Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2021-07-06, 23:27
evamaggan evamaggan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 111
Standard Zephyros village

När vi slutligen bestämt oss resa så blev de Karpathos o Zephyros village. Vi åker den 25:e juli - 1ve. De ska verkligen bli roligt att äntligen kunna resa till Grekland igen och att återkomma till Karpathos efter 18 år. Valet av hotell gick lite hastigt och nu i efterhand läser jag recensioner från tidigare gäster som bl a INTE varit helt nöjda med aircondition. Det ”bekymrar” mej mycket om aircondition inte funkar ordentligt.. Finns det någon här på forumet som känner till hotellet??
/Eva L
Svara med citat
  #2  
Gammal 2021-07-07, 13:52
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Zephyros village

Jag har inte bott där, men känner ägarna väl. Jag är övertygad om att om någon skulle klaga på AC:n, skulle Andreas se till att det blir fixat. De har ju haft ett år på sig att fixa till och rusta upp det som behöver ordnas. Oroa dig inte; det är ett trevligt hotell med mycket bra läge; väldigt nära musiktavernan Pelagos.
Många bra tavernor i närheten och bara tio minuters promenad in till centrala Pigadia.
Stranden närmast hotellet kräver badskor, men bara en liten bit närmare inåt i bukten, från Electra Beach och inåt, är det bara mjuk sandbotten så långt du kan gå.

Karin
som inte kommer ner förrän september.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2021-07-07, 14:43
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Zephyros village

Tänkte också på samma sak! Om man talar om felet till Andreas, så ringer han efter reparatör fortare än blixten :-)

Riitta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2021-07-07, 18:09
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Zephyros village

Citat:
Ursprungligen postat av evamaggan Visa inlägg
Valet av hotell gick lite hastigt och nu i efterhand läser jag recensioner från tidigare gäster som bl a INTE varit helt nöjda med aircondition.
Nu har jag också läst recensionen som klagade på AC. Den var från 2014 ... Det har hänt en hel del sedan dess, det lovar jag.

Karin
Svara med citat
  #5  
Gammal 2021-07-08, 20:45
evamaggan evamaggan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 111
Standard Sv: Zephyros village

Tackar för svar. Känns som att ”dåligt fungerande aircond ” inte är nåt jag behöver tänka på just nu. Kul att bo i närheten av Pelagos musiktaverna. Blir absolut besök där. Vi firade en födelsedag där för 18 år sen, men hade för mej att tavernan låg mycke längre bort från stan?? Kanske annan lokal numera?
/Eva L
Svara med citat
  #6  
Gammal 2021-07-08, 23:22
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 182
Standard Sv: Zephyros village

Citat:
Ursprungligen postat av evamaggan Visa inlägg
Vi firade en födelsedag där för 18 år sen, men hade för mej att tavernan låg mycke längre bort från stan?? Kanske annan lokal numera?
Nej, den ligger där den alltid har legat. Det kanske känns längre bort om man kommer gåendes från stan. Men nu kommer ni från andra hållet.

Karin
Svara med citat
  #7  
Gammal 2021-07-29, 10:18
evamaggan evamaggan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Inlägg: 111
Standard Sv: Zephyros village

Nu har vi varit här på Karpathos och Zephyros i fyra dgr/nätter. Tyvärr fick vi problem med ac:n. Men redan andra dagen upptäckte den jättetrevliga städerskan att det rann vatten på väggen och skulle tala om det för ägaren men igår kväll vid 22.30 (tredje kvällen) började det droppa för fullt och vi la handdukar och kapade en stor vattenflaska och ställde under. Inte så kul o höra detta droppandet hela natten , men alternativet va ju o stänga av ac:n, men hellre droppandet. Påtalade problemet för Ägaren o han har kollat och ska återkomma👏. Nog om det, annars e allt kanonbra, varmt o lagom blåsigt, 26 gr i havet. Ganska mycke folk men absolut ingen trängsel, möjligtvis då på stranden i amopi och i Lefkos, (samt riktigt trångt o ”bökigt” vid incheckningen på landvetter.)
I tisdags kväll var vi på Pelagos o åt jättegod stifado o lammkotlett. Visade ägaren(som spelade gitarr) ett kort från 2003 på två spelemän och han sa den ene e hans bror o banjokillen e same same.
/Eva L
Svara med citat
  #8  
Gammal 2021-07-29, 14:27
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 610
Standard Sv: Zephyros village

Gitarkillen heter Xronis, brodern Mimis och Bouzouki (inte banjo) killen heter Flourios :-) Hoppas på och få lyssna på dom snart :-)

Riita
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT