Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2019-09-01, 21:29
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2008
Ort: Östergötland
Inlägg: 405
Standard Gula fläckar på örngott och lakan

Hej Kalimeravänner!

Nykommen från vackra Pythagorion på Samos skriver jag detta inlägg. Ägaren på studio där vi bodde i Pythagorion visade till oss ett örngott med kraftigt gula fläckar. Han frågade oss, varför har hotellägare på ön problem med svenskar som varje gång lämnar gula fläckar på både örngott och lakan. Han undrade om svenskarna använder en speciell solkräm som lämnar gula fläckar på örngott eller om de använder för mycket solkräm eller inte duschar direkt efter strandbesök. Jag svarade att det hör vi första gången. Han tillade att våra örngott var fina och exemplariskt rena utan några fläckar. Han bad oss att skriva på Kalimera sajten om detta problem som hotellägare har på Samos med svenskarna och han hoppas om att människor som läser detta inlägg tar hänsyn till och kan tänka på att det är svårt att ta bort de kraftigt gulaktiga fläckarna från sängkläder och kan göra så att behålla de vita så att andra gäster kan använda dem och att ägarna slipper att kasta förstörda örngott och lakan. Han sade att det är svårt att ta bort de gula fläckarna från vita örngott och att även blekningsmedel hjälper inte till och de har stor dilemma hur de ska hantera detta problem.

Jag visste inte på vilken plats jag bodde skriva detta inlägg här på forumet, men tycker att vi alla turister tänker över hur svårt arbete har greker för att göra vår semester ljuv och behaglig.
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT