Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-06-03, 16:05
Stinas avatar
Stina Stina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 576
Standard Imorgon...

En dag kvar tills planet lyfter mot Chania!
Kompisen åkte ner igår och meddelade via SMS att det är strålande sol och 25 grader!!!
Skall bli så spännande att komma till Kreta!!!
Vi skall bo i en liten by(Kaliviani) utanför Kastelli. Har bokat boendet med Sembo.
Längtar så efter cikadorna, ljumma vindar, olivlundar, getklockor, berg, turkost vatten, iskall retsina, solen!!!, människorna, maten...

Mvh. Stina
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-06-03, 18:35
iakk iakk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 44
Standard Sv: Imorgon...

Åhh, det låter fantastiskt härligt! Och jag tycker inte det skulle göra något om du tog med dig lite sol tillbaka hit till Göteborg när du kommer hem. Trevlig resa!!

/Kajsa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-06-03, 22:58
Dessan Dessan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5
Standard Sv: Imorgon...

Åh nu blir jag så avis på dej som ska åka imorron till Kreta och just ljudet av cikador är väl speciellt. Jag hoppas att du får en fin semester med allt vad det innebär att åka till Kreta.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-06-06, 22:48
Briges avatar
Brige Brige är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jättendal, norra Hälsingland
Inlägg: 288
Standard Sv: Imorgon...

Citat:
Ursprungligen postat av Stina
En dag kvar tills planet lyfter mot Chania!
Kompisen åkte ner igår och meddelade via SMS att det är strålande sol och 25 grader!!!
Skall bli så spännande att komma till Kreta!!!
Vi skall bo i en liten by(Kaliviani) utanför Kastelli. Har bokat boendet med Sembo.
Längtar så efter cikadorna, ljumma vindar, olivlundar, getklockor, berg, turkost vatten, iskall retsina, solen!!!, människorna, maten...

Mvh. Stina
Och nu har du redan åkt skulle jag tro Jag önskar dej en ljuvlig vistelse på mitt älskade Kreta, vi firar 25-årsjubileum i år, hon och jag så EGENTLIGEN borde jag ju åka dit å resa runt på en riktigt äkta nostalgitripp. Det kan kanske bli till hösten

-Kreta, ett eget land.....................
Birgitta med ett kretensiskt hjärta och ett aldrig sinande intresse för ön som är ett eget land. Eller; det egna landet som är en ö
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-06-06, 23:04
Goliats avatar
Goliat Goliat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 308
Standard Sv: Imorgon...

Citat:
Ursprungligen postat av Brige
Och nu har du redan åkt skulle jag tro Jag önskar dej en ljuvlig vistelse på mitt älskade Kreta, vi firar 25-årsjubileum i år, hon och jag så EGENTLIGEN borde jag ju åka dit å resa runt på en riktigt äkta nostalgitripp. Det kan kanske bli till hösten

-Kreta, ett eget land.....................
Birgitta med ett kretensiskt hjärta och ett aldrig sinande intresse för ön som är ett eget land. Eller; det egna landet som är en ö

Hoppas du kan åka till hösten Birgitta. Jag skulle inte heller ha något emot att åka ner nu efter min sista tenta i morgon. Det går inte en dag utan att jag tänker på Kreta och mitt älskade Makri Gialos! Fast det blir nog inte av för mig i år (såvida jag inte inte vinner på bingolotto eller nåt).

Göran
"Galen i Makri Gialos"
Svara med citat
  #6  
Gammal 2005-06-07, 12:54
emy emy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 160
Standard Sv: Imorgon...

var kan man bo i Mkri Gialos?Vi vill inte bo på Sunving.
/emy
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT