Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-01-22, 23:07
lianjocke lianjocke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Ockelbo
Inlägg: 6
Standard Korinna Mare i Kalamaki

Hejsan !

Vi är två familjer som åker till Chania i Augusti.
Är det någon som har bott på Hotel Korinna Mare i Kalamaki ? Finns det några restauranger i närheten som ni rekommenderar ?
Vi har tidigare bott i Agi Apostoli.



Mvh Anna-lena
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-02-09, 12:12
gyllen gyllen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1
Standard Sv: Korinna Mare i Kalamaki

Hej,

Då är ni att gratulera. Vi har bott på det hotellet fem gånger och är helt förälskade i det. Perfekt läge och lagom storlek.
Personalen är jättegulliga och kan ge Er tips om bra restauranger. Själva så har vi gått bara en liten bit i riktning emot Platanias. Det tar kanske fem minuter så ligger en restaurant (Eden tror jag den heter) Lite annorlunda meny, alltså inte traditionellt grekisk men oerhört gott. Skönt att gå till när man är lite trött på kvällen och kanske inte orkar ge sig iväg så långt. Sen finns det ytterligare en bra restaurang ytterligare en bit längre bort. Nästan vid Agia Apostoli. Den ligger uppför en backe och man har vacker utsikt och helt fantastiskt bra mat. Kanske ni redan varit där?
Hotellet har en restaurang men den har bara några år på nacken och ska jag vara ärlig så är den inte i nivå med övriga alternativ. Har ni tidigare varit i Chania Stad så kanske ni redan vet bra alternativ där men om inte så rekommenderar jag att ni tar Er ner emot "torget" precis innan ni kommer ut till hamnen. Precis innan torget/hamnen så svänger ni upp vänster på en liten gågata. Efter ca. 100 meter (max tror jag) så ser ni på vänster hand en entré genom en stenportal. JAg vet inte vad restaurangen heter men det är en fantastisk innergård och det blir ofta så att det fläktar där inne fast man tror att det ska bli bastu. Vet inte varför men en fantastisk omgivning och mycket bra mat. Väldigt prisvärt de åren vi varit där.

Lycka till och ha det bra på Korinna Mare.

/Nicklas
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-02-14, 10:03
Ripley Ripley är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 16
Standard Sv: Korinna Mare i Kalamaki

Jag kan bara hålla med Nicklas, vi bodde på Corinna Mare för tre år sedan och åker tillbaka i juni. Inte jättestort utan mer familjärt och rent och fräscht, och trevlig personal. Annat som vi uppskattade var att hotellet låg på samma sida som havet och riktigt nära en strand, stora vägen var inget som jag åtminstone gärna ville passera eller gå längs med små barn. Mittemot hotellet fanns en liten mataffär där det mesta man behöver fanns (och även sånt). Stranden som fanns alldeles i närheten av hotellet var lagom till oss och det fanns en rätt bra strandbar på stranden som hade både hamburgare och lite enklare grekiska rätter (förutom glass, kalla öl och paraplydrinkgar förstås).

Jag gissar att restaurangen Nicklas syftar på i Chania är Ela och den kan jag verkligen rekommendera, underbar miljö med ett stort träd på innergården, riktigt god mat och trevlig servis. Nu är det som sagt tre år sedan jag var där men jag hoppas och tror att det fortfarande är lika trevligt.

Hoppas att ni får en skön semester på Corinna Mare

/Ripley som längtar
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-02-14, 22:15
lianjocke lianjocke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Ockelbo
Inlägg: 6
Standard Sv: Korinna Mare i Kalamaki

Hej och tack för svaren på vår fråga om Korinna mare.

Vi ser fram emot vår resa och enligt era svar har vi gjort ett bra val av hotell.
Har ni några fler tips så skriv gärna om dem.
Hoppas att ni får en trevlig semester själva i sommar.


Mvh Anna-Lena m. familj.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT