Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Agistri

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-10-15, 17:46
j-lem j-lem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 63
Standard färja från agistri??

tjena allihopa!! nu har vi bokat nästa sommars flygbiljetter inför våran stundande 4-veckors ö-luff. vi hade tänkt börja med en vecka i agistri. (tror jag iaf..jag har inte frågat vad vårat resesällskap tycker iofs...haha..:-)
ni som har varit där, kan ni rekommendera nåt? jag har kollat in lite hotell och så på Skala, som jag tycker låter mest intressant med tanke på att dom har en sandstrand för barnen.
Sen e min nästa fråga: Om man vill vidare därifrån sen till nån annan ö i närheten, hur är färjeförbindelserna? måste man tillbaka till pireus eller??

Oerhört tacksam för svar. Ha de gött alla greklandsälskare så länge, så hörs vi säkert igen lite längre fram när det börjar närma sig....(brukar alltid komma med dumma frågor..:-)
Mvh. Jani med familj som ser fram emot en ö-luff tillsammans med väsbyligan...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-10-15, 22:22
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: LVästra Ämtervik
Inlägg: 203
Standard Sv: färja från agistri??

Hej! Vi har bott på Andreas hotell, de t är nära till allt, har en jättefin, stor pool, billig restaurang och urtrevlig familj som driver stället. Kolla under boende på Agistri-siten, så finner du dem. 2 minuter till närmaste affär och bageri, tyst och lugnt förutom några tuppar. Många gäster är "återvändare"
MVH Ingegerd
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-10-16, 20:36
j-lem j-lem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 63
Standard Sv: färja från agistri??

tack så mycket för det svaret Ingegerd o Lasse. vi har faktiskt kollat in det hotellet. skickade en prisförfrågan till dom. gött o höra att det är ett bra hotell...poolen lockar ju alltid när barn e med...
Ha de gött!! Jani :-)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-10-17, 10:52
JoLos avatar
JoLo JoLo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 123
Standard Sv: färja från agistri??

Hej, Andreas Hotel är trevligt, men ett annat alternativ som ligger i Skala är Hotel Aktaion. Det ligger 10 meter från stranden i Skala och har även pool. Deniz med familj har också en fin restaurant. Bodde där för två år sedan och kan rekommendera den.
Farfar i familjen står alltid till höger strax efter kajen med sin ljusblå trehjuliga moppe och "raggar".Annars är det bar 50 meter in till höger utmed stranden ,då man stigit av båten.

/ JoLo
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-10-17, 11:00
JoLos avatar
JoLo JoLo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 123
Standard Sv: färja från agistri??

Ooops, glömde skriva om båtar/öar. Ni måste ta er till Egina för att åka till andra öar, men Agistri Express tar er dit på ca 20 minuter och där finns många båtar till olika destinationer.
// JoLo
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-10-17, 17:36
j-lem j-lem är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 63
Standard Sv: färja från agistri??

tack så mycket för den infon JoLo!! ska kolla upp det hotellet. tackar även för båtinfon. bra att veta när man ska vidare där ifrån sen!!
ha de gött o tack än en gång!!
Jani med familj :-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT