Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-26, 23:06
tilde tilde är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Österåker
Inlägg: 94
Standard Santorini få nätter boende

Vi flyger ned till Santorini och letar boende en natt. Hemfärden blir det kanske boende två nätter. Första gången vi kommer dit.
Kan ni rekommendera några hyggliga ställen att bo på till oss så vore det snällt!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-26, 23:40
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Santorini få nätter boende

Honey moon beach hotel! Hämtar och lämnar vid flyg och hamn.Bra hotell och bra mat,nära stranden och yttresr vänligt bemötande!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-06-27, 17:29
Ingela A Ingela A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 314
Standard Sv: Santorini få nätter boende

Hej

Jag gillar Boathouse i Kamari. Jättetrevlig Kanadesiska gift med en Grek som har det. Ett mysigt familjehotell i Kamari med pool. Dom hämtar också vid flygplatsen. Lägenhet kostar mellan 60-80 euro per natt.http://www.boathousehotel.com/rates.php

Ingela
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-27, 22:29
hayess avatar
hayes hayes är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 55
Standard Sv: Santorini få nätter boende

Polydefkis, Kamari
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-07-17, 01:18
HåkanT HåkanT är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Lomma
Inlägg: 4
Standard Sv: Santorini få nätter boende

Vet ju inte hur många ni är och vad ni vill, men Villa Popi har två lägenheter för familjer på calderasidan för 80 euro inkluderat frukost. Tror att det är ett bra pris, och utsikten är ljuvlig. Ligger i Firostefani som enligt mig är den trevligaste platsen på ön.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-07-17, 08:16
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Santorini få nätter boende

Honeymoon har jeg hørt så mye positivt om i mine 8 år på kalimera...men må inrømme at etter min natt der i sommer ble jeg litt skuffet. Veldig "off" , riktig nok hotel m pool, ca 3 min til stranden som var fin, masse strandbarer og restauranter langs stranden, men ellers absolutt ingen ting.
Men funker greit for en natt eller to....men at det stedet skrytes så volsomt av, det kan ikke jeg forstå.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-07-17, 23:34
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: Santorini få nätter boende

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Honeymoon har jeg hørt så mye positivt om i mine 8 år på kalimera...men må inrømme at etter min natt der i sommer ble jeg litt skuffet. Veldig "off" , riktig nok hotel m pool, ca 3 min til stranden som var fin, masse strandbarer og restauranter langs stranden, men ellers absolutt ingen ting.
Men funker greit for en natt eller to....men at det stedet skrytes så volsomt av, det kan ikke jeg forstå.

Hmm intressant läsning.
Monica
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-07-18, 08:24
Suzan Suzan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 23
Standard Sv: Santorini få nätter boende

Det är precis som många beskriver svårt att rekommendera boende då man värderar saker så olika. Och behöver/vill ha olika saker vid olika tillfällen.

Har varit helt kort på Santorini för några år sedan och bodde då på Honeymoon beach hotel. Då med mina två tonnisar. Vi var supernöjda. Lagom till stranden, bra vatten (fast det är ju själva definitionen av Grekland ). Vi gjorde sedan utflykter därifrån, vilket funkade hur bra som helst.

Om två dagar ska jag tillbaka till Grekland, denna gång med mannen i mitt liv. De tre sista nätterna är vi på Santorini och har då bokat på Honeymoon igen. Varför? Tja, det finns säkert både lika fina, finare, billigare osv boenden. Men jag vet att det här är bra. Lugnt och skönt. Trevliga ägare. Fin strand. God mat. Sköna sängar. Och en lite rolig pool

Det blir en perfekt avslutning på vår semester. Därifrån tänker jag mig en utflykt till Santo Wines i solnedgången.

Hälsar,
Annika
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT