Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Syros

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2016-01-24, 15:46
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Åter till Syros

År 2009 var maken och jag 5-6 dagar på Syros och åkte runt...Vi blev inte alldeles spontant jätteförtjusta i ön jämfört med Tinos som vi då just varit på, och jag tyckte att den stora behållningen var ERMOPOULI, en fantastisk stad.

Vid ett par besök senare på Tinos har dagsbesök gjorts i Ermopouli och det positiva intrycket har bestått. Vi storgillar verkligen Ermopouli.

Eftersom jag hastigt och lustigt i veckan hittade hyfsat bra pris på SAS Köpenhamn-Aten 4 oktober så slog jag till av ren längtan till Tinos, som annars skulle blivit utan besök i år....och HUR skulle jag klarat det En ny ensamresa alltså...
Så efter 8 nätter på Tinos tänker jag nu bo 5 nätter centralt i Ermopouli och utforska stan riktigt grundligt inklusive Ano Syros. Buss till Kini ska det väl också bli och någon annan by....Avsaknaden av riktiga byar är väl det som gör att jag, (bortskämd av Tinos byar), inte riktigt kan fastna för Syros.
Men nu är bra och billigt boende bokat via booking, med full rätt till avbokning fram till dagen innan och nu ser jag fram emot detta.
Jag åker sen med färja till Pireus och bor där sista nätterna innan hemfärd den 19 oktober.

Förresten går det charter till Syros överhuvud taget?? Det var väl på gång för några år sen?

Lissi
Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT