Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Thessaloniki

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-10-19, 15:52
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Thessaloniki maj 2015

Claes och jag har bokat en resa 10 dagar till Thessaloniki i maj 2015. Vi hittade superbilliga biljetter från Skavsta. Thessaloniki har jag längtat tillbaks till sen jag var där på kortvisit 1997, men det har ju kommit till så många andra öar sen dess , så återbesöket har dröjt. Den delen av Grekland är så vacker och i maj är det ju inte så jättevarmt heller för storstad.

Ni som har varit där får gärna tipsa om saker.Jag har inte börjat leta på nätet än, men vet ju att det finns resebrev att läsa.
Vi ska hyra bil några dagar och ska till utgrävningarna av Alexander den stores grav 10 mil österut. 1997 hade vi bil i 14 dagar och jag hann se mycket runtom Thessaloniki, men inte så jättemycket av staden.

Två dar efter bokningen kom jag på att jag nog ville stanna kvar i Grekland ett tag till, så även denna gång åker maken hem före mig Jag har bokat inrikesflyg med Aegean till Aten och så tar jag båten till Tinos och är där i 9 dagar och möter våren där också och får träffa hela goa familjen Andrioti
Sen hittade jag en billig Norweiganbiljett till Kastrup när jag ska hem och flyget går så sent så jag kan stanna sista natten också på Tinos. Trots att jag köpte returbiljett i onödan till Skavsta så blev totalkostnaden samma som en hyfsat billig SAS biljett.

Så då blir det Tinosbesök i vår igen.....liksom bara i farten

Lissi
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-10-19, 16:54
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Norrtälje
Inlägg: 4 414
Standard Sv: Thessaloniki maj 2015

Hur du pusslar och pysslar med dina resor Lissi! Min sambo tycker jag är besatt, men du är nog värre! Grattis till billig resa!

Katitzi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-10-19, 17:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Thessaloniki maj 2015

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Hur du pusslar och pysslar med dina resor Lissi! Min sambo tycker jag är besatt, men du är nog värre! Grattis till billig resa!

Katitzi


Lissi
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-10-19, 20:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Thessaloniki maj 2015

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Så då blir det Tinosbesök i vår igen.....liksom bara i farten.
Du är otrolig Lissi!

Hoppas att ni får möjlighet att besöka utgrävningarna när ni kommer till Thessaloniki. Men det kanske är lite för tidigt för allmänheten, men hoppas kan vi ju göra.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT