Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-02, 19:05
M.F.O M.F.O är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 7
Standard Tips på boende på Naxos?

Hej!
Åker på vår första öluff den 1 juni och har bestämt att Naxos blir vår första ö. Vi har en liten son på två år med oss. Är det någon som har bra tips på boende på Naxos?
Har sedan funderat på Paros och Antiparos. Är det någon som har tips på bra boende där också?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-02, 19:10
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Det finns hur mycket bra boende som helst på dessa öar (alla öar) vad är bra boende för er?
Specificera lite så blir det lättare att tipsa, det som är bra för mig stämmer inte alltid överens med vad andra vill ha.
// Helén
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-02, 19:14
M.F.O M.F.O är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 7
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Det är viktigt att det är barnvänligt och fräscht. Annars har vi inga speciella krav...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-02, 19:29
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Jag tycker att det är bäst att bo ute vid Prokoipio- eller Ag. Anna- stranden på Naxos och inte inne i stan, vi har vid varje tillfälle blivit nöjda med det boende som funnits då vi följt med rumsuthyrare från hamnen.
Kanske tycker ni tvärtom med tanke på att det kan vara bra att bara kunna gå direkt hem på kvällen i stället för att ta buss eller taxi.

På Paros är inte jag rätt person att tipsa om boende, jag gillar inte Paros av den anledningen att vi vid vårt första besök (vår första luff) hade otur med boendet.

Om jag hade rest med småbarn så hade jag valt att bo på Villa Harmoni på Antiparos (googla). Det är ett av de fräschaste boende vi bott på. Men som sagt det kryllar av bra boende, den tid ni åker behöver ni inte förboka om det inte är så att ni hittar något ställe där ni absolut vill bo och inte kan tänka er något annat.
// Helén
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-02, 19:53
M.F.O M.F.O är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 7
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Tack!
Du har inget namnförslag på boende på Naxos?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-02, 20:08
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Jag är urdålig på att komma ihåg vad hotellen/pensionaten heter, men vi har aldrig haft något dåligt boende på Naxos. Våra krav är AC, kylskåp, kokmöjligheter och att det skall vara hyfsat nära till affären för att kunna handla frukost, avståndet till stranden är det som varierat och tillgång resp. inte tillgång till pool. Naturligtvis skall det även vara fräscht.
// Helén
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-02, 21:25
malou malou är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Hei.

Med et lite barn ville også jeg sett etter hotell ved Ag. Anna - eller den retningen. Men noe navn husker jeg ikke. Se i Naxos-trådene, der er det sikkert mer å hente. Forøvrig er det mange hyggelige hotell i selve byen, ved stranden.

På Antiparos har jeg derimot navn; eks. Galini - hyggelig, god mat, men gud så mye mygg (i juni). Et virkelig bra sted for noen år siden var Artemis, frescht, like i havnen, hyggelige rom og deilig balkong. Egentlig ganske dyrt, men i begynnelsen av juni og UTEN å forhåndsbestille var prisen absolutt bra. Nesten halvert, nesten ingen gjester. Vi spurte bare om hva prisen ville være for x netter. Forøvrig kjentes det som paradis å flytte fra nabohotellet til Artemis - bort fra 'småkryp' i rommet. Men du finner en rekke alternativer, enten du bestiller eller ikke.

Uansett, tidlig i juni får man bosted rimelig på plass. Ville selv reist til både Naxos og Antiparos med barn, men kanskje hoppet over Paros.

Senast redigerad av malou den 2008-05-02 klockan 21:31.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-05-03, 21:00
Jonas E Jonas E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 96
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av M.F.O Visa inlägg
Tack!
Du har inget namnförslag på boende på Naxos?
Du har ett privat meddelande med länkar till hotell.

/Jonas
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-05-18, 20:10
M.F.O M.F.O är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 7
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Tack!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-05-18, 22:04
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 653
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

På Naxos rekommenderar jag Agia Anna. Där ligger hotellen vid standen. Vid t ex Agios Prokopis har du vägen emellan. Lite barnsäkrare alltså.

PÅ Antiparos så är själva bystranden helt perfekt. Långgrund utav bara attan, perfekt för en tvååring. Boende finns det gott om. Välj och vraka och glöm inte att pruta. Låt er dock inte luras av killen på båten (han börjar ragga redan i Parikia) som erbjuder logi. Han drar sen en vals om att han bara följde med båten för att erbjuda rummet till er...bara båg. Såg honom på nästan varenda båt som anlöpte Antiparos.

/Netwolf
Svara med citat
  #11  
Gammal 2008-05-19, 15:29
M.F.O M.F.O är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 7
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Tack för tipsen!//Madeleine
Svara med citat
  #12  
Gammal 2008-05-19, 19:13
Jonas E Jonas E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 96
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
På Naxos rekommenderar jag Agia Anna.
Jag rekomenderar tvärs emot, nära centrum!
När vi reste när barnen var mindre föredrog vi att bo nära centrum och de kvällar vi hade tur somnade barnen i vagnarna och vi fick kvällen för oss själva.
Om man gillar, som vi, att gå runt och titta lite i centrum under kvällarna är det bekvämt att ha gångavstånd till hotell.
Ingen höjdare att hoppa in i en taxi eller buss om man väl har fått barnen att väl somna.

Citat:
Låt er dock inte luras av killen på båten
Håller fullständigt med!
Enda anledning till att dom raggar kunder på båten är att deras alternativ inte står sig i konkurensen när man går i land till de andra rumsraggarna.
Vi gick tyvärr på en båtraggning en gång (för länge sedan), men där stannade vi bara en natt.

/Jonas
Svara med citat
  #13  
Gammal 2008-05-19, 20:02
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas E Visa inlägg
Håller fullständigt med!
Enda anledning till att dom raggar kunder på båten är att deras alternativ inte står sig i konkurensen när man går i land till de andra rumsraggarna.
/Jonas
Det stämmer inte för alla, många av dem som har jättebra boende är i hamnen på Paros och raggar kunder, får de då napp så naturligtvis försöker de få fler på båten över. Men jag håller med om att man inte skall acceptera boendet innan man sett det.
Ett år blev vi "uppraggade" (önsketänkande?) på båten, det var vår första tur till Antiparos, rummet stank mögel!
// Helén
Svara med citat
  #14  
Gammal 2008-05-19, 21:29
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 1 648
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas E Visa inlägg
Om man gillar, som vi, att gå runt och titta lite i centrum under kvällarna är det bekvämt att ha gångavstånd till hotell.
Ingen höjdare att hoppa in i en taxi eller buss om man väl har fått barnen att väl somna.
Restauranger finns det gott om i Agia Anna. Mycket mysigare att äta där än i stan, tycker jag. Men något centrum är det ju inte att tala om, förstås...
Svara med citat
  #15  
Gammal 2008-05-20, 07:29
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

God morgon

Mitt tips är Agios Prokopios,
1. hotell Agios Prokopios Vaggelis heter han som är ägare
2 Ioanna Vaggelis syster
3. Dimitra, tror de är släkt också,

dessa 3 boende har pool, ligger på samma gata, och det är 5 min till beachen, kan inte bli bättre, skall dit själv vad det lider

Maritha
Svara med citat
  #16  
Gammal 2008-05-20, 13:27
Jonas E Jonas E är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Inlägg: 96
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det stämmer inte för alla, många av dem som har jättebra boende är i hamnen på Paros och raggar kunder
Jag var kanske lite hård i mitt uttalande!
Självklart ska man inte dra all över samma kam, men om man väntar till man har stigit av båten har man betydligt mer att välja och vraka bland och det blir enklare att diskutera pris.

/Jonas
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-05-20, 21:12
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Det finns väl ingen som helst anledning att åka hela vägen till Grekland utan att ha bokat rum och sedan bestämma sej i hamnen då man lika gärna kan förklara att man vill se på rummet innan man tackar ja eller nej. Jag har aldrig varit med om att jag måste bestämma mej i hamnen utan att se på rummet.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-05-20, 21:52
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Det finns väl ingen som helst anledning att åka hela vägen till Grekland utan att ha bokat rum och sedan bestämma sej i hamnen då man lika gärna kan förklara att man vill se på rummet innan man tackar ja eller nej. Jag har aldrig varit med om att jag måste bestämma mej i hamnen utan att se på rummet.
Nej inte jag heller, det var väl bara ett varningens finger som höjdes i tidigare inlägg, att uthyraren försöker köra en vals om att han åkte med båten från Parikia bara för just den familjens skull. Är man inte van vid hur det går till så kanske man känner skuld eller får dåligt samvete om man inte tycker om hans boende.
Det ingår ju i själva rumsraggningen att man först tittar på boendet och sedan bestämmer sig, vi åkte med en dam på Naxos en gång, hon blev riktigt sur när hennes boende inte dög, men inte hjälpte det henne, vi letade vidare..
// Helén
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-05-24, 09:00
M.F.O M.F.O är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 7
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Tack för alla svar! Nu är det bara en vecka kvar...Låter som det är relativt bra boende över lag på tipsen vi får. Men bra att veta att man ska se dem först. Vi har faktiskt bokat billigt, hemifrån första nätterna eftersom vi kommer fram sent på kvällen till Naxos och har en liten med oss. Men sedan ska vi ut på äventyret/Madeleine
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-05-26, 21:56
larsolss avatar
larsols larsols är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Limhamn
Inlägg: 27
Standard Sv: Tips på boende på Naxos?

Hej
Ett bra boende på Naxos, är Castello Studios i Agia Anna. Det är inte det billigaste men ligger dirkt på stranden har bra rum samt en stor egen trädgård, med direkt anslutning till stranden, bra när man reser med små barn.
// Lasse
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT