Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-07-12, 23:44
Soffipropp72
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Flygplatsen mitt i natten

Hej
Jag anländer med tre barn (hyfsat stora) kl 03.40 till flygplatsen i början av augusti. Vi ska sedan ta färjan 11.30 till Amorgos. Förslag på vad vi ska göra under tiden? Känns lite onödigt med hotell några få timmar bara. Hur tidigt börjar bussar gå?
Tacksam för alla tips!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-07-13, 00:22
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 332
Standard Sv: Flygplatsen mitt i natten

liggunderlag med!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-07-13, 08:43
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Flygplatsen mitt i natten

Taxi til havnen for dere 4 koster 15-20 euro, så hadde en utleier tilbudt dere overnatting med gratis transfer til havnen dagen etter for 40 euro så hadde jeg persolig ikke vært i tvil om at jeg hadde tatt i mot det tilbudet. På flyet blir det normalt lite søvn, om man ikke har spesielt godt sovehjerte... Så 4-5 timer på øyet i en seng før neste ferd gjør godt.. 20-25 euro er bare småpenger i det store å hele....

Og om dere ikke har flere slike overnattingsproblemer
er det vel verd å betale litt for å ikke drasse rundt på liggeunderlag.... Som kanskje må inkjøpes på forhånd og koster penger...
Ia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-07-13, 11:42
semlans avatar
semlan semlan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Örebro
Inlägg: 254
Standard Sv: Flygplatsen mitt i natten

Hej!
Jag skulle alla gånger stanna kvar på flygplatsen. Vi har många gånger gjort så när vi har kommit fram mitt i natten ( av någon anledning brukar vi komma fram vid halv 2 )nukommer ni nästan fram tidig morgon. Ta fram ett stort badlakan eller sarong och lägg er på ( vi har alltid med oss en kudde, kan vara skönt att ha på färjan och på flyget) blunda någon timma. Ta sedan en buss framemot 8 tiden in till Pireus, sätt er och ät en god frukost och titta på folk. Med barnen brukar det aldrig vara några problem, de stoppar in musik i öronen och somnar ganska omg.

Ha en toppen semester
Anna
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-07-13, 13:01
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Flygplatsen mitt i natten

Lander vel på Santorini..? Og den havnen er ingen høydare å tilbringe tid i... absolutt ingen ting å se/gjøre... bare sitte på en pinnestol og vente i en av tavernaene... å reise inn til Fira med tre unger,bagasje og så liten tid uten en natt`s søvn er vel heller ikke så mye å anbefale.

Ser ungene antagelig er ganske store så om dere ikke velger overnatting, så ville jeg ha valgt å ta første buss til Fira... og blitt der noen timer, spist en pita gyros, satt seg ned på en benk ved calderaen for å nyte sol og utsikt for så ta bussen ned til havnen senere. Trenger ikke mer enn toppen 3 kvarter der nede.


Senast redigerad av Ia den 2012-07-13 klockan 13:07.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-07-13, 14:27
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Flygplatsen mitt i natten

Såhär mellan skål och vägg kan jag tipsa om en trygg och lugn plats på Santorini Airport därest ni överväger att invänta morgonen där.

Det finns nämligen en takterrass på flygplatsbyggnaden. Det är ej många som känner till den, och det är lite knixigt att hitta trappan som leder ditupp. Vi rökare har vår favoritplats på denna eminenta altan där man får blossa utan att behöva gå ut genom säkerhetskontrollen.

Arne
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-07-13, 14:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Flygplatsen mitt i natten

Jag skulle boka ett hotell som hämtar och lämnar vid flyg och färja ex Honeymoon Beach Hotel och sova några timmar. Äta en god frukost tillagad av Julia. Prisskillnaden blir som Ia skriver inte stor och är definitivitvärd det. När går färjan ni ska vidare med?

Eva
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-07-14, 00:58
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Flygplatsen mitt i natten

Jag har bokat ett av de billigaste hotellen jag hittade med kravet att få transfer och frukost. Visst, vi betalar 64€ plus frukost för oss fyra men då ingår även transfer från flygplatsen till hotellet och från hotellet till hamnen, som jag förstått det så sparar vi väl typ 20€ på taxi också då vi inte behöver köpa det separat.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-07-14, 12:35
Soffipropp72
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Flygplatsen mitt i natten

Tack för alla tips! Jag tror vi avvaktar tills vi kommer fram att bestämma. Om det finns några rumsuthyrare som kan erbjuda ett sjysst pris inklusive transfer så kanske vi slår till. Fantastisk hjälp man kan få i detta forum!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-07-14, 15:15
mrwalker mrwalker är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 1 731
Standard Sv: Flygplatsen mitt i natten

Bestill transfer på forhånd, det koster ikke all verden, evt. via et hotell hvis du ønsker det for natten. Du kan ikke regne med at det finnes noen valgmuligheter etter at du har ankommet midt på natten, dette må du ordne på forhånd!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-07-14, 22:31
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Flygplatsen mitt i natten

Neida.... om det står romsutleierepå flyplassenså lager man en avtale der og da... de skal uansett ned til havnen dagen etter for å kapre flere kunder så dette er noe de kjøpslår med.... men klart lag avtalen om free transfer dagen etter før dere sier ja til rommet.
men midt på natten er det ofte ikke så mange der..



Ia
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT