är det de ständiga avbrotten. Jag är mer för vanlig fotboll. Men alla gillar vi olika. Jag älskar ju t ex Trav, vilket många inte alls kan förstå sig på.

/Netwolf

Hej!

Här har vi liknande profiler gällande sporterna vill jag säga
Gällande trav är jag helt "insnöad". Tur att det finns Ipads och wifi nuförtiden när man reser, så att man inte missar något!

//Conny
Svara med citat
  #5  
Gammal 2020-02-02, 17:34
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Super Bowl, amerikansk klassiker

Jag såg ett inlägg på youtube om isfotboll. Man spelade på en hockey plan. Mycket spännande, och väldigt halkigt för spelarna !
Äntligen en sport som roade mig.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2020-02-03, 10:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Super Bowl, amerikansk klassiker

Jag har aldrig lyckats sätta mig in i reglerna, har å andra sidan inte gjort så många försök. Träffade en gammal kompis förra helgen, och det visade sig att han var helt insnöad på amerikansk fotboll.

Jag noterade i alla fall att Kansas City Chiefs vann.

Jag är numer bara intresserad av fotboll.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT