Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Aten, Pireus & Rafina

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-10-25, 20:59
Smithan Smithan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Linköping
Inlägg: 78
Standard Kombinera Aten och rivieran

Vi planerar att under 1 vecka i mitten på maj kombinera stadsliv i Aten med sol/bad vid Atens riviera.

Jag vill gärna ha förslag på fräscha hotell vid stranden med bra frukost och bra förbindelser till flygplatsen.

Boendet i Aten är klart.

Tacksam för alla tips!

/Anita
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-10-31, 07:46
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Kombinera Aten och rivieran

Eftersom du inte har fått några svar här kommenterar jag trots att jag tyvärr egentligen inte har mycket att komma med. Men jag har tänkt på samma sak i samband med en av mina "fantasiresor", d.v.s. Aten i kombination med några stranddagar. Det första jag kommer att tänka på är Vougliameni. Verkar lite lugnare än om man far därifrån mot Pireus. Den stora strandvägen där är ju mycket livligt trafikerad och längs den, i Glyfada, övernattade vi en gång och det hotellet skulle jag nog inte rekommendera. Men detta är bara enligt min lilla erfarenhet, det kan finnas bättre val av hotell och läge.

Men Vougliameni alltså är kanske en möjlighet? Men sen beror det ju på åt vilket håll och hur långt man kan tänka sig fara. Och det där med att hur nära flygplatsen man vill vara....

Så hoppas någon som har mera erfarenhet av dessa områden kan ge dig lite tips!

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-11-02, 12:09
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Kombinera Aten och rivieran

Intressant kombination!
Maj är en bra tid att åka till Aten. Värme utan hetta.
Har begränsad erfarenhet av orterna längs Rivieran (har bara, för längesen, tagit buss från Aten och badat på några ställen länge kusten), men en generell regel är ju längre bort från stan desto större chans till lugn och fint vatten.
Ett alternativ att kanske överväga är att kombiera en vecka i Aten med en dito på t.ex. Egina. Där finns fina stränder, lugn och samtidigt bra förbindelser med Aten.
Lycka till!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-11-02, 14:28
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Kombinera Aten och rivieran

Håller med lemon. Till någon av de saroniska öarna tar det knappt en timme med båt, t.ex Agistri, Poros eller Egina.

Katitzi
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT