Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-02-05, 10:06
sussputt sussputt är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: Varberg
Inlägg: 14
Standard Zagori

Vi Åker till Zagori i början av maj, nån som har lite tips på boende, "måsten" o.dyl.?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-02-06, 07:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Zagori

Citat:
Ursprungligen postat av sussputt Visa inlägg
Vi Åker till Zagori i början av maj, nån som har lite tips på boende, "måsten" o.dyl.?
Jag har varit i Monodendri och Vitsa, två byar jag gillade väldigt mycket. Andra har säkert tips på fler byar, det finns ju så många.

I Monodendri finns ett intressant kloster som heter Agia Paraskevi. Om man fortsätter en liten bit från klostret kommer man till fantastiska utsiktsplatser där man med pirrande mage kan titta ner i Vikosravinen.



Vikosravinen



Monodendri



Vitsa.

De delar av Zagori som jag har sett är otroligt sevärda och jag skulle mer än gärna åka tillbaka och stanna länge och vandra mellan byarna. En annan gång...
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-02-06, 08:01
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Zagori

Zagri är fantastiskt!

Vi var i en by som hette Kilpi år 2000 eller 2001 och DÅ fanns det några små pensionat där. Den låg jättevackert byn, och alldeles i närheten fanns de fantastiska välvda stenbroarna som ni bara MÅSTE se!
Vi stannade inte över natten så jag kan inte namn på något pensionat.

Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-02-06, 09:03
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Zagori

Citat:
Ursprungligen postat av sussputt Visa inlägg
Vi Åker till Zagori i början av maj, nån som har lite tips på boende, "måsten" o.dyl.?
Här är en tidigare tråd om Zagori , bl.a boende i Papingo som jag rekomenderar. http://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=3261

/ Tom

Senast redigerad av Kalimera den 2007-02-06 klockan 09:13. Anledning: Tom, jag skulle svara här, det blev fel så jag fick ändra länken.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-02-06, 09:14
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Zagori

Gled deg! Dette er et utrolig vakkert område! Vi bodde i Papingo noen dager i 2003, og kjørte rundt "over alt". Det er flere slike gamle stienbruer som Lissi nevner. En av de fineste er nede i dalsøkket før du kjører opp til Papingo (på veien fra Ioannina). Stopp bilen, gå ut og ned til elven. Det er som å befinne seg i en sagaverden!
En fin liten tur er det å gå mellom Papingo og Mikro Papingo. Det går en asfaltert vei som man kan følge helt fram (med lite trafikk), men deler av turen kan man gå på en sti. Det er merket. Både Mikro Papingo og Papingo er nydelige byer.
Vi bodde på Dias Guesthouse (tror jeg det het), et lite hotell innredet i en av de gamle steinbygningene, med tradisjonelt innredete store, fine rom.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT