Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-09-24, 13:13
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Hemma från Tilos

Hej!
Nu är vi åter i Sverige efter 2 v på underbara Tilos. Min favoritö Skopelos har nu fått en rejäl konkurent. Vi bodde på Annas, ett underbart boende, bodde grannar och blev bekanta med Karin och Izzi (stavning?) och Emelie från Kalimera. Sen träffade vi Sjöborren med make som bor på Irionola, så trevligt att träffas!

Underbara vandringsleder, den mot Gerha och sen viker man av och kommer fram högt ovan Livadia tyckte jag bäst om, gick där själv tidigt någon morgon och även senare på dagen när maken vaknat. Klev upp tidigt en morgon och gick upp till Det lilla kapellet på väg mot Gerha och tittade på soluppgången, kolsvart när jag gick kl 06 men det hann ljusna innan jag var uppe. Många andra fina vandringar också, fantastiska leder som var lätt att hitta.

Sen all underbar mat, helt fantastiskt. Korven på Omonia och Armenon, Stifadon och Mousakan på Michallis, gyrosen på Kyriakos, pizzan på Ominia, ja listan kan bli lång. Favorit blev Michallis, hela familjen blev snabbt ens vänner. Sen var det mysigt och trevligt att sitta på Omonia, farbrorn och tanten var så mysiga och bäst av allt, de underbara kattungarna som gärna sov i mitt knä. Det var endast på ett ställe (det låg inte i Livadia) som vi var rejält missnöjda med maten, men det var kanske en dålig dag där i köket?

Jag åker så gärna åter till Tilos, gillar man lugnet, härliga bad, fantastisk vandring och mat är Tilos en ö att trivas på. Sen alla trevliga människor vi mött, både turister och Tilosbor bidrog till att vi trivdes extra bra. Och ni som ska dit/är där nu, missa för allt i världen inte den egengjorda glassen på glassbaren längst strandpromenaden, jag åt 2 per dag.


Mvh ElisabethK
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-09-24, 16:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Hemma från Tilos

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Min favoritö Skopelos har nu fått en rejäl konkurent.
Det låter som att du har haft det bra på underbara Tilos.

Välkommen hem!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT