Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-05-16, 23:54
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Något som jag uppmärksammat på dom flesta hotel i Grekland. Som sagt, inte hela världen, men det är lite störande när man inte kan hänga upp sina saker. Man vill ju gärna hänga upp sina badlakan, kläder... Jag brukar ifs ha med mej såna sugkrokar till badrummet, men alla badrum har ju inte kakel. Annars en väldigt käck ide

Någon som har någon ide varför det är så ont om dessa krokar
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-05-17, 17:23
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Ja, jag känner igen mig. Vet inte varför, de är väl inte lika praktiska som oss nordbor, helt enkelt

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-05-17, 17:41
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Ponika Visa inlägg
Någon som har någon ide varför det är så ont om dessa krokar
Tonårsanpassad inredning tror jag på
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-05-17, 18:54
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Menar du "men varför hänger du dina kläder på golvet?" som jag tror att jag sa några gånger...tre barn, tonår mellan 13 och 19, få se nu. 18 tonårsår....att man överlevde?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-05-17, 19:17
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Precis så menar jag
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-05-17, 20:07
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Jag citerar min yngsta dotter:

"Vaddå golv, jag kallar det för horisontell garderob"

Pyttan
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-05-17, 20:53
Pyttan Pyttan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Annars är min teori att det är för jobbigt att
borra i murade väggar.

Pyttan
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-05-17, 21:58
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

...jag har också noterat under mina år på Karpathos att gott om krokar är det ont om, så jag är numera en varm förespråkare ( och ibland uppsättare) av krokar på Zephyros och Garden Villa.....Andreas blir ofta lätt glasartad i blicken när jag käckt utropar: men här kan vi sätta upp en massa krokar, det gillar nordeuroperna....
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-05-17, 22:10
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Vilken bra reflektion! Man är ju van att lägga kläder/handdukar på handfat och toalettstol (inte så fräscht )......

Kanske man ska ta med sugproppar eller en sådan där hängare som finns på Ikea (att hänga på dörren) nästa gång......hm.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-05-17, 22:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Våra två favoritrum på Tinos har många krokar i rummet och där hänger vi badlakanet som inte får plats på hållaren till duschdraperiet....Fast oftast torkar badlakanet på terassen/balkongen där det alltid finns torkställningar av något slag. På sommaren har jag aldrig upplevt dessa problem någonstans, däremot på våra vinterresor på andra ställen i Europa, fast då hänger vi på garderobsdörrarna.

Lissi
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-05-17, 22:42
schmidt48s avatar
schmidt48 schmidt48 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Ort: Kristinehamn
Inlägg: 178
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Vilken bagatell, stanna hemma
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-05-17, 23:07
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av schmidt48 Visa inlägg
Vilken bagatell, stanna hemma
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-05-18, 20:09
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Har aldrig reflekterat över detta?
Kan det vara så att det har en koppling till att rummet helst ska kosta 25-30€ per natt
Svara med citat
  #14  
Gammal 2012-05-18, 21:15
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Har aldrig reflekterat över detta?
Kan det vara så att det har en koppling till att rummet helst ska kosta 25-30€ per natt
Ricky det har nog inget samband. De rum vi har haft har aldrig kostat mer och har alltid haft krokar eller värmerör eller torkställningar att hänga på.
Det gäller både Aten, Naxos, Parga, Tinos , Tilos, Syros, Evia, Paros m fl.öar

Lissi
Svara med citat
  #15  
Gammal 2012-05-18, 23:56
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Enkelt! Här hänger vi precis som Lissi säger, badlakan och handukar ute - eftersom de annars inte torkar alls alternativt gärna möglar sönder. Sommar som vinter är det fuktigt i grekiska hem och grekiska arkitekter bor oftast i sådana grekiska hem. Jag har en krok och en handuksstång i mitt hem nu, troligen för att hyresvärden kommer från Nya Zeeland och tänker annorlunda, men handdukarna torkar ju aldrig i badrummet eftersom vi allt som oftast saknar uppvärmning och riktig ventilation. Utnyttja solen och vinden, det är helt gratis och doftar bättre än något sköljmedel!

//Kikh
Svara med citat
  #16  
Gammal 2012-05-19, 00:37
Ponika Ponika är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 214
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Märkligt hur man kan komma på snorkiga svar på mitt Ilandsproblem. Dålig hårdag kanske....
Resten var roande läsning på mitt bagatellartade problem iaf
Svara med citat
  #17  
Gammal 2012-05-19, 00:40
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Ponika Visa inlägg
Märkligt hur man kan komma på snorkiga svar på mitt Ilandsproblem. Dålig hårdag kanske....
Resten var roande läsning på mitt bagatellartade problem iaf
Mitt hår ligger perfekt och jag kan inte se något snorkigt i mitt svar, bara enkla fakta Man kanske ser saker annorlunda om man bara besöker en vecka, men som besökare måste man bortse från svensk standard och vanor.

//Kikh
Svara med citat
  #18  
Gammal 2012-05-19, 07:36
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 680
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Ponika Visa inlägg
Dålig hårdag kanske....
Svara med citat
  #19  
Gammal 2012-05-19, 10:55
Inger Inger är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Bjursås Falun
Inlägg: 378
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Boka in er på Hotell Kato Stalos Mare, där fanns mycket o stora krokar både i badrum o rummet.
Inger
Svara med citat
  #20  
Gammal 2012-05-19, 10:57
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Ilandsproblem, jag vet, men, varför finns det inga krokar på hotellen i Grekland?

Citat:
Ursprungligen postat av Inger Visa inlägg
Boka in er på Hotell Kato Stalos Mare, där fanns mycket o stora krokar både i badrum o rummet.
Inger

Det är väl inte meningen att man ska "hänga" på hotellrummet hela semestern, men ni tog ju i allafall ut krokarna ordentligt

//Kikh
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT