Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-01-16, 22:31
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard ENKÄT!!!

Jennie-pennies tråd om Airtours seglade iväg åt lite olika håll.
Jag blev lite nyfiken, då alla verkar ha väldigt skiftande erfarenheter.

Jag vill härmed spinna vidare och helt kort och enkelt utan
för mycket detaljer eller allvar, bara fråga ?
-Vilket Charterbolag ................
1. Om ni måste välja bolag, vilket eller vilka är nr. 1?
2. Är det något bolag ni INTE gillar?
3. Något bolag som upplevs billigast?
4. ......Dyrast?
5. Charter eller resa på egen hand?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-01-16, 22:45
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: ENKÄT!!!

För mig spelar det inte någon som helst roll vilket bolag jag åker med. Destination och pris är avgörande.

Jag har aldrig varit med om att det strulat, oavsett vilket flyg- eller resebolag jag rest med. Om det någon gång skulle hända att det fungerar mindre bra, skulle jag INTE dra slutsatsen att det bolaget är dåligt, utan att ett antal saker inte råkade klaffa just då och jag hade oturen att drabbas.

Charter väljer jag om jag bara har en vecka till förfogande och då blir det en restresa eftersom det enligt mina erfarenheter inte går att komma billigare undan. Annars åker jag på egen hand - därför att det ger en helt annan känsla som jag inte vill vara utan.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-01-16, 23:01
rickys avatar
ricky ricky är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Malmö
Inlägg: 1 096
Standard Sv: ENKÄT!!!

Mhmm...Du tänker så.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-01-16, 23:18
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: ENKÄT!!!

Citat:
Ursprungligen postat av ricky
"klipp"

1. Om ni måste välja bolag, vilket eller vilka är nr. 1?
2. Är det något bolag ni INTE gillar?
3. Något bolag som upplevs billigast?
4. ......Dyrast?
5. Charter eller resa på egen hand?
1: Jag brukar kolla Apollo först, har inte de det jag är ute efter så tittar jag vad andra har, då kommer kanske Fritidsresor som andra.
2. Ving undviker jag av någon anledning, har rest med dem en gång och då funkade det på bästa sätt, det känns som att de är lite för stora för min smak
3. Apollo brukar ha låga priser, tyvärr får man ju ofta vad man betalar för, kanske lite sämre utsikt än vad konkurrenterna erbjuder eller lite sämre avgångstider med flyget.
4. Ving vill jag väl hålla som lite dyrare men jag är inte helt säker på att det verkligen är så, kan ju också vara så att de har lte högre standard (jmf punkt 3)
5. Helt klart resa på egen hand, jag tycker inte om att boka ett boende som jag inte sett och det blr lite dyrt att åka och kolla före man bokar om man ska åka charter.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-01-16, 23:34
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: ENKÄT!!!

Citat:
Ursprungligen postat av ricky
Jennie-pennies tråd om Airtours seglade iväg åt lite olika håll.
Jag blev lite nyfiken, då alla verkar ha väldigt skiftande erfarenheter.

Jag vill härmed spinna vidare och helt kort och enkelt utan
för mycket detaljer eller allvar, bara fråga ?
-Vilket Charterbolag ................
1. Om ni måste välja bolag, vilket eller vilka är nr. 1?
2. Är det något bolag ni INTE gillar?
3. Något bolag som upplevs billigast?
4. ......Dyrast?
5. Charter eller resa på egen hand?
Jag har rest med de flesta bolag, dock aldrig Airtours...främst för att de inte flyger från Göteborg. Har aldrig varit missnöjd med något bolag vare sig det varit spec. eller ospec. resa men om jag skulle välja ett bolag beror det på vilken typ av semester jag åker på. Åker jag med barnen(tonåringar) då är Fritidsresor överlägset anser jag. Bokar man när de släpper sina "bokatidigtrabatter" + "enhets pris för barn" så tjänar man åtskilliga tusenlappar. Billagast var för 2 år sen när vi bokade i aug. och åkte ett år senare för 7.500 kr för 4 pers.
Åker jag och sambon själva då tycker jag Apollo vinner i längden. Kanske inte bara för prisets skull men de har fler "mysiga" hotell att välja mellan tycker jag...? Charter eller på egen hand beror ju också på...charter absolut om barnen ska med (de är sååå bekväma). Men på egen hand kan man ju spara pengar helt klart. Vi har brukat åkt 2 veckor i juli senaste åren och då betalat ca. 15000 kr med Apollo. I år har vi bokat flyg med FlyMe och hotell med Always och det kostar endast 6000 kr 2 pers i 2 v. Så visst välkomnar man lågprisbolagen...det skadar inte att de stora bolagen får lite mer konkurens. Förr har det alltid tagit emot att åka reguljärt då det oftast varit billigast resor från Stockholm och inte från Göteborg, men nu så...
Hur som helst är det ju bra att det finns alternativ så alla kan resa hur de vill, var de vill och när de vill.. (oj, oj det blev en massa detaljer...)

Malin
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-01-20, 11:51
yvonne yvonne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Trikala Grekland
Inlägg: 609
Standard Sv: ENKÄT!!!

Jag flyger mest med Apollo, har aldrig haft problem med dem, varken när det gäller charter eller flygstol. Har alltid hittat billiga biljetter. Har också åkt med Airtours och även det fungerade bra. Dock har jag inte flugit charter med dem.

Yvonne
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT