Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Symi

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2011-08-18, 09:53
Permobilla Permobilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 2
Standard Boende på Symi

Hej!
Mitt första inlägg på forumet. Trots att jag har varit på kalimera.nu många gånger inför Greklandsresor.
Vi planerar att åka till Symi första veckan i oktober och behöver ett trevligt ställe att bo på. 4 pers jag, min man, son och hans flickvän. Vi vill helst bo nära vattnet nere i hamnstaden.
Tips mottags tacksamt!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2011-08-18, 10:14
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Boende på Symi

Ja Symi är speciellt och byn jättevacker.....Jag föreslår att ni i oktober inte alls bokar innan utan går till turistinformationen , som låg mitt inne i bukten nedanför den jättelånga trappan när vi var där 2005. Vi åkte med Apollo då men hade ett helt hus med altan för oss själva, minns ej vad stället hette Det finns många fantastiska hus att bo i nere vid hamnen eller lite ovanför med utsikt. Jag vet att Arne och Birgitta bor på ett bra ställe som de alltid bokar när de är på Symi. Fråga Arne i PM-funktionen eller här..Han läser nog denna tråd under dagen.
Lycka till!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2011-08-20, 13:02
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Boende på Symi

När vi kom till Symi första gången bodde vi på Hotel Capitano. Den ligger på andra sidan den lilla bukten. Nedanför hotellet finns taverna Trawler, som har god mat.

Vi har också bott på Hotel Heleni ett par tre gånger. Detta ställe ligger på andra sidan bukten, precis vid postkontoret och 50 meter från klocktornet. Stora rum, AC, vacker balkong med vevmarkis. Man får gratis kaffe på morgonen från deras lilla servering och fri tvättservice. Det är inte långt från den lilla stranden med taverna. Bara att gå förbi lyxhotellet och ett antal utrangerade båtar.

På förmiddagarna kan man sitta på balkongen och se på ett formidabelt spektakel. Då anlända Rhodosbåten med sina endagsutflyktande turister. Ut väller flera hundra turister. Ett antal guider går med var sin färg på paraplyet och en stor hord var av personer, som vill se den genuina ön Symi. Eller så flyr man till stranden Pedi med buss för att slippa se eländet. På eftermiddagen kan man så återvända till lugnet när endagsresenärerna har åkt tillbaks till Rhodos.

Symi har en egen hemsida "Symi Visitor". Gå gärna in där. Man har egen webbkamera och Adriana skriver två veckorapporter om allt möjligt som händer på Symi.

Birgitta och Arne.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2011-08-31, 14:07
Permobilla Permobilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 2
Standard Sv: Boende på Symi

Tack för alla tips. Har hittat och bokat Maragaritas Apartments ovanför Nos beach och hoppas att det blir riktigt bra. Regnet öser ner utanför fönstret och vi läääängtar…
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT