Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-03-14, 11:49
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Santorini

Såg just att Apollo liksom i höstas tagit bort Santorini ur årets reseutbud . Brukar alltid ta en tor flygstol med direktflyg antingen från Köpenhamn eller Stockholm. Kan inte hitta något annat bolag som erbjuder flygstol, utan mellanlandning... (Jag går dåligt o orkar inte med att byta flyg, utan klarar bara direktflyg.) Jag bor hos vänner o söker endast flygstol, ej hotell. Någon som vet om det finns alternativ nu när Apollo tagit bort Santorini ur utbudet?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-03-14, 13:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
Någon som vet om det finns alternativ nu när Apollo tagit bort Santorini ur utbudet?
Ving har fortfarande kvar Santorini.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-03-14, 15:04
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Santorini

Tack. Har kollat, men dom verkar inte sälja flygstolar utan bara paket med hotell. Tanken var att jag skulle bo hos mina vänner o då blir det lite väl dyrt att betala för ett hotellrum jag inte utnyttjar... Nu vet man väl inte heller om Ving kommer att ha kvar Thira som resmål i höst. Apollo sålde ju resor dit när jag kollade för några dagar sedan, men nu har man reviderat utbudet.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-03-14, 15:04
perlen perlen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 227
Standard Sv: Santorini

Nu blev jag orolig i januari bokade och betalade vi 2 v t Santorini enbart flyg de två sista veckorna i september vi har inte fått ngt besked om någon ändring. När jag nu går in och tittar ser jag att det inte är möjligt att boka. Vad det gäller Ving ser det inte ut att vara möjligt att boka enbart flyg och de resor m flyg och hotell är inte direktflyg. Mycket konstigt om Apollo tagit bort Santorini men i dessa tider vet man ju inte hur något ska bli
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-03-14, 15:40
El Gringo El Gringo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 292
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
Jag går dåligt o orkar inte med att byta flyg, utan klarar bara direktflyg.
Min fru går også dårlig, men det er ikke noe problem ved transfer/flybytte.
Jeg tror alle flyselskap tilbyr transfer service gratis for de som trenger det.
Da blir du hentet av en assistent med enten rullestol eller golfbil ved ankomstgaten og kjørt til avgangsgaten.
Vi bruker stort sett Star Alliance, men tror de andre selskapene også gjør dette.
Du bestiller bare på nett eller tar en telefon til kundeservice, så er det i orden.
Har fungert 100% hittil.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2021-03-14, 17:05
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av perlen Visa inlägg
Nu blev jag orolig. Mycket konstigt om Apollo tagit bort Santorini men i dessa tider vet man ju inte hur något ska bli
På Apollos hemsida står att dom tyvärr tagit bort Santorini ur årets program, men att dom skall återuppta Santorini under år 2022
Svara med citat
  #7  
Gammal 2021-03-14, 17:11
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av El Gringo Visa inlägg
Min fru går også dårlig, men det er ikke noe problem ved transfer/flybytte.
Jeg tror alle flyselskap tilbyr transfer service gratis for de som trenger det.
Da blir du hentet av en assistent med enten rullestol eller golfbil ved ankomstgaten og kjørt til avgangsgaten.
Vi bruker stort sett Star Alliance, men tror de andre selskapene også gjør dette.
Du bestiller bare på nett eller tar en telefon til kundeservice, så er det i orden.
Har fungert 100% hittil.
Det låter ju bra, men med flygbytet tar resan 7-12 timmar istället för drygt 3 timmar med direktflyg o även detta känns jobbigt. När jag var 18 år spelade det ingen roll, då var allting ett äventyr, men nu har jag blivit bekväm...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2021-03-14, 19:36
perlen perlen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 227
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
På Apollos hemsida står att dom tyvärr tagit bort Santorini ur årets program, men att dom skall återuppta Santorini under år 2022
Tack för informationen. Då får vi kontakta dom snarast då vi ju betalat in en del av resan. Så tråkigt detta blev nu för vi vill verkligen komma direkt ut i ö-världen och vi vill även ha direktflyg. Flygresan vi bokat blev dyr men det tycker vi det är värt utifrån våra önskemål. Ja nu får vi tänka om för vi hoppas att det ska gå att åka i slutet av september
Svara med citat
  #9  
Gammal 2021-03-14, 19:51
perlen perlen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 227
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
På Apollos hemsida står att dom tyvärr tagit bort Santorini ur årets program, men att dom skall återuppta Santorini under år 2022
Tack för informationen. Då får vi kontakta dom snarast då vi ju betalat in en del av resan. Så tråkigt detta blev nu för vi vill verkligen komma direkt ut i ö-världen och vi vill även ha direktflyg. Flygresan vi bokat blev dyr men det tycker vi det är värt utifrån våra önskemål. Ja nu får vi tänka om för vi hoppas att det ska gå att åka i slutet av september
Svara med citat
  #10  
Gammal 2021-03-14, 22:06
giottonis avatar
giottoni giottoni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Inlägg: 527
Standard Sv: Santorini

Ja, mycket tråkigt besked o nu blir det ändrade planer! Detta verkar innebära att även Naxos försvinner ur Apollos utbud!!
Svara med citat
  #11  
Gammal 2021-03-15, 12:47
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 117
Standard Sv: Santorini

Nu framgår det inte varifrån du vill flyga men vill du flyga till Santorini från Arlanda så kan du söka på Aegean Air. Rutter med ett eller två byten såg jag att det fanns.

Sökte på Milos, Naxos, Mykonos för att testa också... Paros vet jag ju att det är utmärkta förbindelser via Athen.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2021-03-16, 11:38
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Santorini

Så på kalimera FB at noen har booket Santorini med Norwegian. Vet ikke fra hvilket sted/flyplass eller tidspunkt. Noe for deg giottoni? Bare et tips. Du nevnte riktignok reise i høst, og erfaringsvis har Norwegian hatt svært kort sesong til enkelte øyer.

Senast redigerad av malou den 2021-03-16 klockan 11:44.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2021-03-16, 13:28
Carle Carle är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 572
Standard Sv: Santorini

Flyget som landade på Santorini tog även med sig gäster till Naxos, Paros, Ios och Milos. Dessa öar pausas även dom 2021 enligt Apollo
Ving har Santorini kvar på sin hemsida men går inte hitta nåt flyg

Minns allt prat om att begränsa turismen på Santorini sommaren 2019.
Hade nog välkomnat ett plan eller kryssningsfartyg med öppna armar nu

Hoppas dom överlever 2021
Svara med citat
  #14  
Gammal 2021-03-16, 14:03
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Santorini

Citat:
Ursprungligen postat av giottoni Visa inlägg
Ja, mycket tråkigt besked o nu blir det ändrade planer! Detta verkar innebära att även Naxos försvinner ur Apollos utbud!!
Apollo har fortfarande kvar Mykos, kolla om de har flygstolar dit.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2021-04-19, 21:39
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Sv: Santorini

Hejsan! Har du kollat med Norwegian?

Hittade precis en resa Från Arlanda med direkt flyg till Santorini för bara 2200 kr....per person i Augusti tur och retur. Vet inte när du tänkt åka...men kolla deras Lågpriskalender
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT