Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Saroniska öarna > Agistri

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-08-23, 17:04
eric eric är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2006
Inlägg: 1
Standard Bitter eftersmak.

Lämnade Hotell Andreas på Agistri med beskedet från "Andreas senior" att vi var inga bra gäster!!!!!!!!Vi hade inte ätit tillräckligt många gånger på hans resturang ,gjorde alla som vi skulle han snart gå i kk.Hotellet kan för övrigt rekommenderas men??????.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-08-23, 17:22
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: LVästra Ämtervik
Inlägg: 203
Standard Sv: Bitter eftersmak.

Trist, och oväntat, vi bodde där förra sommaren i 3 veckor, och åt på många olika ställen. Maten på restaurangen var god, med det blev lite för enformigt att äta där varje dag.Dessutom var det nästan alltid proppfullt med folk, så inte tror jag att det är problem med lönsamheten. Hoppas han hade en "dålig dag", för när vi var där var han en spjuver och spelevink, och väldigt mån om oss.Eller beror det på att säsongen närmar sig sitt slut? Hur som helst, han är den som förlorar på såna uttalanden.
Ingegerd
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-08-23, 18:36
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bitter eftersmak.

Jag hörde också en hel del gnäll under min resa på en annan ö om att turisterna stannar för få dagar så lönsamheten blir dålig etc. Ganska trist att höra när man vet att det är ett ställe som ofta har fullt eller nästan fullt. Inte lockar det att åka tillbaka eller att rekommendera ett ställe där ägaren låter
så.

Eva
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-08-23, 18:38
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bitter eftersmak.

Det finns en särskild sorts vresig grekisk humor som jag skulle kunna tolka in i det ni fick höra... Men visst, uppfattade ni det inte som skämt så var det naturligtvis illa valt.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-08-23, 18:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Bitter eftersmak.

Nej det jag hörde var inget skämt. Efter att ha besökt ett land så många gånger över en lång tidsperiod så tror jag mig om att ha kläm på den speciella humor du avser men visst jag kan ha fel.

Eva
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-08-23, 18:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Bitter eftersmak.

Sorry - Eva, jag menade Erics inlägg. Jag var otydlig. Det var kommentaren han fått som jag kan känna igen som skämt.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-08-23, 20:20
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Bitter eftersmak.

Jag brukar vara lite dålig på att tala om för de som äger hotellen vi bor på hur länge vi ska stanna, det är ju lite svårt att veta det direkt då man kommer till en ny ö.
I år då vi var ute så talade jag om för ägaren på ett ställe att vi skulle åka vidare i morgon. Reaktionen blev lite oväntad med protester från hennes håll, jag förstod dock direkt att hon bara skämtade medan Maria var helt på det klara med att hon verkligen blev skitsur på att vi helt plötsligt skulle åka vidare.
Jag vet ju inte vem av oss som hade rätt men vi har rest lika mycket i Grekland båda två. Det kan alltså ibland vara svårt att veta om det man ser är skämt eller allvar även om man tycker sej vara en ganska god människokännare.

Mvh Janérik

Senast redigerad av Janérik den 2007-08-23 klockan 20:21. Anledning: Tyrckfel
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT