Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2018-04-08, 10:16
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 597
Standard Ierapetra

Vi har fått för oss att resa till Ierapetra i sommar och isåfall bo på hotell Astron. Hur är Ierapetra att fira 2 veckors semester i? Hur är baden i stan?
tänker såklart se oss omkring med bil och vespa.
Tacksam för alla svar.
Hälsningar Pian
Svara med citat
  #2  
Gammal 2018-04-08, 19:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Ierapetra

Jag skulle inte valt att semestra två veckor i Ierapetra. Det beror mest på att jag föredrar mindre orter. Ierapetra är Kretas fjärde största stad har cirka 12 350 invånare. Däremot älskar jag Chania, som är mycket större än Ierapetra. Så det finns undantag.

Hur som helst så är det en stad där det grekiska vardagslivet går i första hand. Finns en lång strand i byn. Ni hittar många andra (och bättre stränder) i närområdet. Ni kan även åka till ön Chrissi island från Ierapetra.

Jag har skrivit lite om Ierapetra här.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2018-04-09, 08:41
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Ierapetra

Till skillnad mot Janne tycker jag att Ierapetra är ett utmärkt semestermål precis lagom i storlek! I motsats till många städer finns det badstränder i staden. Inte de vackraste och mest perfekta, men de duger. Med bil eller vespa kan ni hitta både egna stränder och intressanta byar i stadens närhet. Staden är levande hela året med en bra mix mellan turister och befolkning. Jag kom till Ierapetra första gången 1986, köpte bostad i en by i närheten 1994 och har lärt känna både stad och vänlig befolkning. Det gjorde jag redan 1986.
Men låt inte varken Janne eller mig bestämma ert semestermål! Det gör man bäst på egen hand, för varje resa är unik och självupplevd!
Lycka till / Jannis
Svara med citat
  #4  
Gammal 2018-04-09, 16:00
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 597
Standard Sv: Ierapetra

Hej!
Tack för svar Ylva och Janne, det är bra med olika tänk. Vi har inte bestämt än. Har under vintern fått en knäprotes och har fortfarande ont och vet ju inte hur mycket jag kommer kunna gå. Så närhet till fin strand och sköna bad är prio 1, men såklart måste det va mysigt på kvällarna.
Har besökt Kreta många, många gånger de första turerna gick till Agios Nikolaos, första gången dit var 1977. Det var alldeles fantastiskt. Har besökt Ierapetra, men minns inte så mycket av just den turen.
Hälsningar Pian
Svara med citat
  #5  
Gammal 2018-04-09, 19:06
Wottie Wottie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Hallsberg
Inlägg: 17
Standard Sv: Ierapetra

Hej Pian! Du har fått meddelande av mig. Hälsn Lotta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT