Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2020-11-28, 11:40
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Riktiga böcker, läsplatta eller ljudbok?

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
...... efter några månader så kom det ett vykort. På det stod det "Tack för tomflaskan!""
Hahaha!!!
Svara med citat
  #22  
Gammal 2020-11-28, 11:47
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är uppkopplad nu
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 649
Standard Sv: Riktiga böcker, läsplatta eller ljudbok?

När jag tänker efter, så läser jag faktiskt inte så många böcker på semester som jag brukade. Mkt annat konkurrerar ju. T ex har jag aldrig stora reseguider, utan det är googling som gäller. Ja, åsså Jannes eminenta gider i pdf-format.

Men, det är en annan analog sak som tar upp tid. På senare år löser jag alltmer Sudoku. Minst ett om dan och det ska vara den väldigt svåra varianten, annars är det inge kul. Finns nästan ingen större tillfredsställelse, när man ser att den här kommer jag att lösa. Samtidigt finns det inge större besvikelse, när man löser den och tycker att det går som smort och sen kör man helt fast.

/Netwolf
Svara med citat
  #23  
Gammal 2020-11-28, 12:00
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Riktiga böcker, läsplatta eller ljudbok?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
När jag tänker efter, så läser jag faktiskt inte så många böcker på semester som jag brukade. Mkt annat konkurrerar ju. T ex har jag aldrig stora reseguider, utan det är googling som gäller. Ja, åsså Jannes eminenta gider i pdf-format.

Men, det är en annan analog sak som tar upp tid. På senare år löser jag alltmer Sudoku. Minst ett om dan och det ska vara den väldigt svåra varianten, annars är det inge kul. Finns nästan ingen större tillfredsställelse, när man ser att den här kommer jag att lösa. Samtidigt finns det inge större besvikelse, när man löser den och tycker att det går som smort och sen kör man helt fast.

/Netwolf
Som jag skrev tidigare; böcker, stickning och sudoku är min melodi som ensamresenär.
Och för mig gäller bara svåra, 16-raders sudoku. Brukar ha tre-fyra tidningar med mig för det finns inte tidningar bara med 16-raders.

Birgitta.
Svara med citat
  #24  
Gammal 2020-11-28, 18:51
Catlady Catlady är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Tyresö/Stockholm
Inlägg: 1 152
Standard Sv: Riktiga böcker, läsplatta eller ljudbok?

Nu är jag, ärligt!, imponerad! Sudoko förstår jag mig bara inte på och det beror på att siffror inte, på något vis, är min grej... Blev helt enkelt bara utrustad med lässinne och tyvärr glömde gud ge mig siffrorna också De fyra räknesätten klarar jag men inte mycket mer....
Catlady, som i alla år beundrat "siffer"människor.....

PS: men ge mig ett korsord, gärna riktigt svårt......

Senast redigerad av Catlady den 2020-11-28 klockan 18:59.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2020-11-29, 09:46
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Riktiga böcker, läsplatta eller ljudbok?

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
. Samtidigt finns det inge större besvikelse, när man löser den och tycker att det går som smort och sen kör man helt fast.

/Netwolf
Jag gillar också soduko. Och visst tycker jag också att det känns pest när jag kört fast helt. Men så länge det bara är så, ja då finns ju en liten tröst i hoppet att kunna gå och blänga på det några dagar för att sedan få det att lossna lite igen. Ännu värre tycker jag det är när jag efter att ha kommit ganska långt plötsligt upptäcker att jag måste ha gjort fel nägonstans, men var har jag ingen aning om. Enda möjligheten då är att sudda ut allt och börja om från början. Och så långt sträcker sig inte mitt tålamod.

Masse
Som gillar Soduko men avskyr Sudduko
Svara med citat
  #26  
Gammal 2020-11-30, 10:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Riktiga böcker, läsplatta eller ljudbok?

Citat:
Ursprungligen postat av Catlady Visa inlägg
När jag läser "bygger" hjärnan en "film" inuti mitt huvud så att jag liksom ÄR i bokens historia, äsch, svårt att förklara
Citat:
Ursprungligen postat av Alala Visa inlägg
Just så är det för mig också. Jag liksom ser vad som händer i boken. Innehållet blir som en egen liten film.
Samma här.

Jag har synestesi och kanske spelar det roll. Jag ser i stort sett allt i bilder eller färger.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT