Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Arne & Birgittas hörna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #81  
Gammal 2015-10-25, 21:19
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Vi längtar till Italien

Tack så mycket för trevliga rapporter från Sicilien! Italien är säkerligen också alldeles underbart, men för mig lär det nog dröja väldigt länge innan det blir någon resa dit. Jag har fullt upp med Grekland och alla ställen där som jag ska åka till först

Maria
Svara med citat
  #82  
Gammal 2015-10-31, 12:58
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 738
Standard Sv: Vi längtar till Italien

Slutet gott, allting gott. Förhoppningsvis.
Vi blev ju akterseglade på Berlins flygplats. Med andra ord; dom struntade i oss och höll inte Arlandaplanet en kvart extra. Så vi var 12 stycken som fick sitta på flygplatsen och invänta nästa plan i fyra och en halv timme.
Jag fördrev tiden med att boka ett hotellrum på Arlanda då vi skulle missa sista flyget hem till Umeå. Sen bokade jag ett morgonplan för hemfärd nästa dag. Totalt gav det merkostnader för oss på 2800 kronor samt att vi kom hem 13 timmar försenade.
Det gick bara helgen hemma då trevlige Peter från Jörns resor ringde oss. Han hade hört att flera hade blivit akterseglade och ville veta om vi hade haft extrakostnader. Så nu har vi skickat in alla kvitton till Jörns resor. Eventuella diskussioner med Air Berlin tar Jörns resor. Det tackar vi för.
Så detta resebolag är verkligen ett seriöst företag som vi säkert kommer att anlita igen. Detta kan man inte säga om Air Berlin. Sitta med en pappkasse var med en halv liter vatten och två kex! Någon matkupong kunde man väl ändå få.
Så nu inväntar vi svar från Jörns.
Birgitta.
Svara med citat
  #83  
Gammal 2015-10-31, 14:46
UllaCs avatar
UllaC UllaC är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 362
Standard Sv: Vi längtar till Italien

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Slutet gott, allting gott. Förhoppningsvis.
Vi blev ju akterseglade på Berlins flygplats. Med andra ord; dom struntade i oss och höll inte Arlandaplanet en kvart extra. Så vi var 12 stycken som fick sitta på flygplatsen och invänta nästa plan i fyra och en halv timme.
Jag fördrev tiden med att boka ett hotellrum på Arlanda då vi skulle missa sista flyget hem till Umeå. Sen bokade jag ett morgonplan för hemfärd nästa dag. Totalt gav det merkostnader för oss på 2800 kronor samt att vi kom hem 13 timmar försenade.
Det gick bara helgen hemma då trevlige Peter från Jörns resor ringde oss. Han hade hört att flera hade blivit akterseglade och ville veta om vi hade haft extrakostnader. Så nu har vi skickat in alla kvitton till Jörns resor. Eventuella diskussioner med Air Berlin tar Jörns resor. Det tackar vi för.
Så detta resebolag är verkligen ett seriöst företag som vi säkert kommer att anlita igen. Detta kan man inte säga om Air Berlin. Sitta med en pappkasse var med en halv liter vatten och två kex! Någon matkupong kunde man väl ändå få.
Så nu inväntar vi svar från Jörns.
Birgitta.

Vilken tur att ni slapp diskussionerna med Air Berlin, Birgitta. Vi hade hemska telefonsamtal med de i våras när de, med kort varsel, hade ändrat avresetiden till för oss fullständigt oacceptabel tid. Vi skulle få en extra övernattning i Berlin och även missa en färja från Pythagorion till Fourni . Och den färjan går ju inte varje dag.
De var inte särskilt villiga att hjälpa till. Dessutom ville de helst prata tyska och definitivt inte svenska. Det löste sig för oss så småningom genom att vi avreste en dag tidigare än tänkt men vi undviker Air Berlin i fortsättningen.
Ulla
Svara med citat
  #84  
Gammal 2015-11-01, 08:29
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 676
Standard Sv: Vi längtar till Italien

Här finns det bra info om rättigheter vid försenat flyg

/Netwolf
Svara med citat
  #85  
Gammal 2015-11-01, 14:28
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Vi längtar till Italien

Birgitta - ni satt väl på Tegel? Då kanske förklaringen till att ni inte fick matkuponger var att där inte finns någon mat att få. Jag mellanlandade där med Air Berlin för några år sedan och som jag minns det var det en usel jäkla flygplats, där fanns ingenting (med reservation för dåligt minne).

Berlin har ju fortfarande inte fått igång sin nya storflygplats och under tiden verkar de inte lägga en spänn på underhåll av de gamla.

Sedan är jag inte säker på att man kvalar in för matkuponger på 4.5 timme, jag satt 9 timmar på Landvetter en gång, då fick vi snålt tilltagna kuponger till restauranger som mest var stängda eftersom det var natt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT